Pro-oiler op een SV650S (2004)

ROB-E

Die hard MF'er
18 sep 2005
935
124
37
Genemuiden
Zodan het zit er eindelijk op!
de Pro-oiler werkt *D

Dus hier komt de opbouw (althans zoals ik het gedaan heb)

Je begint dus met kaal maken van de achterkant.

een plek zoeken voor de nozzle.
word netjes met 2 stuks m4 RVS boutjes geleverd... dus een gaatje boren en tappen in de achterbrug.


omdat de kruiwagen er van af is gehaald zit de zekering kast ook niet op zijn orginele plek...
ook daar heb ik een beugel voor gemaakt.


en toen een plekje voor de olietank gevonden.

en de controller een plek in de dash gegeven.


Bekabeling leggen.
tevens die van de snelheid's meter...

en de junction box aansluiten.

De +12V heb ik van het achterlicht af gehaald (want me licht heeft geen schakelaar)
en heb het subframe aan massa gelegd, en heb daar de massa van de pro-oiler op aangesloten.

t leidingwerk aansluiten.

het pompje niet te vergeten...


Daarna kwam de test... doet ie het of doet ie het niet...
en ja hij deet het! ikke blij. maar na het starten van de motor werd ik minder blij... ;(
had de pro-oiler in de teststand gezet. om te kijken of hij ergens een signaal op pakt.
en hij reageerde wel mooi op de ontsteking.
dus de dag ernaa naar een elektro shop. en afgeschermde kabel gekocht.
de signaal kabel is nu een dunne (soort van coax 50ohm) en van de controller 4 aderig afgeschermd.

dus dan kom je aan het solderen aan...
hier het eindresultaat


Toen dat allemaal weer was aangesloten, weer testen...

zelfde verhaal...
dus met pro-oiler mailen...
krijgt netjes antwoord van ze :)
maar die vertelde mij dat het een massa probleem moet zijn...
ik had de afscherming van de kabels wel degelijk aan massa liggen....
ik wist het ff niet meer wat ik moest doen...
dus een dag verder, op me werk kreeg ik een idee.
als ik de massa van de snelheids meter gebruik...
inderdaad ik heb de afscherming van het snelheid's signaal op de massa van de snelheids signaal aangesloten.
en het probleem was over!!! *D

intussen was me nieuwe band binnen en kon die samen met een nieuwe ketting gemonteerd worden!


en dit is dan het eindresultaat 8-) (na 200KM rijden)



nu is het een kwestie van goed afstellen.
maar ook dat komt vast goed ;)