Probleem bril met prismaglazen op motor

volledig zicht over het hele blikveld
geen gepiel met op en af zetten onder de helm

maar je raakt de lenzen ook weer sneller kwijt dan een bril, moet uitkijken met door je oge wrijven als je er zand ofzo in gekregen hebt en met name een nadeel is zodra je niet standaard lenzen nodig hebt dat ze veel te duur worden B|
 
Prijs is te overzien. Is maar iets duurder.
Het wennen is eenmalig omdat je het dragen moet opbouwen.
(Dus beginnen met 1 uur p/d en langzaam opbouwen naar hele dagen.)
Nadeel is dat lenzen indoen meer tijd kost dan het opzetten van een bril :)

<edit>
Misschien een handig linkje:
www.optologie.nl

Henk rijdt ook zelf motor...
</edit>

Mijn prijsidee stamt nog uit de tijd dat ik lenzen droeg.
en het is ondertussen een jaar of 5 geleden dat ik weer overgestapt ben op bril.
Na 8 jaar contactlenzen.
Toen was het prijsverschil nog wel groot zeg maar.
 
ik betaal 100 € voor 6 maanden... Je draagt ze niet enkel voor het motorrijden. Wel was motorrijden de reden waarom ik ben overgestapt. Nu draag ik ze dagelijks.
 
ik draag al 25 jaar bril en heb 1 jaar lenzen gerdagen darama vond ik het.
gevoelige ogen drrog vuil in je oog lens die ineens uit je oog valt zelf 1x toen ik de lenz eruit haalde brak die af gelukkig niet in mijn oog.
na 1 jaar weer bril op met intergraal hem en pinlock in de helm verder nooit meer last van beslaan tyerwijl ik het hele jaar doorrijd.
dus het liefts een intergraal helm is makelijk op zetten zonder je bril af te hoeven doen en pinlock erin.
sucses.
 
lenzen is geen optie met prismaglazen, is niet hetzelfde als cylinderafwijking.

ventilatie zit er zat in mij helm. rij inderdaad sport en hoger kuipruitje is ook idee.
verder ga ik denk ik maar iets grotere bril nemen en het zal ook wel het wennen zijn.
 
oh ik heb nog niet 's avonds gereden. Denk dat ik inderdaad maar een grotere bril moet gaan halen, lekker weer uitgave erbij :-(


Over uitgaves gesproken, ik heb vorige maand een nieuwe bril aan moeten schaffen,de oude was echt versleten, dus naar de oogarts, dan naar de opticien, kost dus zo'n 700 euro.
Ik een declaratie gemaakt voor m'n zorgverzekeraar, zet eronder:

Mocht u onverwachts toch nog geld willen overmaken, dan ismijn reknr.:....


Krijg ik een maand later 35 euro bijgeschreven............ :(
 
maar je raakt de lenzen ook weer sneller kwijt dan een bril, moet uitkijken met door je oge wrijven als je er zand ofzo in gekregen hebt en met name een nadeel is zodra je niet standaard lenzen nodig hebt dat ze veel te duur worden B|
de prijs is inderdaad wel een klein nadeeltje.

verder met stappen niet vergeten de lenzen op tijd uit te doen voordat de fijne motoriek compleet verdwenen is O-)
 
maar je raakt de lenzen ook weer sneller kwijt dan een bril, moet uitkijken met door je oge wrijven als je er zand ofzo in gekregen hebt en met name een nadeel is zodra je niet standaard lenzen nodig hebt dat ze veel te duur worden B|
Nee hoor, ik heb ook lenzen... Harde lenzen zijn inderdaad gezeik tot en met. Zachte lenzen (die ik heb) doe je 's ochtends in, en 's avonds uit. Vergeet je het een nachtje? Geen probleem, zachte lenzen verdwijnen nagenoeg nooit in je ooghoeken (harde lenzen wel). In je ogen wrijven? Ga je gang. Zand in je ogen? Met harde lenzen inderdaad vervloekt pijnlijk, maar bij zachte lenzen kan het zand niet onder je lens komen. Oplossing? Wrijf in je ogen en het is weg, net als wanneer je geen lenzen hebt. Breken doen ze ook niet.

Nadelen? Je moet ze maandelijks vervangen, dus je komt er niet met een eenmalige aanschaf vanaf. Maar ik vind dat de voordelen daar wel tegenop wegen :)

Maar helaas inderdaad, prisma kun je niet met lenzen creeren. Ik zou inderdaad zeggen een grotere bril en hoger scherm, dat moet het wel oplossen :)
 
Laatst bewerkt:
lenzen is geen optie met prismaglazen, is niet hetzelfde als cylinderafwijking.

ventilatie zit er zat in mij helm. rij inderdaad sport en hoger kuipruitje is ook idee.
verder ga ik denk ik maar iets grotere bril nemen en het zal ook wel het wennen zijn.

Dank, maar goed, wat voor motor heb je nou dan?
 
ik draag al 25 jaar bril en heb 1 jaar lenzen gerdagen darama vond ik het.
gevoelige ogen drrog vuil in je oog lens die ineens uit je oog valt zelf 1x toen ik de lenz eruit haalde brak die af gelukkig niet in mijn oog.
na 1 jaar weer bril op met intergraal hem en pinlock in de helm verder nooit meer last van beslaan tyerwijl ik het hele jaar doorrijd.
dus het liefts een intergraal helm is makelijk op zetten zonder je bril af te hoeven doen en pinlock erin.
sucses.

Bij een integraalhelm moet je bril wel af hoor.
Denk dat je een systeemhelm bedoeld...
 
Over uitgaves gesproken, ik heb vorige maand een nieuwe bril aan moeten schaffen,de oude was echt versleten, dus naar de oogarts, dan naar de opticien, kost dus zo'n 700 euro.
Ik een declaratie gemaakt voor m'n zorgverzekeraar, zet eronder:

Mocht u onverwachts toch nog geld willen overmaken, dan ismijn reknr.:....


Krijg ik een maand later 35 euro bijgeschreven............ :(

wat voor glazen heb je dan wel niet dat die bril zo duur is?
Mijne kost tussen €100 en €200 geloof ik en ik heb dan nog cilinderogen (= duurdere glazen)

Nee hoor, ik heb ook lenzen... Harde lenzen zijn inderdaad gezeik tot en met. Zachte lenzen (die ik heb) doe je 's ochtends in, en 's avonds uit. Vergeet je het een nachtje? Geen probleem, zachte lenzen verdwijnen nagenoeg nooit in je ooghoeken (harde lenzen wel). In je ogen wrijven? Ga je gang. Zand in je ogen? Met harde lenzen inderdaad vervloekt pijnlijk, maar bij zachte lenzen kan het zand niet onder je lens komen. Oplossing? Wrijf in je ogen en het is weg, net als wanneer je geen lenzen hebt. Breken doen ze ook niet.

Nadelen? Je moet ze maandelijks vervangen, dus je komt er niet met een eenmalige aanschaf vanaf. Maar ik vind dat de voordelen daar wel tegenop wegen :)

Maar helaas inderdaad, prisma kun je niet met lenzen creeren. Ik zou inderdaad zeggen een grotere bril en hoger scherm, dat moet het wel oplossen :)

ik heb zachte jaarlenzen, die bestaan dus ook :)
Maar ik vind een bril op 1 of andere manier fijner dan lenzen. En zie er beter mee. Daarnaast zijn thorische lenzen (cilinderogen) een stuk duurder dan 'normale'
 
Die van mij hebben cylinder, kan best met de prijs leven.

Als je je bril laat (drie)dubbelslijpen (dunner glas), ontspiegelen en weet ik niet wat kan het aardig in de papieren lopen hoor...
 
:^

Bril of lenzen heeft mij nooit verschil gegeven bij het motorrijden met kijken.
Waarschijnlijk moeten je ogen gewoon nog wennen.

Mogelijk draag je zo'n design bril met hele kleine glazen? Dan zou ik een normale bril kopen voor op de motor.

Voor het beslaan bril/helm gewoon turtlewax gebruiken.

Voordeel van een bril t.o.v. lenzen is dat je geen last hebt van insecten/stof in je oog :)

:^

ook contactlenzen en nog nooit problemen gehad.
 
Ik heb dus puur en alleen voor in het verkeer ( motorrijden) lenzen aangeschaft, en vindt het DE oplossing :Y
Met cilinder € 145 per half jaar bij de opticien, op internet kan je dus nog wel goedkoper ;)
 
Geen geouwehoer met mijn ogen :N

Dan maar wat meer betalen voor de lenzen icm gratis extra controles en tussentijds advies...

Lenzen worden maar door 1 fabrikant gemaakt, bijvoorbeeld Baush & Lomb, Coopervision, Johnson & Johnson. Lenzen via de opticien worden vaak verpakt in een 'Huismerk' doosje, maar aan de hand van het materiaalsoort kun je er eenvoudig achterkomen hoe deze lens echt heet. Die kun je dan via internet voor een veel voordeligere prijs bestellen, als de lensegegevens zoals materiaalsoort (bijvoorbeeld Methafilcon A), watergehalte, radius/diameter en natuurlijk je sterkte overeenkomen met de gegevens van je huidige lenzen heb je gewoon exact dezelfde lenzen.

Fabrikanten maken ook geen verschil tussen A kwaliteit en B kwaliteit lenzen, het zijn allemaal dezelfde, goedkoper hoeft niet altijd slechter te zijn. Internetwinkels hebben bijvoorbeeld geen winkelruimte, optometristen en oogmeet apparatuur die ze moeten betalen, dat zie je in de prijs.
 
Die van mij hebben cylinder, kan best met de prijs leven.

Als je je bril laat (drie)dubbelslijpen (dunner glas), ontspiegelen en weet ik niet wat kan het aardig in de papieren lopen hoor...

bij sommige sterktes is dat dan ook de enige optie. Niet alleen is het echt niet mooi om met jampotglazen te lopen. Het is ook niet erg goed voor je neus en je oren om een groot gewicht te hebben.

ik heb dan ook wel echt diep in de buidel moeten tasten voor mijn bril. Ook cylinder en dat wordt aardig snel aardig dik. Als ik ze niet dunner liet maken dan zouden ze 1 of 1.5 cm dik worden. Nu is ie iets van 4 of 5 mm dik aan de zijkanten. Daar valt nog mee te leven.

Daarbij denk ik er ook zo aan, je zicht mag wel wat kosten, en een bril daar doe je langer mee.

Als je het allemaal uitrekend is een bril namelijk niet duurder dan contactlenzen. bril moet iets van 3 jaar meegaan 600 voor een bril das 200 per jaar. nou... ik denk dat ik voor 100 niet een halfjaartje lenzen zou hebben.
 
wat voor glazen heb je dan wel niet dat die bril zo duur is?
Mijne kost tussen €100 en €200 geloof ik en ik heb dan nog cilinderogen (= duurdere glazen)


[...]


Prismaglazen zijn nogal prijzig en ik heb voor het eerst multi-focaal, dat is bij prisma extra duur, maar nu ik er aan gewend ben, is het die hoge prijs meer dan waard.
 
wat voor glazen heb je dan wel niet dat die bril zo duur is?
Mijne kost tussen €100 en €200 geloof ik en ik heb dan nog cilinderogen (= duurdere glazen)Prismaglazen zijn nogal prijzig en ik heb voor het eerst multi-focaal, dat is bij prisma extra duur, maar nu ik er aan gewend ben, is het die hoge prijs meer dan waard.

zoals ik al zei, het zijn dunnere glazen, anders loop ik met jampot glazen rond. volgens mij breking 1.71, de hoogste breking en dus de dunste glazen.

Cylinder ogen ansich hoeven niet te zorgen voor duurdere glazen. het ligt er aan hioe sterk de cylinder is en hoe sterk de basis sterkte is. Ik heb bijvoorbeeld voor de sterkte -3 en voor de cylinder -4.75. de dikte van het glas wordt dan ongeveer gelijk aan -7.75. Dat zijn dikke glazen en je ontkomt er dan ook niet aan om ze dunner te laten slijpen.

daarbij, ik vind ook dat je wat mag uitgeven aan je ogen. en de lichtere glazen zorgen er ook voor dat je oren en neus niet helemaal scheef groeien (dat gebeurt na verloop van tijd)
 
ja prismaglazen zijn beduidend duurder, ik heb ze ook dunner laten slijpen, multifocaal, ontspiegelen en licht getint.

het dekte bij mij ook slechts voor een derde van de aanschafprijs. zonnebril gratis zoals je bij meeste brillen hebt was bij mij met prismaglazen niet van toepassing, wel kreeg 100 euro korting op de zonnebril.

lenzen schijnt niet te kunnen met prisma's, ik weet enkel niet of laseren kan met prisma-afwijking.

voor de vraag over mijn motor, ik rij trots een R6
 
Als je prisma's nodig hebt kun je alleen af met een bril. Een prisma helpt bij een " fout" in de stand van de ogen dit itt cilinders deze helpen bij een "fout" van de vorm van de ogen. De stand van de ogen kun je niet opheffen met een laser behandeling.
 
ja prismaglazen zijn beduidend duurder, ik heb ze ook dunner laten slijpen, multifocaal, ontspiegelen en licht getint.

het dekte bij mij ook slechts voor een derde van de aanschafprijs. zonnebril gratis zoals je bij meeste brillen hebt was bij mij met prismaglazen niet van toepassing, wel kreeg 100 euro korting op de zonnebril.

lenzen schijnt niet te kunnen met prisma's, ik weet enkel niet of laseren kan met prisma-afwijking.

voor de vraag over mijn motor, ik rij trots een R6


Ik weet niet hoe groot je budget is maar anders zou je voor het motorrijden een bril voor alleen veraf kijken kunnen overwegen...

Je hebt nu èn multifocaal (1e keer btw?) èn prisma's in je bril.
Die 2 dingen zorgen ervoor, dat het wennen wat lastiger is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan