crazybertje
MF'er
inleiding:
Na de motor zo'n 2 weken in bezit te hebben besloot ik om de kleppen te laten stellen en de carburateurs te laten synchroniseren.
De motor liep stationair wat onrustig en in hogere toeren werd het inhouden.
Afgelopen donderdag is de boel dan ook bij BPL afgesteld. Ik heb het gehele proces onder genot van koffie kunnen bijwonen. Wat snel opviel was dat de bougies wit waren uitegslagen, waren ook nog eens de verkeerde! vervangen dus!
een paar kleppen stonden buiten de voorgeschreven toleranties, geen schokbarende dingen gelukkig!
De vraag:
maar nu de sychronisatie, van de 4 carbs stond carb -0,2 bar lager dan de rest, en om precies te zijn op -0,2. de rest stond op -0,4.
wat er ook gedaan werd, de 2e carb kon niet naar die -0,4 toe, daarop zijn alle overige carbs naar -0,2 afgesteld. Wat opviel was dat wanneer de gashendel even snel werd open gedraaid dat carb 2 direct naar de 0 bar schoot, daar waar de rest nog redelijk bleef hangen!
kan iemand vertellen waar dit aan ligt? de motor draait nog steeds ruk, ik kan wel normaal rijden maar even het gas erop is gewoon zinloos gesputter
ik ga zoiezo de carbs eraf halen en geheel open werken en nalopen, maar misschien zijn er nog tips of veel voorkomende kwalen?
ik hoor het graag van jullie!
(ps, carberateurreiniger is er al 3 keer doorheen geweest!)
Na de motor zo'n 2 weken in bezit te hebben besloot ik om de kleppen te laten stellen en de carburateurs te laten synchroniseren.
De motor liep stationair wat onrustig en in hogere toeren werd het inhouden.
Afgelopen donderdag is de boel dan ook bij BPL afgesteld. Ik heb het gehele proces onder genot van koffie kunnen bijwonen. Wat snel opviel was dat de bougies wit waren uitegslagen, waren ook nog eens de verkeerde! vervangen dus!
een paar kleppen stonden buiten de voorgeschreven toleranties, geen schokbarende dingen gelukkig!
De vraag:
maar nu de sychronisatie, van de 4 carbs stond carb -0,2 bar lager dan de rest, en om precies te zijn op -0,2. de rest stond op -0,4.
wat er ook gedaan werd, de 2e carb kon niet naar die -0,4 toe, daarop zijn alle overige carbs naar -0,2 afgesteld. Wat opviel was dat wanneer de gashendel even snel werd open gedraaid dat carb 2 direct naar de 0 bar schoot, daar waar de rest nog redelijk bleef hangen!
kan iemand vertellen waar dit aan ligt? de motor draait nog steeds ruk, ik kan wel normaal rijden maar even het gas erop is gewoon zinloos gesputter
ik ga zoiezo de carbs eraf halen en geheel open werken en nalopen, maar misschien zijn er nog tips of veel voorkomende kwalen?
ik hoor het graag van jullie!
(ps, carberateurreiniger is er al 3 keer doorheen geweest!)