Primeur op circuit Assen

keeslelystad

Die hard MF'er
11 nov 2009
797
0
lelystad
Grand Prix elektrische racemotoren in Assen BUNNIK -
Het TT Circuit in Assen beleeft komend weekeinde een stille primeur. Voor het eerst is er een Grand Prix voor elektrisch aangedreven racemotoren. Het betreft twee races van het Europees kampioenschap.


Oud-wegracer Jurgen van den Goorbergh presenteerde dinsdag op de vakbeurs Ecomobiel in Rotterdam de milieuvriendelijke racemotor, die vrijwel geen geluid maakt, geen uitlaatgassen afgeeft, maar wel een maximumsnelheid kan halen van 250 kilometer per uur.

De races om de Europese titel vinden plaats op 24 en 25 september. Op vrijdag is er de vrije training en de kwalificatie, zaterdag worden twee races verreden.
 
Daar lijkt me nu dus echt geen zak aan om naar te kijken. Zit je ff op je iPhone te kutten omdat ze net langs zijn geweest, mis je ze de volgende ronden omdat je ze niet aan hoort komen |(
 
Daar lijkt me nu dus echt geen zak aan om naar te kijken. Zit je ff op je iPhone te kutten omdat ze net langs zijn geweest, mis je ze de volgende ronden omdat je ze niet aan hoort komen |(
Begin eens met je interesseren voor motorsport in plaats van je ikfoon. Herrie is zoooo passé
 
Begin eens met je interesseren voor motorsport in plaats van je ikfoon. Herrie is zoooo passé

Herrie ok, maar geluid is een deel van de passie van de motorsport. Ga voor de gein maar eens een MotoGP wedstrijd kijken met het geluid uit. Daar is werkelijk geen zak aan.

Heb een tijdje terug een elektrische cross-wedstrijd gezien. Het enige dat je hoorde waren de banden die het zand omhoog gooiden.
Was niks aan om te zien :N
 
Herrie ok, maar geluid is een deel van de passie van de motorsport. Ga voor de gein maar eens een MotoGP wedstrijd kijken met het geluid uit. Daar is werkelijk geen zak aan.

Heb een tijdje terug een elektrische cross-wedstrijd gezien. Het enige dat je hoorde waren de banden die het zand omhoog gooiden.
Was niks aan om te zien :N


a. liever een spannende stille race als een lawaaierige optocht van motorfietsen

b. electrisch racen staat nog in de kinderschoenen, geef het een paar jaar en die dingen worden nog veel lichter en vooral sterker ;) spannend word het op den duur echt wel.
 
Laatst bewerkt:
a. liever een spannende stille race als een lawaaierige optocht van motorfietsen

b. electrisch racen staat nog in de kinderschoenen, geef het een paar jaar en die dingen worden nog veel lichter en vooral sterker ;) spannend word het op den duur echt wel.
In 'a' vergelijk je 2 niet ideale gevallen. Je gaat er vanuit dat een stille race spannend is, en dat lawaaiierige races dat niet zijn. Hoe weet jij dat? Een stille optocht is helemaal kut met peren, dan heb ik liever een nagelbijter-met-herrie...

Het geluid is onderdeel van de beleving, zonder geluid is de beleving veel minder. Voor mij wel tenminste... En dan mogen die dingen nog zo snel zijn. Op het lange rechte stuk afgelopen zondag bij de MotoGP (Aragon) lijken die dingen voor je gevoel stil te staan, op tv althans. Ze rijder er toch echt ver boven de 300, maar je ziet het niet. In de bochten lijkt het dan nog wel wat, en in close-ups zie je de snelheid wel. Maar je hebt ten alle tijde nog het jankende geluid van de motoren die je eraan herinneren dat ze er keihard aan sleuren. Zonder die extra dimensie ga ik er niet naar kijken hoor... Zou zelf ook geen electrische motor voor de fun willen, woon-werk valt nog te overwegen maar dat is functioneel, niet 'voor-de-lol'.
 
Laatst bewerkt:
Hehe, grappig. Ik was twee maanden geleden bij de grote prijs van Amerika op Laguna Seca en daar werd voor de MotoGP ook een race gereden op electrische motoren. Klinkt wel vreemd, want het hardste geluid is dan opeens het rubber dat over het wegdek heen raast :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan