Probikes Nunspeet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus je wil alleen een excuus en geen geld,of beide?Maar zoals ik eerder al schreef,als er echt 2 liter olie bij moest doe dat ding heel snel retour naar die firma.

Na de aankomst thuis ben ik naar de garage gereden waar ik vaak kom. Samen hebben we zaken gecontroleerd. Motor rechtop. De Haynes xtz tdm handleiding erbij. Meetstokje was kurkdroog. Na pas 2 liter toevoegen kwam deze tussen EMPTY en FULL. Ik snap dat een 2 cillinder olie gebruikt maar geen 2 liter op 150km.
 
In januari gekocht. Heb inmiddels een google review en facebook review verwijderd omdat het me energie kost. Maar ik blijf boos. Als ik een formeel excuus krijg zal ik de actie van ze rectificeren.


???? wat is dit nou weer voor kul? hoezo kost dat energie?
 
Inderdaad, dan is die motor op sterven na dood.

Hoezo op sterven na dood? Bij Probikes zijn ze gewoon de olie vergeten. Ik heb olie bijgevuld en hij loopt. Verder niet meer gereden want kon de garage niet in lopen, je werd onwel door de benzinedamp. Lag gewoon een plas onder de motor. Nu wordt alles hersteld en wil die machine een kans geven. Maar had ik deze info VOOR de aankoop gehad, dan ja. Had ik em denk ik laten staan.
 
Je redeneert een beetje averechts,dat Probike de olie is vergeten dat zal allemaal wel,maar hebben hun de olie ook ververst,is dat niet zo
dan was dat bij de vorige eigenaar ook al zo,dus wie weet dan hoelang die motor zo heeft rondgereden,en dat is niet goed kan ik je zeggen.
Grote kans dat je dan met een olieverbruiker te maken heb,hoeft met een beetje geluk niet zo te zijn,maar daar kom je pas achter
na de nodige km,s te hebben gereden,grote kans dat Probike dan zegt,ja maar je heb er mee gereden,dus is dat misschien wel jou schuld.
 
Je redeneert een beetje averechts,dat Probike de olie is vergeten dat zal allemaal wel,maar hebben hun de olie ook ververst,is dat niet zo
dan was dat bij de vorige eigenaar ook al zo,dus wie weet dan hoelang die motor zo heeft rondgereden,en dat is niet goed kan ik je zeggen.
Grote kans dat je dan met een olieverbruiker te maken heb,hoeft met een beetje geluk niet zo te zijn,maar daar kom je pas achter
na de nodige km,s te hebben gereden,grote kans dat Probike dan zegt,ja maar je heb er mee gereden,dus is dat misschien wel jou schuld.

Ik zal dr eens over nadenken. Verversen hebben ze sowieso niet gedaan. Wellicht als je maandag reageren dat ik ze sommeer de machine op te halen. Of heeft iemand interesse :)
 
Ik kan niet zo goed snappen dat als je zelf blundert, daar een ander de schuld van krijgt.

Bij het woord BRAVOK betekenen de letters het volgende:
B: banden en brandstof
R: remmen
A: accu
V: verlichting en vering
O: olie
K: ketting en koeling

Had je zowel de lege tank gezien, het oliegebrek, de brandstof lekkage, de remlicht schakelaar en de beroerde accu gevonden.
Had je nog in die winkel gestaan.

Je doet dit niet, gaat vervolgens naar huis om de lastigere -terplaatsen- delen te checken.
( het is een oud hok uit de lage prijsklasse , geen nieuwe uit de showroom )

Dus doe je meteen een beurtje.. ( oliefilter, luchtfilter.. ) of controleer je die in ieder geval.
Had je meteen de oorzaak van de benzine meur gezien.
Kwam je er achter waarom je remlicht lastig deed.

sneeuwvlokjes... overal...
 
Ik vraag me nog steeds af hoe je een carburateur kunt lassen.
Alhoewel het wel waarschijnlijk is hoef je bij lassen niet altijd aan een laskap en een plakkende elektrode op een trafo met te weinig stroom te denken...
 
Ik kan niet zo goed snappen dat als je zelf blundert, daar een ander de schuld van krijgt.

Bij het woord BRAVOK betekenen de letters het volgende:
B: banden en brandstof
R: remmen
A: accu
V: verlichting en vering
O: olie
K: ketting en koeling

Had je zowel de lege tank gezien, het oliegebrek, de brandstof lekkage, de remlicht schakelaar en de beroerde accu gevonden.
Had je nog in die winkel gestaan.

Je doet dit niet, gaat vervolgens naar huis om de lastigere -terplaatsen- delen te checken.
( het is een oud hok uit de lage prijsklasse , geen nieuwe uit de showroom )

Dus doe je meteen een beurtje.. ( oliefilter, luchtfilter.. ) of controleer je die in ieder geval.
Had je meteen de oorzaak van de benzine meur gezien.
Kwam je er achter waarom je remlicht lastig deed.

sneeuwvlokjes... overal...

Jij mag een motor na een testrit dus helemaal demonteren in de winkel zelf. alle fairing er af. Inspectie tot diep onder de tank. Filters er uit rukken. Stripje in de remvloeistof steken. Ze zien je al gaan. Neem ik jou bij de volgende aankoop mee ok.
 
Jij mag een motor na een testrit dus helemaal demonteren in de winkel zelf. alle fairing er af. Inspectie tot diep onder de tank. Filters er uit rukken. Stripje in de remvloeistof steken. Ze zien je al gaan. Neem ik jou bij de volgende aankoop mee ok.


Voor geen van de genoemde controles hoeft er iets van de motor gedemonteerd te worden...

Je slaat een bepaalde toon aan in al je berichten, als je alle 7 e-mails naar de motorzaak ook zo hebt getypt, snap ik wel dat ze niet reageren...
 
Jij mag een motor na een testrit dus helemaal demonteren in de winkel zelf. alle fairing er af. Inspectie tot diep onder de tank. Filters er uit rukken. Stripje in de remvloeistof steken. Ze zien je al gaan. Neem ik jou bij de volgende aankoop mee ok.

Je weet dat je ( eigenlijk ) BRAVOK voor elke rit moet uitvoeren ?
( iets met, voor je eigen veiligheid )

Als je dat niet doet, het wel minimaal zo verstandig is dit te doen voor je op een voor jou onbekende motor weg te rijden ?
( niet alleen een verse aankoop, maar ook een leen of huurmotor.. of de motor van een vage kennis of die niet in je eigen schuur heeft gestaan )

Daarnaast zijn er verdomd weinig motoren waar je de kuipen moet demonteren om in de brandstoftank te kunnen kijken of op een andere
manier het niveau te checken.
Ook zijn er verdomd weinig motoren waar je het olien niveau niet kan controleren zonder hem te demonteren
Ook de werking van je verlichting is totaal vanaf het stuur uit te voeren.
Dat als je peut ruikt , het misschien verstandig is.. ( iets met, ontvlambaar ) , het wel handig is om te weten wáár het vandaan komt
voor je een ontsteking activeert.
Ook daar heb je echt geen gereedschapsset voor nodig.


Ik snap wel dat ze je die 1000 euro willen terug geven.. écht..
Denk dat ze liever hebben dat je die motor terug geeft
Ik vermoed.. dat zodra dat is gebeurd, je wel het vriendelijke verzoek krijgt bij een collega voor een andere motor te kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan