probleem bij gasgeven virago xv 535

Ceebee400Tee

MF veteraan
13 jan 2003
1.229
0
Utrecht
Hoi, Ik heb eeb vraagje over de motor van een vriendin van me, een xv 535. Starten doet ie wel, op de choke, en loopt daarna goed stationair. Maar als je maar ietsjes gas geeft dan slaat ie af. Waar kan dit aan liggen?
 
Vertel er ook even bij hoe, en wanneer, dat probleem ontstaan is.........(ik gok na de winterstop?)

Inderdaad, het apparaat heeft deze kuren gekregen na de winterstop... Het lukte haar eerst nog wel met veel gebruik van de startknop en te spelen met het gas toch nog een stuk te rijden. Nu kan je echter het gas niet meer opentrekken, of hij slaat af.

Ik heb even gekeken, maar ik durf niet aan dat ding te komen; ze is er heeeeeel zuinig op en d'r zit allemaal electronica op en daar houd ik niet van... ;) Ik gok iets met de carbs, vuile sproeiers o.i.d.? O ja, d'r zit nog genoeg peut in de tank! ;)
 
heb het zelfde probleem gehad met een kawa el250 van een colega van me, moest ik maar een beetje oplappen na een halfjaartje buiten,

tot mijn verbazing als ie dan eindelijk liep dat er zo goed als geen lucht/rook uit de uitluit kwam...

demper er af, vlinke slok benzine er in, vuurtje en vlink laten uitbranden... ondertussen draaien zowel in lengte als bereete... en loopt nu weer als een zonnetje, na de eerste startpoging,iedere keer als je een deut gas gaf wel 3 meter roet uit de demper maar was zo weer over....
 
Eerst de vlotterbakken maar eens aftappen, daarna nog eens proberen met verse benzine.
Eventueel een reiniger bij je benzine gooien, en als dat niet meer helpt, toch maar je carburateurs er af en goed schoon (laten) maken.
 
Inderdaad, het apparaat heeft deze kuren gekregen na de winterstop... Het lukte haar eerst nog wel met veel gebruik van de startknop en te spelen met het gas toch nog een stuk te rijden. Nu kan je echter het gas niet meer opentrekken, of hij slaat af.

Is dat als de motor net gestart is op de choke, of als hij al op temperatuur begint te komen? Je zou kunnen proberen om de vlotterbakken af te laten en een flesje Forté Motopower I door de benzine te gooien.

Ik heb even gekeken, maar ik durf niet aan dat ding te komen; ze is er heeeeeel zuinig op en d'r zit allemaal electronica op en daar houd ik niet van... ;) Ik gok iets met de carbs, vuile sproeiers o.i.d.? O ja, d'r zit nog genoeg peut in de tank! ;)

Electronica op een Virago 535 :?
Dat moet dan al bijna de electrische reservekraan zijn......iets anders kan ik me niet bedenken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan