Prijzenslag

Ducs4

Rookie
1 okt 2004
20
0
Antwerpen
Ik ben aan het sleutelen aan mijn Gs500'tje,nadat hij lang geleden een doodsratel ten gehore gaf. Bij een snelheid van ongeveer 95km/h het gas opendraaiende, reageerde hij niet echt meer en zakte af naar stationairtoerental. En geloof me, dit is niet echt de gewenste snelheid op het uiterste linkerbaanvak op een autosnelweg ... Nu, enkele jaren later (7jaar om precies) heb ik eindelijk de zin en de tijd gevonden om het blok eens open te gooien. Eerste vaststelling, beide inlaatkleppen verbogen, nokkenasketting te slap gespannen. Gevolg, 2 nieuwe klepjes en een nokkenaskettingspanner (kostprijs 100 Euro rond) Blok terug in elkaar geschroefd, carburator op Pri en geloof het of niet, met 7 jaar oude brandstof erin liep hij in 3 startpogingen !! over een degelijk blok gesproken :9 Helaas was de euforie van korte duur, want mijn donker vermoeden bleek waarheid te worden, er was bij hogere toeren een "klopje" te horen. Hoewel klopje misschien een beetje te optimistisch klinkt }) Dus maar weer het blok er onderuit gehaald en nu gans open, tot op de bodem. En ja hoor, 1 drijftang en bijbehorende krukaslagers ingelopen. En nu komt mijn vraag, heeft er iemand reeds gehoord gehad achter de prijs van drijfstangen en krukaslagers?
En zoja, zou je dan zo vriendelijk willen zijn me deze te vertellen ;)
Of heeft er iemand deze dingen nog liggen of zitten in een kapot blok ??
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan