primeur: Rossi naar Ducati

[afbeelding]

Foto(s): Klijn Fotografie


Nou...t misstaat absoluut niet maarre...die Duc is toch veel te nerveus voor onze smoothie-rider? Als ik de gas-rem grafiekjes zie tijdens een race en er is een vergelijk tussen bijv Rossi-Stoner of Rossi-Lorenzo dan valt je direkt op hoe de "jonge "jongens" omgaan met de softwarematige afgifte van de peut tov Rossi. Hij rijd zoveel meer smeuïg rond dan die gas-open/dicht jongens. Dat lijkt me op een Duc helemaal een opgave. Kijk alleen al maar naar hoe Hayden al die tijd heeft moeten vechten voor een betere controle van de Duc en Hoe Melandri het erop heeft gedaan...Nee, vindt het veel te vroeg om er nu al van uit te gaan dat hij over zou stappen. Aan de andere kant, Voor de sport en Ducati in het bijzonder zou het een geweldige zet zijn. Spies naar het fabrieksteam, Stoner naar Honda en Pedrosa blijft gewoon. Dovi mag het in het Gressini-team proberen denk ik zo
 
Het begon met het feit dat Rossi allerminst blij is met zijn teamgenootje. Toen kwam het gerucht dat Stoner bij HRC getekend zou hebben. Daarna dat de Crew van Casey uit konden kijken naar een andere baan. En nu weer het gerucht dat Rossi dus getekend heeft bij Ducati Corse, wat wereldkundig is gemaakt door gerenomeerde bronnen (MCN). Dit alles lijkt me geen toeval meer....
 
Het begon met het feit dat Rossi allerminst blij is met zijn teamgenootje. Toen kwam het gerucht dat Stoner bij HRC getekend zou hebben. Daarna dat de Crew van Casey uit konden kijken naar een andere baan. En nu weer het gerucht dat Rossi dus getekend heeft bij Ducati Corse, wat wereldkundig is gemaakt door gerenomeerde bronnen (MCN). Dit alles lijkt me geen toeval meer....

Ach, het heet niet voor niets het silly season...toch?
 
En het maakt toch geen hol meer uit, aangezien het niet op tv wordt uitgezonden en we er niet meer van kunnen genieten zonder al teveel moeite. :z
 
Doe mij nog maar een jaartje Rossi-Lorenzo op Yamaha voor een eerlijk vergelijk.
Of hij moet niet meer durven natuurlijk. 8-)
 
9-voudig kampioen die het niet durft :')

Van mij mag hij bij Yamaha blijven maar het zou een stunt zijn als hij naar Ducati gaat en wereldkampioen wordt.
Dan schrijft hij echt geschiedenis :Y

Dan ben ik ook benieuwd of Yamaha de beste motor blijft houden..........
 
9-voudig kampioen die het niet durft :')
Al twee races geen goede afstelling, teammaatje wel.
Rossi zit reeds vanaf het begin te klagen dat hij een voorkeursbehandeling met hebben.
Ondanks het niet delen van data is teammaatje retesnel.
Als die vorig jaar niet vier keer gevallen was (en op kop!) dan was de nr.1 bij een ander beland. ;)

Dus al 1.5 jaar koude oorlog. :Y
Dan ben ik ook benieuwd of Yamaha de beste motor blijft houden..........
Was dat twee jaar geleden ook zo? :)
 
Laatst bewerkt:
Als hebben we niks aan ;)

Ducati was in 2007 de snelste fiets by far...daar hoef je geen Einstein voor te heten en iemand met de naam Stoner kon de Duc berijden als geen ander.
Yamaha heeft de plank het eerste jaar met de 800cc mis geslagen.
2008 was al beter en 2009 was de Yamaha by far de beste fiets net zoal dit jaar.

Terecht dat Rossi de nummer 1 status krijgt binnen Yamaha....hij heeft het merk weer aan de top gebracht waar andere grote namen faalde.....1992 was de laatste keer dat Yamaha kampioen was geworden.
Lorenzo plukt daar nu de vruchten van (buiten het feit om dat hij rete snel is).

Dat Lorenzo 2x gewonnen heeft zegt natuurlijk niks over het verloop van het seizoen maar we zullen het nooit weten........of moet ik een zin beginnen met als ;)
 
Al twee races geen goede afstelling, teammaatje wel.
Rossi zit reeds vanaf het begin te klagen dat hij een voorkeursbehandeling met hebben.
Ondanks het niet delen van data is teammaatje retesnel.
Als die vorig jaar niet vier keer gevallen was (en op kop!) dan was de nr.1 bij een ander beland. ;)

Dus al 1.5 jaar koude oorlog. :YWas dat twee jaar geleden ook zo? :)
Rossi blijft staan op 9 !!!!!!!!!!
 
Ik dacht dat dit topic heette: Primeur :Rossi naar ducati
En niet Lorenzo-is-beter-dan-rossi topic.

En die 'Lorenzo-fans', jullie zitten altijd te zeiken dat wij beginnen met die onzin.
Nou kijk dit topic anders maar eens.
 
Als hebben we niks aan ;)

Ducati was in 2007 de snelste fiets by far...daar hoef je geen Einstein voor te heten en iemand met de naam Stoner kon de Duc berijden als geen ander.
Yamaha heeft de plank het eerste jaar met de 800cc mis geslagen.
2008 was al beter en 2009 was de Yamaha by far de beste fiets net zoal dit jaar.

Terecht dat Rossi de nummer 1 status krijgt binnen Yamaha....hij heeft het merk weer aan de top gebracht waar andere grote namen faalde.....1992 was de laatste keer dat Yamaha kampioen was geworden.
Lorenzo plukt daar nu de vruchten van (buiten het feit om dat hij rete snel is).

Dat Lorenzo 2x gewonnen heeft zegt natuurlijk niks over het verloop van het seizoen maar we zullen het nooit weten........of moet ik een zin beginnen met als ;)


Sluit me hier bij aan wijze woorden :}
Lorenzo is na rossi wel de betere rijder!Maar hij kwam wel in een opgemaakt bedje
Dat kan Rossi niet zeggen!!! toen was de yam vere van goed.
Ene!! dan denk ik toch dat rossi nog steeds de betere is van deze twee :9
 
*D persoonlijk hoop ik dat rossi echt over gaat naar ducati, en flink wat klappen uit gaat delen aan de jeugd! *D
spectacel willen we....niet die SAAIE 123 races......... ;)
 
Ik dacht dat dit topic heette: Primeur :Rossi naar ducati
En niet Lorenzo-is-beter-dan-rossi topic.

En die 'Lorenzo-fans', jullie zitten altijd te zeiken dat wij beginnen met die onzin.
Nou kijk dit topic anders maar eens.
Ik loop niet te zeiken, en 'als'dit en 'als' dat.
Die twee moeten gewoon op gelijkwaardige motorfietsen met elkaar strijden.
Niets meer, niets minder. :N

Duc wordt weer een scheve vergelijking. '(
 
Maar de Rossi fans hebben altijd zulke lange tenen, willen zeker graag de plaats van Uccio innemen. :')
 
Mocht Rossi naar Ducati gaan vrees ik ervoor dat 'ie er geen wereldkampioen mee gaat worden. Ten eerste kost de omschakeling van Ducati naar Yamaha minimaal een jaar (zeker nu er zo bizar weinig getest mag worden), en bijkomend dat vanaf 2012 de cilinderinhoud wederom veranderd, waarvan ik vermoed dat dat in het voordeel van de Jappanse merken gaat spelen.

Maargoed, het blijft speculeren. Niemand had immers ook verwacht dat Rossi er met de titel vandoor zou gaan toen hij in 2004 overstapte van Honda naar Yamaha, en toch snoerde hij alle critici de mond.

We zullen ons er pas een beeld bij kunnen vormen zodra Rossi zelf de knoop heeft doorgehakt en het wereldkundig heeft gemaakt. Tot die tijd is niets met zekerheid te zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan