Prijzen van onderdelen en accesoires

tlzebub

MF'er
18 sep 2002
77
0
Op de motorbeurs in Utrecht een Arai NR5 gekocht voor 248 pleuro. Een zwarte helm zonder fratsen. Ik neem aan dat de verkoper er ook nog een paar leuke centen aan heeft verdiend.

Onlangs zag ik bij een Motoport filiaal een helm van hetzelfde type, zelfde kleur etc. voor de prijs van 349 euro.

Als meneer 1 al een paar centen kan verdienen, dan verdient meneer 2 dus heel erg veel centen aan deze handel.

Ligt het nu aan mij of worden we allemaal spectaculair genomen door de motorbranche, en betalen we maar raak puur en alleen voor het hebben.

Overigens meende ik 4 jaar geleden een zeer dure Arai te hebben gekocht voor 925 GULDEN, maar niks hoor. Ook in utrecht waren ongeveer vergelijkbare helmen van 850 EURO kennelijk normaal.

Wat zijn jullie ideen hieromtrent, roept u maar.
 
200% zeker. We worden B E L AC H E L I J K genaaid.
Er wordt met vette marges gewerkt. Tis schandalig :( :( :r :r
 
voorbeeld:
1 bandje bij dealer: 255,- incl montage/btw
bandenboer: 160,- incl montage.
en die bandenboer doet et ook niet uit liefdadigheid volgens mij dus reken maar uit.

als je eens iets nodig hebt loont het zeker om eens rond te neuzen. de prijzen verschillen enorm.
 
Op de motorbeurs in Utrecht een Arai NR5 gekocht voor 248 pleuro. Een zwarte helm zonder fratsen. Ik neem aan dat de verkoper er ook nog een paar leuke centen aan heeft verdiend.

Onlangs zag ik bij een Motoport filiaal een helm van hetzelfde type, zelfde kleur etc. voor de prijs van 349 euro.

Als meneer 1 al een paar centen kan verdienen, dan verdient meneer 2 dus heel erg veel centen aan deze handel.

Ligt het nu aan mij of worden we allemaal spectaculair genomen door de motorbranche, en betalen we maar raak puur en alleen voor het hebben.

Overigens meende ik 4 jaar geleden een zeer dure Arai te hebben gekocht voor 925 GULDEN, maar niks hoor. Ook in utrecht waren ongeveer vergelijkbare helmen van 850 EURO kennelijk normaal.

Wat zijn jullie ideen hieromtrent, roept u maar.

Niet zeuren, maar METEEN zelf een motorzaak beginnen!!!!!
Als je het beter/goedkoper kunt, DOE HET DAN!!!!!!!!!!!!!
Eens kijken hoe het je dan vergaat.
Ik hoop dan ook dat je mega veel klanten krijgt, daardoor leren de "andere" zaken wel hoe het eigenlijk hoort!

HEEL ERRUG VEEL SUUK-6 toegewenst

Paul.
 
Niet zeuren, maar METEEN zelf een motorzaak beginnen!!!!!
Als je het beter/goedkoper kunt, DOE HET DAN!!!!!!!!!!!!!
Eens kijken hoe het je dan vergaat.
Ik hoop dan ook dat je mega veel klanten krijgt, daardoor leren de "andere" zaken wel hoe het eigenlijk hoort!

HEEL ERRUG VEEL SUUK-6 toegewenst

Paul.
De vos die voor eigen parochie preekt?
 
Zo dat kwam zeker hard aan?!

Het is natuurlijk wel zo dat de ene zaak iets meer kosten zal hebben als de andere. Bijv. een Motoport Rotterdam heeft aardig wat kosten aan huisvesting en personeel, dat zullen ze toch eerst terug moeten verdienen voordat Toon er iets aan over houdt. En we willen toch allemaal grote motorzaken, om een bakkie te doen, slap te ouwehoeren en die misschien nog eens iets op voorraad hebben.

Alles is schoftig duur dus ook motorrijden en daar is dit forum dan weer voor, om elkaar op de hoogte te stellen van goedkope adressen of tweedehands onderdelen of kleding aan te bieden. :]
 
Goed voorbeeld:

Ik heb gisteren met mijn vriendin bij Martijns motorkleding in Rotterdam nieuwe kleding (voor haar) gekocht, de Shoei helm die we bij safe voor 329 euro konden kopen hebben we hier voor 269 euro gekocht. In totaal waren we vergeleken bij safe ongeveer 150 euro goedkoper uit.
 
Ja alleen Safe is iets groter dan de 10 m2 van Hans en Patrick!!!

Ik haal daar ook vaak mijn spullen hoor!!! Maar het is geen vergelijking natuurlijk!!
 
Niet zeuren, maar METEEN zelf een motorzaak beginnen!!!!!
Als je het beter/goedkoper kunt, DOE HET DAN!!!!!!!!!!!!!
Eens kijken hoe het je dan vergaat.
Ik hoop dan ook dat je mega veel klanten krijgt, daardoor leren de "andere" zaken wel hoe het eigenlijk hoort!

HEEL ERRUG VEEL SUUK-6 toegewenst

Paul.

Waarschijnlijk is dit een type meneer 2 of iemand die kennelijk teveel heeft betaald voor z'n nieuwe hellum.
Nee, ik wil niet zelf een motorzaak beginnen, krijg ik allemaal motorrijders op m'n dak die zeuren over te hoge prijzen.

Moraal van't verhaal is dat je een stuk goedkoper uit bent door ten eerste niet altijd 't nieuwste model en het flitsendste kleurtje te willen.
Daarnaast loont het om eens te shoppen, heb je nog een reden om rond te gaan rijden ook.
Zoals je voor digitale camera's, dvd-spelers en andere wannahaves verschillende sites op internet kunt bezoeken voor de gunstigste prijs zou dit ook voor motoraccesores kunnen.
Uiteindelijk zit hetzelfde type handelaren erachter, grote stappen, snel thuis, dus mag de klant zich ook als zodanig gedragen niet? Je moet tenslotte hard voor je centen werken, althans ik wel.


Voor wat betreft grootte van winkelpanden etcetera, tsja ik heb er niet om gevraagd zo'n samenklontering van diverse motorzaken met een eigen logo, mooie vloeren, puien, motorverkopers.
Motorzaken die bij inruil zonder met de ogen te knipperen zoveel geld voor een nieuwere motor toe vragen, dat je er zelf een voor kunt importeren, en dus twee hebt, voor de prijs van één.
Motorverkopers die je vragen 'wat voor motor zoekt u', en als je zegt een VTR, en die hebben ze toevallig niet, vragen 'Is een fireblade niet wat, rijdt ook snel hoor'.
Het recente faillisement van een grote keten zal je genoeg zeggen over waar de poen uiteindelijk blijft.

Overigens is het bovengenoemde importeren niet gemeen, de motorzaken doen het zelf ook, en bederven daarmee hun eigen markt. Bij inruil eens meegemaakt dat de motorhandelaar bij het vragen naar wat ik in gedachten heb voor inruilprijs zegt dat ie er dan geen belang bij heeft omdat hij ze goedkoper in duitsland kan kopen. Nou, dat kan ik ook.

Kom maar, met het commentaar, wakker worden, de discussie komt al een beetje op gang.
Ik ga nu lekker scheuren, de bandenwarmers hoeven niet aan. Ik kijk van vanavond wel eens wat het weer heeft opgeleverd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan