Prins Claus Plein (Den Haag)

Kijk goed uit rond het Prins Clausplein en ook op de A4 tussen de Plaspoelpolder en Delft. Gisteravond is een maat van mij daar zijn rijbewijs kwijtgeraakt ;(

Ze letten speciaal op motorrijders en volgens mij hebben ze instructies gekregen om een zero-tolerancebeleid toe te passen. Dus wees gewaarschuwd!

Buiten de spits misschien, maar voorlopig doe ik altijd nog op de A4 120/130 en op de A12/Utrechtse Baan 100/110 zoals bijna iedereen. Nog niets gezien qua controles, en tot nu toe nooit aangehouden...

Verder merk ik al dat de hele week de spitsstrook bij afslag voorburg nagenoeg niet wordt gebruikt. Hoe bedoel je een misser _O- . En dat alleen maar omdat de meeste mensen richting Binckhorst gaan en de spitsstrook niet op de rijbaan voor richting Binckhorst uitkomt. Bovendien komen veruit de meeste mensen die van de afslag Voorburg gebruik maken van de A12. En eer dat die de afslag kunnen nemen houdt de spitsstrook al min of meer op en staan ze al in de rij voor richting Binckhorst...
 
volgens mij zijn het camera's om de verkeersstroom in de gaten te houden......hoop ik.....anders komen er voor mij heel wat boetes binnen ;(
 
volgens mij zijn het camera's om de verkeersstroom in de gaten te houden......hoop ik.....anders komen er voor mij heel wat boetes binnen ;(

Via via :+ heb ik dat ook gehoord jah.
Heb ook gehoord dat: Als eindelijk die traject controle bij de Meern helemaal goed werkt, ze die gaan doortrekken tot aan Den Haag -O-

Maar is maar via via mij ter oren gekomen he ;)
 
De spitstroken bij het pr Clausplein zijn nu ook open, maar ik vraag mij nu af, of je daar wel van baan mag wisselen.
Ik kwam van de week vanaf rijswijk A4 en via fly-over A12 naar voorburg toe.
De rechter spitsstrook was aardig leeg en ik moest ook afslag Voorburg hebben.
Toen dus maar die lege rechterspitsstrook genomen :?
Totaal heb je nu dus een dubbele strook voor afslag Voorburg.

Gelden hier dezelfde regels als voor normale doorgetrokken strepen.
Want eigenlijk ga je dus tijdens de spits de (spits)vluchtstrook op.
met andere woorden mag je van spitsstrook wisselen naar de rijbaan en vice versa?
Afgelopen weekend stond er een stukje van RWS in de krant over de nieuwe spitstrook.
Zoals ik er nu tegen aan kijk, mag je gewoon van baan wisselen, want zonder spitsstrook is het de afscheiding naar de vluchtstrook, maar mét spitsstrook is het gewoon een baanaanduiding waar je dan gewoon overeen mag rijden :?

Wat denken jullie ervan ?
 
Zoals jullie misschien wel weten en/of gemerkt hebben, was dit weekend het
Prins Clausplein afgesloten voor de aanleg van nieuwe spitsstroken.
Rijkswaterstaat heeft meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt en overal
flitskasten geplaatst rondom het plein! B|

Voornamelijk op de A12 bij Den Haag (de tunnels). Den Haag in en uit
scheuren kun je dus beter niet meer doen! :X

klopt niet. ben hagenaar (niet te verwarren met hagenees) en kan je zeggen, die camera's houden alleen een oogje in het zeil maar kunnen niet flitsen.
dus wees gerust, je moet tegenwoordig meer op je hoede zijn voor videoauto's.
ff naar de binnenspiegel kijken als je inhaalt. daar zit ie altijd achter. zo niet, GAS.
 
70? waarom staat er dan een bord "Autoweg"?

zodat brommobielen en ander langzaam tuig er niet gaan rijden. die mogen nml. niet op een autoweg komen. 1 bord is handiger dan 5. de hoofdregel op een autoweg is 100 tenzij anders aangegeven.

Groet
 
klopt niet. ben hagenaar (niet te verwarren met hagenees) en kan je zeggen, die camera's houden alleen een oogje in het zeil maar kunnen niet flitsen.
dus wees gerust, je moet tegenwoordig meer op je hoede zijn voor videoauto's.
ff naar de binnenspiegel kijken als je inhaalt. daar zit ie altijd achter. zo niet, GAS.
hagenaar of Hagenees is toch een verschil in geaardheid ;) (volgens Hagenezen dan ;) )
 
Afgelopen weekend stond er een stukje van RWS in de krant over de nieuwe spitstrook.
Zoals ik er nu tegen aan kijk, mag je gewoon van baan wisselen, want zonder spitsstrook is het de afscheiding naar de vluchtstrook, maar mét spitsstrook is het gewoon een baanaanduiding waar je dan gewoon overeen mag rijden :?

Wat denken jullie ervan ?
Vanochtend weer eens de spitstrook gebruikt en gelijk vanaf de fly-over de meest rechter baan genomen. Daarna moest ik de linkerbaan hebben, omdat ik richting Maanweg/Binckhorst moet en toen reed ik dus achter een auto die niet naar rechts durfde (dacht dus aan doorgetrokken streep :Z )
Niet echt handig dus die spitsstroken en het nut ervan op dit punt is discutabel.
 
Hej oma,

Nog even wat aanvullende info:

full


Uniek aan dit project is dat de gemeente Den Haag ook op de snelweg kan meekijken en Rijkswaterstaat op de gemeenteweg. Op deze wijze kunnen incidenten op het grensgebied beter bekeken worden en kan Rijkswaterstaat naar aanleiding van wat er op de gemeentelijke weg is gebeurd, besluiten om weggebruikers eerder (bijvoorbeeld op de A13 of A4) te waarschuwen.
De camera's kunnen geen snelheden meten, ze worden dan ook niet ingezet om snelheidsovertredingen vast te leggen.
De camera's kunnen 360 graden rond kijken. Daarmee zou het mogelijk zijn ook buiten de weg beelden te bekijken. In de software wordt het beeld zwart gemaakt als de camera ergens langs draait, waar bijvoorbeeld huizen staan, zodat de privacy gewaarborgd blijft.
 
K*T, is dat het stuk waar je 70 mag? daar ben ik gister nog met 90 doorheen gegaan :X

[me]inSaNo heeft voor 4 weken lang een klus in den haag.. fijn dat ik dit nu wel weet, anders was het een duur geintje :( :W [/me]
 
Vanochtend weer eens de spitstrook gebruikt en gelijk vanaf de fly-over de meest rechter baan genomen. Daarna moest ik de linkerbaan hebben, omdat ik richting Maanweg/Binckhorst moet en toen reed ik dus achter een auto die niet naar rechts durfde (dacht dus aan doorgetrokken streep :Z )
Niet echt handig dus die spitsstroken en het nut ervan op dit punt is discutabel.

Als je van de a4 of a12 afkomt en je neemt afslag Voorburg, staat er gewoon niets van een spitsstrook aangegeven, waardeloos! De eerste keer dat ik rechts gepasseerd werd dacht ik 'WTF is dat nou voor mafkees, over de vluchtstrook inhalen'
 
Als je van de a4 of a12 afkomt en je neemt afslag Voorburg, staat er gewoon niets van een spitsstrook aangegeven, waardeloos! De eerste keer dat ik rechts gepasseerd werd dacht ik 'WTF is dat nou voor mafkees, over de vluchtstrook inhalen'
Volgens mij staat het wel aangegeven maar beseft niemand dat de rechter groene pijl de "vluchtstrook" aanwijst. Vreemd verschijnsel,spitsstroken. Net of je als Patient wordt benaderd door de arts die zegt; we hebben het voor elkaar hoor, u by-pass is gelukt. onder uw tepel zit het kraantje. Als u het benauwd krijgt, draait u dan het kraantje open. zodra het afneemt sluit u het weer. :? :X
 
Volgens mij staat het wel aangegeven maar beseft niemand dat de rechter groene pijl de "vluchtstrook" aanwijst. Vreemd verschijnsel,spitsstroken. Net of je als Patient wordt benaderd door de arts die zegt; we hebben het voor elkaar hoor, u by-pass is gelukt. onder uw tepel zit het kraantje. Als u het benauwd krijgt, draait u dan het kraantje open. zodra het afneemt sluit u het weer. :? :X

Leuk voorbeeld. -O-
 
Dacht ook al dat het RWS camera's waren, je ziet ze echt overal rond den haag tegenwoordig, ga er we een stuk voorzichtiger door rijden.

De tunnels bij leischendam zijn ook irri. Ik heb geen idee of ze daar nou flitsen. Heb iig nog geen bekeuring van daar gezien.
 
..De tunnels bij leischendam zijn ook irri. Ik heb geen idee of ze daar nou flitsen. Heb iig nog geen bekeuring van daar gezien.

Mag toch hopen van niet zeg, dan kan ik wel een paar "nare" bedragen tegemoet zien.. -O-
Maar heb goede hoop hoor, zit er altijd wel naar te kijken maar tot zover "nada" :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan