Pro Oiler

Duke79

Die hard MF'er
31 jul 2008
600
0
's-Hertogenbosch
Weet iemand hier misschien een adres waar ze een pro oiler kunnen inbouwen (voor niet al te veel)? Ik verwacht het ook wel zelf te kunnen maar zit een beetje met de bedrading naar het snelheidsgebeuren en de juiste instellingen.

Gaat trouwens over een kawasaki.
Hier in de regio doen ze het of niet, of duur en zelfs zonder prijs vooraf te kunnen geven. Zie het niet echt zitten om ze te laten rommelen en daarna verrast te worden door een flinke factuur.

alvast bedankt.
 
het is niet zo moeilijk hoor, als je weet welke draad je moet hebben van je teller hoef je alleen nog 1 draad aan aarde te leggen, de plus haal je van je achterlicht, de instellingen staan in de handleiding :)
 
Ik denk dat er weinig zijn die dat voor weinig kunnen doen want al met al zitten er toch een paar uurtjes in.
De reden dat ze geen prijs vooraf kunnen geven is omdat het niet vaak meteen bij aanschaf als optie gekozen wordt dus zij ook moeten zoeken naar een goeie plek voor de onderdelen en het juiste punt voor de aftakking van de snelheidssensor.
 
Welke Kawasaki? Inbouwen kost tijd en dus geld. Zelf doen(info op fora en www) is het goedkoopst. Jammer voor die dealers dat ze geen fixt price kunnen geven; nou gaat iedereen het zelf doen..
 
Het is een Versys, en dat is dus ook gelijk het probleem. Heb van veel modellen een how to gevonden behalve de Versys. Heb nu het werkplaatshandboek wat een hoop zal helpen met het zoeken naar de Moet er eigenlijk ook gewoon aan beginnen, maar heb door het gebrek aan een goed voorbeeld wat twijfels of ik het zelf moet doen. Vooral ook mbt afstellen enzo.
 
Mail anders Pablo even (Pro-Oiler [pablo.crofts@pro-oiler.com]) misschien kunnen ze je zo vertellen op welk kabeltje je moet aansluiten. Ik wil je wel helpen hoor met inbouwen, kom je gewoon een keer een zaterdagje naar oss met het spul.
 
ik heb net ook een pro bestelt en dat is idd ook iets waar ik niet naar uit zit te kijken, dat afstellen.
het monteren word denk ik geen probleem, alleen even de signaaldraad vinden en de rest is wel te doen.
 
Het komt uiteindelijk ook wel goed. Heb net in Veghel een dealer gevonden die bestelt hem op type. Duurt een week of twee. Ik heb net in het werkplaatshandboek in elk geval de kleuren van de snelheidsmeter gevonden en ook ongeveer waar die moet lopen. Boren en tappen zal het probleem ook niet zijn. Zie er wel tegenop om mijn nieuwe aanwinst meteen uit elkaar te schroeven :)

@ King, misschien hou ik je daar wel aan. :+
 
Het langst waar ik mee bezig was was de geschikte locaties van de pomp and Reservoir te vinden. Tot de inbouw dag zat ik nog te switchen van lokatie, heel weinig ruimte onder zadel. Uiteindelijk de reservoir direct op de ECU geplakt met velcro :)
 
Je kunt Pablo ook mailen (bellen) met elke vraag die je hebt......je krijgt altijd goede instrukties....en hij kent werkelijk iedere fiets, met de aftakkingen van de speedo sensor! Inbouwen valt best wel mee....je moet alleen wel een goed wph hebben of het oem instruktie boekje met een schema van de kabelbomen!
 
ik heb net ook een pro bestelt en dat is idd ook iets waar ik niet naar uit zit te kijken, dat afstellen.
het monteren word denk ik geen probleem, alleen even de signaaldraad vinden en de rest is wel te doen.
dat stelt echt geen ruk voor, staat precies in de beschrijving, je moet wat waardes invulleb afhankleijk van je bandenmaat ketting en nog wat en de rest gaat vanzelf
 
Nou hij is binnen en ik ben eraan begonnen. Het valt inderdaad allemaal wel mee. Helaas ben ik nu wel vastgelopen. Na twee avonden is de tussenstand als volgt:

Mooie plek gevonden voor alle componenten, deze er los opgelegd en de bedrading grof aangesloten.

Tijd voor de EMI check. Na de eerste twee keer bij de test tussen de 0.2 en 0.6 uit te komen, heb ik de massa aangepast.
Nog steeds had ik last van EMI. Na het loshalen van de signaal kabel (die aan de teller vastkomt) uit het aansluitkastje bleef de teller tijdens de check mooi op 0.0
De massa en de + zijn dus goed.

De EMI zit dus in het signaal. Ik heb hem inmiddels op meerdere plekken geprobeerd (onder de tank, in de cockpit en nog 1 daartussenin) en ik blijf een EMI houden daar. De kabel heb ik voor de test over de tank heen gelegd, dus zo ver mogelijk van de motor af, dus mijns inziens kan het ook niet van de bougies enzo afkomen.
Het kabeltje zit in een kabelboom met een stuk of 10, 15 kabels, heb deze daar wat tussenuit gepeuterd.

Heeft er iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of moet ik bijvoorbeeld toch aan een reedcontact gaan denken?
 
Heeft er iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of moet ik bijvoorbeeld toch aan een reedcontact gaan denken?
Heb ooit ook een PO gehad en had ook veel last van EMI. Na mailen met Pablo en honderd verschillende mogelijkheden proberen, kwam een slimmerik (Theo) van het VFROC met de volgende oplossing. Dit overigens na het checken van het signaal met een scoop.


De oplossing (als al het andere faalt):
Soldeer drie diodes in serie en neem deze op in de massa draad van de PO. Diodes hebben een sper en doorlaat richting. Zorg er dus voor de ze ALLEMAAL 'open' staan vanaf PO naar massa. Het probleem was hiermee volledig opgelost.

Geloof niet dat Pablo er ooit wat mee gedaan heeft.
 
Ik heb bij Conrad een kabelafscherming gevonden. Ik ga die maar eens bestellen en kijken of dat scheelt. Het zou minder EMI moeten zijn zo.

De afscherming heeft ook niet gewerkt. Ben nu zo'n beetje door ideeen en geduld heen. wordt denk ik toch een gevalletje in laten bouwen. Is ook drie keer niks om met 34 graden in een garagebox te sleutelen. Alle contacten zijn verroest door de zweetdruppel voor het uberhaupt werkt :+
 
De afscherming heeft ook niet gewerkt. Ben nu zo'n beetje door ideeen en geduld heen. wordt denk ik toch een gevalletje in laten bouwen. Is ook drie keer niks om met 34 graden in een garagebox te sleutelen. Alle contacten zijn verroest door de zweetdruppel voor het uberhaupt werkt :+
Als je mijn tip nu ff probeert, ben je waarschijnlijk klaar. Ik had hetzelfde probleem.

:X :X
 
ik heb nu heel wat anders.
het afstellen was, zoals vermeld, appeltje eitje zeg maar. denk dat ik vanaf de eerste keer spanning op de boel tot einde project mischien 4 minuten bezig ben geweest.

na een rit van 200+ km was er nog niets aan de hand. maar na een 150km daarbovenop dacht ik een rammeltje te horen. ff stoppen en ja hoor, boel stuk.
de nozzle hing als een dode bloem aan mijn brug ipv mooi om het tandwiel heen te zitten. boel eraf getrokken en verder!
thuis bleek het volgende. de achterkant van de nozzle was niet meer (dat deel waar't slangetje in gaat) waardoor die kon bewegen (en dus slap hing). doordat de slang toen vrij spel had en een klein stukje richting uitlaat (V-twin) kon. resultaat: gesmolten
heb em voor nu ff boven de ketting laten hangen zodat die boveop de ketting drupt. na de vakantie in ieder geval iets te doen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan