probleem carburateur suzuki gsxr 750 1990

Blearkip

Rookie
29 sep 2010
20
0
Oud-Zevenaar
hallo,
ik heb een suzuki gsxr 750 uit 1990. laatst zijn de carburateurs schoongemaakt (waren behoorlijk vuil) en gelijk gesynchroniseerd. maar de carburateurs konden nietmeer fatsoenlijk worden afgesteld. hierbij viel op dat 1 carburateur( de linkse aan de buitenkant als je erop zit) veel te veel benzine gaf, waardoor de motor soms op 3 pitten liep. De bougies gaven een vonk en de cylinder zelf was ook inorde.
uiteindelijk na veel gestoei de motor weer zo goed en kwaad als het kon afgesteld, waardoor er goed op te rijden viel.(hij hield niet in en liep verder goed)
de motor rook nog wel een beetje naar benzine en het verbruik ging iets omhoog. ook is te zien dat er veel meer roet in de uitlaat zit. na een tijdje zo te hebben gereden moest de uitlaat eraf om de uitlaatpakking te vervangen. toen waren de kleppen van de bewuste cylinder zwart, terwijl die van de andere cylinders wit waren.
de carburateur is dus slecht af te stellen. en geeft nogsteeds teveel benzine. heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen? het vermoeden is dat de carburateur van binnen is overleden:( en dat ie langs de sproeier lekt..

ik ben benieuwd! groeten frank
 
hallo,
ik heb een suzuki gsxr 750 uit 1990. laatst zijn de carburateurs schoongemaakt (waren behoorlijk vuil) en gelijk gesynchroniseerd. maar de carburateurs konden nietmeer fatsoenlijk worden afgesteld. hierbij viel op dat 1 carburateur( de linkse aan de buitenkant als je erop zit) veel te veel benzine gaf, waardoor de motor soms op 3 pitten liep. De bougies gaven een vonk en de cylinder zelf was ook inorde.
uiteindelijk na veel gestoei de motor weer zo goed en kwaad als het kon afgesteld, waardoor er goed op te rijden viel.(hij hield niet in en liep verder goed)
de motor rook nog wel een beetje naar benzine en het verbruik ging iets omhoog. ook is te zien dat er veel meer roet in de uitlaat zit. na een tijdje zo te hebben gereden moest de uitlaat eraf om de uitlaatpakking te vervangen. toen waren de kleppen van de bewuste cylinder zwart, terwijl die van de andere cylinders wit waren.
de carburateur is dus slecht af te stellen. en geeft nogsteeds teveel benzine. heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen? het vermoeden is dat de carburateur van binnen is overleden:( en dat ie langs de sproeier lekt..

ik ben benieuwd! groeten frank
waarschijnlijk zijn je gasnaald/gasschuiven ovaal geworden/versleten.
zie ook dit topic, dat is volgens mij dezelfde oorzaak als wat jij hebt
GSX-R 750w 1993 loopt rauw en stationair op 3 cilinders
 
Laatst bewerkt:
ben al maanden aan het zoeken en nog altyd wilt de soes niet starten, alleen als ik er snel start inspuit gaat hij aan de gang , maar dit is maar voor korte duur. de benzine gaat tot in de vlotter kamer en dan denk ik dat deze daar mooi blijft zitten , iemand suggesties?????? het betreft een suzuki gsx400f van 1982 met mikuni carbs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan