Pro-oiler

HondaBMWf900

Rookie
13 mrt 2021
8
1
Ik heb onlangs een pro-oiler gemonteerd ip mijn F900XR. Zijn er nog meer eigenaren die zoiets gemonteerd hebben? En zo ja, hoe is de ervaring daar nee?
 
Een hele goede investering!
Ketting en tandwielen gaan veel langer mee. En het achterwiel draait met minder weerstand t.g.v. dat dikke kettingvet.
Ik had er een op een CBF600FA.
Werkte perfect!

Tip: beter ‘n tikkeltje zuinig afstellen.
Dan blijft de velg langer schoon van spetters.
 
Heb 'm ook sinds een jaar of 5. Werkt goed. Vind het principe om een elektromagnetisch pompje te gebruiken om nano druppels per keer aan te brengen ook het beste. Bij mij gaat de olieleiding helemaal onzichtbaar in de top slider op de swingarm. Als je in het donker rijdt is schermpje wel fel, ik heb het net uit het zicht. Bij mij staat die op de laagste tabel 23, en positie 5. Eigenlijk gebruik ik het scherm alleen om te zien of de GPS nog werkt (het rode puntje). Heb ik nu zoveel vertrouwen in dat ik overweeg display and gps in het tankvakje van m'n nieuwe XR te zetten, dat vakje gebruik ik zowieso niet. Maar na een stukje (gewenst of ongewenst) offroad met duidelijk een hoop stof is het wel fijn om even een 'priming' te kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
Heb 'm ook sinds een jaar of 5. Werkt goed. Vind het principe om een elektromagnetisch pompje te gebruiken om nano druppels per keer aan te brengen ook het beste. Bij mij gaat de olieleiding helemaal onzichtbaar in de top slider op de swingarm. Als je in het donker rijdt is schermpje wel fel, ik heb het net uit het zicht. Bij mij staat die op de laagste tabel 23, en positie 5. Eigenlijk gebruik ik het scherm alleen om te zien of de GPS nog werkt (het rode puntje). Heb ik nu zoveel vertrouwen in dat ik overweeg display and gps in het tankvakje van m'n nieuwe XR te zetten, dat vakje gebruik ik zowieso niet. Maar na een stukje (gewenst of ongewenst) offroad met duidelijk een hoop stof is het wel fijn om even een 'priming' te kunnen doen.
Je kunt het schermpje in nachtmodus zetten.

9877137B-1C36-4098-BEF8-C517E46AD0F6.jpeg
 
Ik heb er eentje op m'n Energica laten monteren. Werkt prima, geen klachten.

Hier hetzelfde, display zie ik niet, displayunit gemonteerd in de 'tank' van de Energica.
Wel een probleempje gehad, klepje zat rotzooi in en toen bleef hij door druppelen in stilstand (komt blijkbaar soms voor)
Dus een olievlek onder het tandwiel (en dat bij een EV :')B| )

Is redelijk makkelijk te herstellen door de leiding met het klepje even door te spoelen, verder geen omkijken naar :t
 
Je kunt het schermpje in nachtmodus zetten.
ik heb net die nachtstand geprobeerd in de garage en dat lijkt een betere instelling, mijn display gaat niet uit :( . Denk dat het zonder GPS signaal aanblijft of aangaat, en dat is dan veel makkelijker om te zien dan het puntje.
Ga het testen, maar ben een mooi weer rijder. Heb maar een keer een probleem gehad, gps signaal draad gebroken (hard koper telefoon draad gebruikt) maar pas gezien toen ik 1200km later in de dolomieten was. Dan gaat er toch echt teveel olie op, en dat zie je op de velg en koffer. Dus één reden waarom dat ik het display een beetje in zicht wil houden

Is redelijk makkelijk te herstellen door de leiding met het klepje even door te spoelen, verder geen omkijken naar :t
Qua klep probleempjes, het is geen klep maar een Zwitsers Gotec EMX8 electromagnetisch wisselstroom pompje. Ben eigenlijk verbaasd dat het een plasje olie kan lekken via een 1mm leiding en een lekkende terugslag klep. Heb wel een sticker met pijltje op de mijne gezet, is niet makkelijk om aanzuig en pers kant te zien na demontage
 
...
Qua klep probleempjes, het is geen klep maar een Zwitsers Gotec EMX8 electromagnetisch wisselstroom pompje. Ben eigenlijk verbaasd dat het een plasje olie kan lekken via een 1mm leiding en een lekkende terugslag klep. Heb wel een sticker met pijltje op de mijne gezet, is niet makkelijk om aanzuig en pers kant te zien na demontage

Ik heb toch echt een aantal druppels lekkage gehad bij het tandwiel.
(motor is ook wel eens anders neergezet vandaar niet bij elkaar)


IMG_3129 2.jpeg
 
..
Qua klep probleempjes, het is geen klep maar een Zwitsers Gotec EMX8 electromagnetisch wisselstroom pompje. Ben eigenlijk verbaasd dat het een plasje olie kan lekken via een 1mm leiding en een lekkende terugslag klep. Heb wel een sticker met pijltje op de mijne gezet, is niet makkelijk om aanzuig en pers kant te zien na demontage

Hij lekt nu iig niet meer, het pompje doorgespoten daar zat blijkbaar toch wat in dan.
Volgens de dealer komt het heel af en toe voor, had ik net pech blijkbaar -O-

Mooi de montage te zien in de 'tank' van mijn Energica, past hij perfect.
(Die rode stekker was van een laptop (s/w update)
Er staat bij mij duidelijk een pijl op dus verkeerd monteren lukt eigenlijk niet ;)

IMG_3225.jpeg
 
Ik heb de module wel 'in beeld' op de EVA; ik gebruik de motor ook voor woon-werk en houd graag de mogelijkheid om 'm bij verschillende weersomstandigheden, in te kunnen stellen. Zonder dat ik eerst de halve 'tank' eraf moet schroeven ;-)
 
Ik heb de module wel 'in beeld' op de EVA; ik gebruik de motor ook voor woon-werk en houd graag de mogelijkheid om 'm bij verschillende weersomstandigheden, in te kunnen stellen. Zonder dat ik eerst de halve 'tank' eraf moet schroeven ;-)

Dat is een keuze inderdaad.

Ik vond dit mooier, minder praktisch, klopt.
Gemiddelde ingesteld we gaan het merken hoe het in de praktijk gaat :Y
 
Heeft iemand al eens de Ru afstelling gewijzigd of de ro
De tabel stond op 20 heb hem nu op 23 gezet want de ketting blijft te vettig

Ik ben er al eens mee wezen stoeien maar blijft een tikkie lastig als je het systeem niet meer in je hoofd hebt zitten.
 
Heeft iemand al eens de Ru afstelling gewijzigd of de ro
De tabel stond op 20 heb hem nu op 23 gezet want de ketting blijft te vettig

Ik ben er al eens mee wezen stoeien maar blijft een tikkie lastig als je het systeem niet meer in je hoofd hebt zitten.
Die Ru en Ro ken ik niet.
Wel OC tabel en OS correctiefactor.

OS meet je door in OT de waarde van 10 wielomwentelingen te kopiëren naar OS.
En de tabel stel je in door te rijden en te kijken.
Vaak krijg je wel een richtwaarde mee van de fabrikant.

Problemen heb ik weinig gehad.
Keertje omgevallen tankje, zit nog los bij mij.
Keertje nadruppelen door vuil of iets dergelijks.
En nog een keertje lucht in de pomp, zodat de ketting erg droog werd.

Afstellen vind ik wel lastig, je moet echt geduld hebben en kilometers maken.

Wel erg duur voor wat je aan materiaal krijgt.
display zit bij mij gewoon onder de buddyseatcove
 
De oc instelling heb ik net al op tabel 23 gezet de OS heb ik nog nooit bij gesteld , ik heb wel de gps Versie of denk ik daar verkeerd
Klopt, gps heeft een correctie factor van 1.
Bij meting via sensor of teller stel je de boel zo in dat een puls 10 omwentelingen is.

Je hebt het over menu RO , dit is om te veel smering bij snelweggebruik te beperken dacht ik.
Heb ik zelf nog niks mee gedaan.
 
Na uiteindelijk al 3 jaar de pro oiler gebruikt te hebben ben ik nu al aan beland bij de allerzuinigste stand 23 en stand TASC heb ik nu al op stand 4 staan.
Bij de KTM slingert de boel nogal vrolijk rond je ziet er toch overal ondanks dat ik een kettingspatscherm verlenger heb.
Zit al langer met de gedachten een soort spatbord te maken achter bij de ketting alla BMW .

maar weet nog niet wat voor rond iets plastic daar geschikt voor is.
Iemand die het weer tip is welkom
 
Weet je zeker dat je correctie factor op 1.01 staat?
Anders zou je nog een offset kunnen proberen om beter in het werkbereik van de tabel te komen.
Al vind ik het vreemd dat je te veel olie krijg.
Even contact opnemen met Pro Oiler?
 
Dan moet je nog steeds een waarde opgeven.
Als je bijvoorbeeld 2 opgeeft krijg je de helft aan olie bij de huidige tabel.
Let op, dit is puur theoretisch, heb het zelf niet getest.
 
Denk dat je dit ook wel weet, maar zonder GPS ontvangst gooit die een tijdje na starten er veel meer olie op, de off road modus. ik had een slechte verbinding op het GPS signaal, zag het rode puntje niet, en dus vrij veel olie op de velg en koffer na 800km richting zuiden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan