Probleem electronica?

Wanne-B

MF veteraan
29 mrt 2008
1.446
2
:W allen,

Mijn probleem is niet urgent nu ze lekker onder een dekentje in de garage staat, maar toch wil ik langzaamaan beginnen met het oplossen ervan.

Een tijd terug was ik een mooi ritje aan het maken, toen opeens de motor zich vreemd begon te gedragen. Op de momenten dat ik het gas vol open draaide leek hield de motor in, waarna het gas weer oppakte. Het leek alsof ze aan het verzuipen was ("mwoaappp"). Rustig aan naar huis gereden en vervolgens de motor binnen gezet.

Vorige week dacht ik nog even gebruik te kunnen maken van het mooie weer. Toen ik echter in mijn power-ranger pak buiten stond was de accu volledig dood. Tijdens het aanlopen begon de het lampje 'neutraal' wel op te lichten, maar dat was het ook. Ik heb de motor niet meer aangelopen gekregen (wat niks wil zeggen over de motor, eerder over mijn aanloop kwaliteiten).

Nu rijd ik niet voor niks een gs500 (student he..) dus voordat ik hem naar de dure motorboer breng hoop ik eigenlijk dat jullie zo kunnen zeggen wat het probleem is. Mogelijk de spanningsregelaar?

:j
 
Hehe, het aanlopen ging gewoonlijk zowel in de 1 als in de twee. Eén keer een foutje en in neutraal gelopen :9

Meten ga ik inderdaad doen. De accu is net een jaar oud, dus dat zou toch apart zijn. Ik ga even ergens een acculader fixen zodat ik de kapotte accu in ieder geval uit zou kunnen sluiten. Met een beetje geluk kan ik nog onder garantie een nieuwe accu krijgen mocht die toch stuk zijn!

Mocht die kapot zijn scheelt mij dat deze winter wel de kosten voor een acculader. :')
 
Laatst bewerkt:
Hehe, het aanlopen ging gewoonlijk zowel in de 1 als in de twee. Eén keer een foutje en in neutraal gelopen :9

Meten ga ik inderdaad doen. De accu is net een jaar oud, dus dat zou toch apart zijn. Ik ga even ergens een acculader fixen zodat ik de kapotte accu in ieder geval uit zou kunnen sluiten. Met een beetje geluk kan ik nog onder garantie een nieuwe accu krijgen mocht die toch stuk zijn!

Mocht die kapot zijn scheelt mij dat deze winter wel de kosten voor een acculader. :')
Zou toch eerst het laad circuit meten, accu kan ook stuk gaan door een te hoge laadspanning vanwege een defecte spanningsregelaar.
 
Laatst bewerkt:
Daar is alsnog mijn reactie, mocht iemand er ooit iets aan hebben dan is dat mooi meegenomen. Al lijkt mij het sterk: het enige wat gedaan moest worden was het aandraaien van het boutje van de pluspool van de accu :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan