probleem bij voorwiel terugplaatsen

be happy

MF'er
1 mei 2005
62
0
katwijk
goedendag,, hier een vraag.

ik heb recent mijn voorband vervangen,, nu wil ik mijn wiel terugplaatsen maar de remschijven zitten te dicht tegen elkaar.
hoe verhelp ik dit?? en heeft er zeker iemand de rem ingedrukt?(staat in garage maar zijn ook kinderen geweest)

ik heb fzr600r uit 96

groet simon.
 
Laatst bewerkt:
Zijn t nou je remblokken die tegen elkaar zitten of je schijven?? Want past je wiel niet of je remklauwen??

Die remblokken heb je indd met een schroevendraaier zo uit elkaar en dan past de klauw weer. Kan je ook met de vingers trouwens (als je een beetje kracht hebt)
 
Zijn t nou je remblokken die tegen elkaar zitten of je schijven?? Want past je wiel niet of je remklauwen??

Die remblokken heb je indd met een schroevendraaier zo uit elkaar en dan past de klauw weer. Kan je ook met de vingers trouwens (als je een beetje kracht hebt)

en niet te dikke vingers ;)

Maar de TS bedoelt waarschijnlijk dat z'n voorwiel niet meer in z'n voorvork past omdat z'n schijven ergens tegenaan lopen, dat zijn dus z'n remblokjes die te dicht bij elkaar zitten (omdat b.v. iemand in de rem heeft geknepen) met een schroevendraaier kan je de 2 remblokjes weer uit elkaar wrikken en past je schijf er weer tussen en dus je wiel weer op z'n plaats.

Mocht het allemaal niet lukken met een schroevendraaier en je remvloeistof is aan vervanging toe dan kan je ook meteen je vloeistof verversen, dan is de druk ook van je systeem af en druk je ze helemaal makkelijk op hun plaats
 
en niet te dikke vingers ;)

Maar de TS bedoelt waarschijnlijk dat z'n voorwiel niet meer in z'n voorvork past omdat z'n schijven ergens tegenaan lopen, dat zijn dus z'n remblokjes die te dicht bij elkaar zitten (omdat b.v. iemand in de rem heeft geknepen) met een schroevendraaier kan je de 2 remblokjes weer uit elkaar wrikken en past je schijf er weer tussen en dus je wiel weer op z'n plaats.

Mocht het allemaal niet lukken met een schroevendraaier en je remvloeistof is aan vervanging toe dan kan je ook meteen je vloeistof verversen, dan is de druk ook van je systeem af en druk je ze helemaal makkelijk op hun plaats
Krijg jij je wiel eruit en weer erin zonder je remklauwen te demonteren?

Knappe kerel....
 
mooi,,,het moet lukken idd.
maar durfde niet te veel kracht te zetten,,,bedankt voor de reacties medebikers!!!
Volhende keer stuk dubbelgevouwen karton of nog beter zoals al gezegd multiplex ertussen.
Ik heb mijn stukken karton al vaak gebruikt, je vreindin loopt voor bij en knijpt ff je rem in.
Zo zegt ze dan die gaat soepel |(
 
Vooral met beleid de remblokken terug duwen ze zijn met een schroevendraaier o.i.d. zo beschadigd gebruik een zo'n breed mogelijk ding en rustig aan.

Ik stop zelf een klosje hout met een ty-rap tussen de rem/of hydraulische kopp. hendel als ik de remmen of kopp. losmaak,zal je net zien ff niet op bedacht zal er een bezoeker wel ff speels in je hendel knijpen |(
 
Laatst bewerkt:
mooi,,,het moet lukken idd.
maar durfde niet te veel kracht te zetten,,,bedankt voor de reacties medebikers!!!

Let er wel even op dat je nu waarschijnlijk een paar keer in je remhendel moet knijpen om de remblokken weer tegen de schijf te krijgen. Je zal de eerste niet zijn die zijn remmen terug duwt, het wiel monteert, wegtuft voor een proefritje en dan niet kan remmen :X
 
in duitsland mag je niet aan remmen van voertuigen werken als je hier niet voor gecertificeert bent , dus particulier NIETTTTTTT
doe je het toch in je schuur , en er gebeurt wat '( '( '( dan geen verzekering!!!!!!!
zou hier ook moeten zijn is beter voor iedereen |( |( |( |(

uiteindelijk kom ook ik die figuren die overal aan sleutelen ook tegen op de weg :+ :+ :+
 
in duitsland mag je niet aan remmen van voertuigen werken als je hier niet voor gecertificeert bent , dus particulier NIETTTTTTT
doe je het toch in je schuur , en er gebeurt wat '( '( '( dan geen verzekering!!!!!!!
zou hier ook moeten zijn is beter voor iedereen |( |( |( |(

uiteindelijk kom ook ik die figuren die overal aan sleutelen ook tegen op de weg :+ :+ :+

Wat een betuttelende wet hebben ze daar dan :r
En hoe controleert men daar of je zelf onderhoud aan je remmen hebt gepleegd :?
Als je weet wat je doet is er niks aan de hand.
Bovendien maken gecertificeerde mensen ook wel eens een foutje.
:X
 
Laatst bewerkt:
Tja "Duitsland", ga over 14 dagen weer naar de duitse merkclub van mijn motor en zit nu al te grijnzen om hun och en ach-en als ze weer naar de mijne staan te kijken en vragen hoe het met de TUV zit :? nou ja die hebben wij in Holland lekker niet en laten we die vrijheid van hoe je je motor aankleed lekker zo houden }) :]
 
is dat serieus een wet in Duitsland? Wat een rukkers.
Met gezond verstand maak je echt geen snel fouten. Een beetje motorrijder houdt de zaken goed bij.
Bij een auto zal het mij een worst wezen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan