Probleem,Demonteren carburateur 600 F4 1999

lightworker

Rookie
13 nov 2011
7
1
Honda CBR 600 F 4 20.000 km
Heb alles gedaan volgens het boekje, klemmen los van de inlaten en carburateur zit nog steeds erg vast na wrikken en omhoog kracht erop te zetten.
Kan iemand me vertellen hoe je de carburateur het beste los kan krijgen zonder de boel te vernielen, en op welke plaats ik het beste kracht kan zetten ?
Probeer met stuk hout tussen de carburateurs links voor en achter de carburateur te wrikken , wel beweging en wat een crime om dit los te krijgen, lukt me nog niet .
Heel graag tips die me tot ander inzicht kunnen brengen om de carburateurs los te krijgen ?
 
Laatst bewerkt:
Oplossing
Het linker rubber was degene die muurvast zat en de opstaande rand brak gewoon af aan de binnenkant van het rubber , daarom was het zo vreemd moeilijk om cabs eraf te krijgen, het rubber was verhard . Heb gelijk 4 rubbers nieuw gekocht origineel Honda , en wat een verschil in soepelheid .
Cards zitten er weer op en nu afstellen .. Bedankt voor de reacties , was blij dat ik niet seniel geworden ben, vond het raar dat er zoveel kracht toegepast moest worden dus dacht misschien zie ik over het hoofd en ga nooit van veronderstellingen uit .
Honda CBR 600 F 4 20.000 km
Heb alles gedaan volgens het boekje, klemmen los van de inlaten en carburateur zit nog steeds erg vast na wrikken en omhoog kracht erop te zetten.
Kan iemand me vertellen hoe je de carburateur het beste los kan krijgen zonder de boel te vernielen, en op welke plaats ik het beste kracht kan zetten ?
Probeer met stuk hout tussen de carburateurs links voor en achter de carburateur te wrikken , wel beweging en wat een crime om dit los te krijgen, lukt me nog niet .
Heel graag tips die me tot ander inzicht kunnen brengen om de carburateurs los te krijgen ?
Zoals janbros adviseer harder trekken/wringen rest met haarfohn rubber verwarmen of motor in de huiskamer zetten en morgen weer trekken.
 
Misschien is het ook wel fijn om nieuwe rubbers te bestellen voor het terug plaatsen. Ik heb bij mijn CB ook erg vaak staan klooien om de carbs er op en af te krijgen. Na een setje nieuwe gemonteerd te hebben is het een stuk makkelijker.

En het zou ook zonde zijn als er straks bij het terug monteren van de carbs wel wat stuk gaat, omdat dat ook zo beroerd gaat.
 
Honda CBR 600 F 4 20.000 km
Heb alles gedaan volgens het boekje, klemmen los van de inlaten en carburateur zit nog steeds erg vast na wrikken en omhoog kracht erop te zetten.
Kan iemand me vertellen hoe je de carburateur het beste los kan krijgen zonder de boel te vernielen, en op welke plaats ik het beste kracht kan zetten ?
Probeer met stuk hout tussen de carburateurs links voor en achter de carburateur te wrikken , wel beweging en wat een crime om dit los te krijgen, lukt me nog niet .
Heel graag tips die me tot ander inzicht kunnen brengen om de carburateurs los te krijgen ?
Gewoon doorgaan met wat je doet en langzaam meer kracht zetten. Goed kans dat je al meerdere keren de boel er bijna vanaf had....ze zitten muurvast, tot ze plots hun verzet opgeven en losploppen ;)

Bij het terugplaatsen beetje siliconespray op de rubbers spuiten maakt het terug plaatsen iets makkelijker.

Misschien is het ook wel fijn om nieuwe rubbers te bestellen voor het terug plaatsen. Ik heb bij mijn CB ook erg vaak staan klooien om de carbs er op en af te krijgen. Na een setje nieuwe gemonteerd te hebben is het een stuk makkelijker.

En het zou ook zonde zijn als er straks bij het terug monteren van de carbs wel wat stuk gaat, omdat dat ook zo beroerd gaat.

:? Die rubbers kosten toch best wel een paar centen. En ze zijn gemaakt om dit gewoon aan te kunnen.
Ik haal m'n carbs er iedere 2 jaar toch wel s af, gewoon om de boel netjes schoon te houden.
Opm'n CBR1100 uit 98 zou dat heel wat rubbers hebben gekost, ook financieel gezien :X terwijl nu de originele er nog gewoon opzitten :)


IMAL gebruiken.

:? Imal is geweldig spul, voor het doel waar het voor bedoeld is.
Maar ik denk dat het hier nauwelijks iets uitmaakt, zou het echt niet voor dit klusje aanraden.
 
Laatst bewerkt:
Het linker rubber was degene die muurvast zat en de opstaande rand brak gewoon af aan de binnenkant van het rubber , daarom was het zo vreemd moeilijk om cabs eraf te krijgen, het rubber was verhard . Heb gelijk 4 rubbers nieuw gekocht origineel Honda , en wat een verschil in soepelheid .
Cards zitten er weer op en nu afstellen .. Bedankt voor de reacties , was blij dat ik niet seniel geworden ben, vond het raar dat er zoveel kracht toegepast moest worden dus dacht misschien zie ik over het hoofd en ga nooit van veronderstellingen uit .
 
Oplossing
Terug
Bovenaan Onderaan