hallo,
Nieuw aangeland op dit forum en al direct een prangende vraag.
Ik heb me een tijdje terug een Honda CB 125CC K4 van 1971 gekocht (zie foto)
http/www.motor-forum.nl/forum/misc/91564
Nu heb ik heel het blok laten revisteren; nieuwe bougies, nieuwe koppelingsplaten,
carburateurs schoongemaakt, pistons geregeld,...
Na al dit werk kreeg ik hem gestart en draaide mooi stationair.
Maar eenmaal in eerste versnelling had hij bijna geen kracht meer.
Reed toen , in derde versnelling, ongeveer 60 km/H aan +/-3000 toeren. Wat zeker maar de helf van de capaciteit is.
Nu dacht ik dat het aan de onsteking lag, daar hij stationair wel mooi draaide, maar toch neiging had stil te vallen. Maar toen begon de miserie...
Normaal gezien heb je markeringen op die platen , maar bij mij was niks te zien. Ik heb dit zitten afregelen, met resultaat dat hij helemaal zelf niet meer wil starten ...
Zonder die markeringen helpt een stroboscoop ook niet...Heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit te herstellen?
Nieuw aangeland op dit forum en al direct een prangende vraag.
Ik heb me een tijdje terug een Honda CB 125CC K4 van 1971 gekocht (zie foto)
http/www.motor-forum.nl/forum/misc/91564
Nu heb ik heel het blok laten revisteren; nieuwe bougies, nieuwe koppelingsplaten,
carburateurs schoongemaakt, pistons geregeld,...
Na al dit werk kreeg ik hem gestart en draaide mooi stationair.
Maar eenmaal in eerste versnelling had hij bijna geen kracht meer.
Reed toen , in derde versnelling, ongeveer 60 km/H aan +/-3000 toeren. Wat zeker maar de helf van de capaciteit is.
Nu dacht ik dat het aan de onsteking lag, daar hij stationair wel mooi draaide, maar toch neiging had stil te vallen. Maar toen begon de miserie...
Normaal gezien heb je markeringen op die platen , maar bij mij was niks te zien. Ik heb dit zitten afregelen, met resultaat dat hij helemaal zelf niet meer wil starten ...
Zonder die markeringen helpt een stroboscoop ook niet...Heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit te herstellen?