[prob] Motor houd in

meendering

MF veteraan
2 aug 2002
1.337
0
Borger
Ik rijd nu al een tijdje op een Honda CB 650 Nighthawk.
Fijne motor, rijd lekker.... trekt redelijk snel op. :]

motorbike.jpg


Alleen doet ie een beetje vreemd. :?
Als ik doortrek naar zijn bijna topsnelheid... dan gaat ie niet verder tot 180km/uur @ 8500 tpm. Na een seconde of 10 zakt ie in de toeren en gaat happerend terug naar de 120/130 km/uur.... :(

In alle andere versnellingen trekt ie moeiteloos door naar de 10.000 tpm.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
Laatst bewerkt:
Misschien een probleem met de dynamo. Bij hoge toerentallen (what's in a name? :P ) kan deze niet genoeg stroom leveren door zwevende koolborsteltjes. Hierdoor gaat de fiets inhouden, totdat de dynamo weer genoeg stroom levert. Zweven kan veroorzaakt worden door slingering dynamo of versleten koolborstels/veren.

... maar het kan natuurlijk ook heel iets anders zijn 8-)
 
En wat gebeurt er als je in de hoogste versnelling tijdens het terugvallen terug schakeld?
Kan je dan meteen de snelheid weer probleemloos opvoeren zolang je niet in de hoogste versnelling komt.
Probeer eerst vast te stellen of het een versnellingsbak of een motorprobleem is.
 
Misschien een probleem met de dynamo. Bij hoge toerentallen (what's in a name? :P ) kan deze niet genoeg stroom leveren door zwevende koolborsteltjes. Hierdoor gaat de fiets inhouden, totdat de dynamo weer genoeg stroom levert. Zweven kan veroorzaakt worden door slingering dynamo of versleten koolborstels/veren.

... maar het kan natuurlijk ook heel iets anders zijn 8-)
Alles lekker met je ?
Koolborstels op en dynamo van een motor ?
welk tijdperk zit je nu ?

Dynamo lijkt me stug.
Verstop luchtfilter of carbs lijkt er meer op.
Of oude bougies.
 
Alles lekker met je ?
Koolborstels op en dynamo van een motor ?
welk tijdperk zit je nu ?

Dynamo lijkt me stug.
Verstop luchtfilter of carbs lijkt er meer op.
Of oude bougies.

Ik voel me kei goed :)

Daar heb ik toch echt last van gehad met m'n FJ600. En die had een dynamo (zo heet zo'n ding toch :? ) en koolborsteltjes. Ik heb ze zelf vervangen toendertijd. En zo jong ziet de probleemfiets er ook weer niet uit.
 
Lijkt mij een brandstof probleempje
kijk je brandstoffilter in je benzineleiding es na!!!
of kijk es naar je luchtfilter !!!!
vervang je gloeipitjes !!!! (bougies)
geen vacuum in je tank ????
Ik weet niet of dat ding klepstoters heeft anders kunnen het ook nog zwevende kleppies zijn !!
maar mijn eerste ingevening is brandstof !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan