Probleem 2de versnelling GSX-R600 K1

MotorOllie

MF veteraan
29 okt 2001
1.483
0
Enschede
Ik heb sinds kort een probleem met de 2de versnelling van mijn GSX-R. Als ik in de 2e versnelling vol accelereer dan schiet ie even uit de versnelling en dan er weer terug in (= doorslaan?). Net of er een tandje mist en er overheen schiet. Gebeurt rond de 10.000 toeren en soms ook nog een keer tegen de 13.000 aan. Heb het ook al eens bij iets meer dan 8 toeren gehad. Probleem doet zich alleen voor in de 2. Lijkt erg veel op het probleem dat sommige R6én ook hebben.... lijkt me niet dat het de koppeling is...

Iemand die weet wat er aan de hand is? Wat eventueel kosten van reparatie zijn (erg duur vrees ik '( )? Zijn dit bekende problemen bij een GSX-R600? Km-stand is 22000.
 
Ronde kanten aan de nokken die in elkaar vallen van je tandwielen, door de grote krachten die er op komen staan (zeker bij vol accelereren in 2) worden ze nu uit elkaar gedrukt........gevolg > springt uit versnelling > je laat je gas los/kracht is weg en schiet weer terug.
Flinke reparatie helaas, Minstens twee tandwielen en eventueel een schakelvork.
Kan komen door misschakelen/wheelies maken/lomp schakelen.........
 
Ronde kanten aan de nokken die in elkaar vallen van je tandwielen, door de grote krachten die er op komen staan (zeker bij vol accelereren in 2) worden ze nu uit elkaar gedrukt........gevolg > springt uit versnelling > je laat je gas los/kracht is weg en schiet weer terug.
Flinke reparatie helaas, Minstens twee tandwielen en eventueel een schakelvork.
Kan komen door misschakelen/wheelies maken/lomp schakelen.........

Versnelling schiet niet terug als ik gas loslaat... hou het gas er vol op en schiet dan terug... gaat in een fractie van een seconde. Net over er een kink in de kabel (tandwiel?) zit.

Wheelies doe ik alleen in 1.. en heel soms als ik dan neer kom en wil doorschakelen naar 2 gaat niet goed... verder rij ik regelmatig op het circuit, zo'n 1500 km in totaal denk ik met deze motor. Probleem deed zich van het weekend voor op Croix en Ternois (circuit), waar veel in de 2e versnelling gereden word.
 
Terug
Bovenaan Onderaan