Primeur!er rijd een XS1100 op Lpg door Nederland!!

piet7

Banned User
29 sep 2003
1.438
0
Ik heb er vanmiddag lucht van gekregen! :9
en dat net nadat ik juist alle hoop op ombouw naar LPG had opgegeven!
Het gaat om een stukje RDW goedgekeurd huisvlijt dat op een xs1100 zonder zijspan ofzo achterop is geplaats(veel bekijks op de weg ook van politie!),al gezien? misschien?
Ik moet het adres van de eigenaar nog doorgespeeld krijgen en zal hier dus later als ik meer weet verslag over uitbrengen :)
 
en over 3 jaar gaat LPG eruit wegens "Veiligheidsnormen" (lees: ze vangen te
weinig accijns)

Wat heb je dan nog aan een LPG motor?
 
ach welnee,de laatste plannen zijn juist om de accijnsen erop flink omhoog te gooien gelukkig in kleine stapjes jaar na jaar :) en dan nog blijft het veel goedkoper zeker wanneer je een oldtymer rijd *D
 
Verre kennis van me rijdt al JAREN op een ZZR1100
op gas :)

Dus het kan weldegelijk. Vraag niet om foto's of meer
gegevens want hij wilt er niets over kwijt. Wat ik
overigens niet kan waarderen. Hij heeft een 8 liter
tankje in de normale tank gebouwd. "Tanken" doet ie
door het zadel op te lichten. Tenmiste, daar zit de
vuldop.
 
Vraag niet om foto's of meer
gegevens want hij wilt er niets over kwijt. Wat ik
overigens niet kan waarderen.
Mss FF een rug onder ze neus houwe? als jij dat setje ook wil dat is..



En hoe zit het met wegenbelasting op een diesel of lpg fiets, in vergelijking tot benzine?
 
Verre kennis van me rijdt al JAREN op een ZZR1100
op gas :)

Dus het kan weldegelijk. Vraag niet om foto's of meer
gegevens want hij wilt er niets over kwijt. Wat ik
overigens niet kan waarderen. knip

Misschien heeft hij wel een goede reden om het niet aan de grootte klok te hangen :z
 
Laatst bewerkt:
de wet kent geen lpg motoren dus geen extra belasting :)

de Gl1500 van me pa en oom rijden beide ook op LPG. Ik zoek nog een kleine tank welke ik in het zijspan kwijtkan :)
 
de wet kent geen lpg motoren dus geen extra belasting :)

de Gl1500 van me pa en oom rijden beide ook op LPG. Ik zoek nog een kleine tank welke ik in het zijspan kwijtkan :)
Moet er nog veel verbouwd worden om LPG draaiend te krijgen :?

LPG-R1 :X


:+
 
er mag wel een katteluikje gezet worden in de plasticluchtfilterbox ,bij mijn bmw316 met gastank die niet goedgevuld meer is knalt boven de 160km/h het stalen deksel van de grote stalenkoektrommel boven de carburateur eraf alle klemmetjes erop ten spijt/mollend :X
 
Op de allereerste M-F-feest (2002 of zo) was ook een figuur met een LPG-motor (geen zijspan... tank achterop gemonteerd. CX-500 geloof ik.
 
er mag wel een katteluikje gezet worden in de plasticluchtfilterbox ,bij mijn bmw316 met gastank die niet goedgevuld meer is knalt boven de 160km/h het stalen deksel van de grote stalenkoektrommel boven de carburateur eraf alle klemmetjes erop ten spijt/mollend :X

Je mag ook helemaal geen 160 rijden O-)
 
kan iemand mij uitleggen wat de voordelen zijn van LPG op de motor ?

keej:

+ geen extra wegenbelasting
+ lagere brandstofkosten (alhoewel die prijs omhoog SCHIET, E0.38 is het goedkoopste hier in de buurt)

- extra gewicht
- vermogensverlies bij gebruik op motor zonder injectie
- slijtage en pech gevoeligheid omhoog
- geen passagier meer mogelijk en/of bagage
- aanschaf LPG installatie
- onbouwwerkzaamheden
- gedoe met RDW en politie

weegt dat nu echt op tegen elkaar ?
 
nog een aantal eisen voor lgp op de motor, van de site van 3vo:

Artikel 5.4.10
1. Indien de motorfiets is voorzien van een LPG-installatie, moet deze, onverminderd het bepaalde in de volnde leden gestelde eisen:
2. De LPG-tank:
a. moet permanent zijn aangebracht aan het voertuig;
b. mag niet door corrosie zijn aangetast, met uitzondering van corrosie van het oppervlak;
c. mag geen deuken vertonen.
3. De volgende onderdelen moeten aanwezig zijn:
a. de veerveiligheid, die in de buitenlucht moet uitmonden;
b. de verdamper/drukregelaar, al dan niet gecombineerd, dan wel een mengselregelaar;
c. de gasdichte kast indien de tank in de zijspanwagen in geplaatst;
d. de automatische inrichting ter begrenzing van de vullingsgraad;
e. de automatische afnameklep op de tank;
f . het gasmengselstuk dal wel een inspuitsysteem;
g. de automatische afsluitklep.
4. De in het derde lid genoemde onderdelen moeten vrij zijn van ernstige beschadigingen en mogen niet door corrosie zijn aangetast, met uitzondering van corrosie van het oppervlak.
5. De leidingen mogen geen knikken vertonen en mogen niet door corrosie zijn aangetast, met uitzondering van corrosie van het oppervlak.
6. De gasvoerende slangen van rubber mogen geen beschadiging vertonen waarbij het wapeningsmateriaal zichtbaar is. de slangen die aan de buitenzijde van een metalen wapening zijn voorzien, mogen geen beschadiging vertonen.
 
zeur niet over de eisen of inbouwkosten,ieder zijn vak en de motor word simpel 1000euro meer waard als het een klassieker betreft waarbij de waarde al helemaal bepaald word door wat de gek er voor geeft ;)
 
er moeten wel een aantal dingen aangepast bijgeplaatst worden maar dat is bij Goldwing's nogal makkelijk te doen. Je moet wel rekening houden met een hoger verbruik en flink inleveren op vermogen.

Toch rijdt het een stuk goedkoper :)

€ 1,30 of € 0,49 is een groot verschil als je 50.000 km per jaar rijdt en je een verbruik hebt van 1 op 10 op benzine :P
 
Nou, ik zie het anders best wel zitten, LPG op de motor. Ik verstook met m'n 3000km/maand gemiddeld toch aardig wat brandstof, en met EUR 1,24 per liter tikt dat toch aan.

Ik kom alleen niet uit met de standaard LPG spullen. De tank bijvoorbeeld is een groot probleem. Standaard auto-tanks passen niet. Wat ik dus bijvoorbeeld zou willen is loze ruimte opvullen met LPG-tank. Bijvoorbeeld een aluminium buizenstelsel dat de LPG bevat. Meerdere kleinere tanks in de loze ruimtes onder de kappen, in de benzinetank, etc.

Maar zoiets krijg je gewoon niet gekeurd.

Vermogensverlies? Als die 100pk van je fiets er 80 worden op LPG dan rij je alsnog elke wagen zoek, en in de ochtendspits heb je er al helemaal geen last van.
 
ken iemand die 10 jaar geleden al met een tank op zijn goldwing reed...

kzal de lol er nooit van snappen...

weer eentje die schijnbaar geld teveel heeft,laat het zijn dealer waar de motor in onderhoud is maar niet horen :X
of werkgever ;)
pas op wat je zegt en waar je het zegt 8-) conclusies worden snel getrokken!!! B|
 
er zijn ook type veerboten waar ik met een storm op zee zelfs gratis niet een oversteek durf te maken over vliegen met een baksteen met vleugeltjes maar helemaal te zwijgen,maar we dwalen af het blijft leuk om een motor rijdend op LPG te hebben je horizon komt gelijk een stuk verder te liggen voor hetzelfde geld :}
 
er zijn ook type veerboten waar ik met een storm op zee zelfs gratis niet een oversteek durf te maken over vliegen met een baksteen met vleugeltjes maar helemaal te zwijgen,maar we dwalen af
correctie: jij dwaalt af...
het blijft leuk om een motor rijdend op LPG te hebben je horizon komt gelijk een stuk verder te liggen voor hetzelfde geld :}
verbrand jij je klepjes maar, kom je idd erg ver mee...
 
Terug
Bovenaan Onderaan