Probleem gevonden kawasaki ninja 95 carbarateurs, maar nu ?

Drugskiller

MF'er
24 jan 2011
61
0
Hallo, ik had een tijdje geleden al een topic geopend over dat mijn motor op 3 cilinders liep. Vandaag heb ik bijna alles open gehaald tank er afgehaald lucht filter enzzz. En ben er achter gekomen dat mijn 2de carburateur helemaal vol staat met benzine. Net onder me klep zeg maar. nu heb ik de drain aan de voorkant opengedraaid en kwam er eigelnijk gewoon schone benzine uit. Ik geloof dat me drain er voorzorgt dat me vlotter kamer leeg komt te staan. Dus heb hem helemaal leeg laten lopen. Maar in mijn eerste kamer zeg maar net onder die klep blijft hij vol staan met benzine. Dus ik denk dat mijn naald vat zit mis roest????? Geen idee benzine was eigelijk helemaal schoon wat eruit kwam en er zit ook geen roest in me tank. Nu probeerde ik de voorkant van me 2de cab er af tehalen 3 schoefjes gingen. Maar die 4de lijkt wel of die vast gelast zit ook was er al eens aangezeten dus schoefdraad was niet helemaal lekker meer, en nu is hij bijna dol. dus laat hem maar zo dacht als ik nou in die vlotterkamer kan komen kan ik hem mis los wippen en mis beetje schoonmaken. Maar dat ging nu niet werken ik heb er ook geen gereedschap voor om die schoef los te krijgen mis met speciale klem er omheen en zo open draaien omdat hij nu bijna dol is. Maar weet waar het probleem nu zit. De motor ligt uit elkaar dus dat hoeven ze ook niet meer te doen. dus het scheelt me nu al ook in onderzoekskosten. Weet iemand wat dit geintje gaat kosten om mijn cab te laten schoon maken. Ik hoop dat dit ook zonder ultrasoonbad kan.

Even los van het bovenstaande. Mijn benzine kraan lekt en moet daar ook een nieuwe voor hebben met nieuwe benzine filter iemand een website waar ik deze kan bestellen voor mijn kawasaki ninja zx6r 1995?. ook is mijn choke kabel gebroken niet het ijzer draad maar de buitenhuls en is dit geplakt met tape ik wilde deze ook vervangen door een totaal nieuwe kabel aan te leggen. mis dit gelijk te laten doen? weet iemand hier ook een site voor waar ik zulke kabels kan bestellen of hoeveel dit kost het te laten repareren lijkt me een behoorlijke *** klus.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
eerst heel die carburateurbank eraf halen, zo ga je dingen kapot maken denk ik.

waarschijnlijk zit er wel degelijk een vuiltje tussen de vlotterkraan, maar ook hele kleine vuiltjes kunnen dit probleem veroorzaken.
 
Als je die kruiskopboutjes niet los krijgt kan je er een vlechttang of een kopkniptang over dwars op de kop zetten en dan draai je ze zo los.
 
eerst heel die carburateurbank eraf halen, zo ga je dingen kapot maken denk ik.

waarschijnlijk zit er wel degelijk een vuiltje tussen de vlotterkraan, maar ook hele kleine vuiltjes kunnen dit probleem veroorzaken.

daar had ik ook al naar gekeken maar ik heb geen lange steeksleutel om erbij te komen. Maar dit probleem is zo te verhelpen dus?

sloop lijkt mij niet zo handig als het om een caburateur gaat. Wie weet staat hij der al een paar jaar en zit dat ding vol met gum. Dan komt er ook nog boven op dat je hem ultrasoon moet laten reinigen. choke kabbel daarin tegen en een paar rubberenbuisjes deze beginnen ook te scheuren. Vind het leuk om zelf te sleutelen maar ik heb hier te weinig spullen voor m die helemaal volledig te doen.
 
Ik dacht dat ultrasoon reinigen goedkoper was dan een setje nieuwe naalden :?

Even los van het feit of dat alles oplost, want ik weet de werkelijke 'schade' niet.
 
oh dat weet ik niet hoor :D, dacht dat reinigen veel meer koste. Die naalden zijn toch gewoon klein plus dat er weinig metaal in zit dus dacht dat dit wel mee viel kwa prijs. Alleen een rot werk om ze erin te krijgen :p
 
Laatst bewerkt:
oh dat weet ik niet hoor :D, dacht dat reinigen veel meer koste. Die naalden zijn toch gewoon klein plus dat er weinig metaal in zit dus dacht dat dit wel mee viel kwa prijs. Alleen een rot werk om ze erin te krijgen :p

Rotwerk :?

Wat ben je allemaal aan het doen dan?

En ultrasoon reinigen kost helemaal geen metaal, dus dat zou gratis moeten zijn in jouw redenatie. :)

Ga eens goed je opties naast elkaar leggen, en bedenk hoe je je motor weer op en top kunt krijgen. Lijkt me een goed idee :Y
 
Het is niet zo moeilijk...
engineering-flow-chart-e741a5522ea42c83076203adca1b041c.png

We lopen even door dit probleem heen... Er zit iets vast wat los moet? => wd40.
 
Waarschijnlijk bedoelt ie dat nieuwe naalden niet zo duur zullen zijn omdat ze maar klein zijn.

Oh..

Dus voor alles geld: hoe kleiner hoe goedkoper? Ok :)

Ik heb even gekeken; een naald kost 17 euro.

Maar ja, doe je dan één enkele, of alle vier???
En als je een nieuwe naald pakt, moet je ook de mengbuisbuis pakken, want ingesleten: 14,50 p/s

Een dynojetkitje kost 115,40 per set, voor deze motor. Dat kan ook nog.

Ultrasoon reinigen kost nog geen 100 euro.

Kwestie van goed uitmaken wat er aan schort, en wat er gedaan moet worden.
 
Trouwens als ik alle vier me cab er af haal moet er dan sowieso een nieuwe pakking in en hoe zit het met het afstellen van de kleppen dan als ik er 1 schoonmaak.

Kleppen en carbs hebben niet direct invloed op elkaar.

Klepspeling goed zetten is altijd mooi, kun je daarna meteen de carbs synchroniseren.

Gezien je vragen zou ik eea uitbesteden of er hulp bij vragen.

Pakkingen hoef je niet per se te vervangen, hangt een beetje van de staat van de pakkingen af.
 
Het is niet zo moeilijk... [afbeelding]
We lopen even door dit probleem heen... Er zit iets vast wat los moet? => wd40.


moeilijk is het wel :P


geen WD-40 :N :N = vochtverdrijver/gaat corrosie tegen.

WD staat voor Water Displacement, de 40 staat voor de 40e poging om destijds deze formule te vinden.

IMAL= kruipolie, die moet je hebben :9

300346-6395.jpg
asset_10382_3.jpg.380x260_q95_autocrop.png





toch moeilijk :+
 
Laatst bewerkt:
Motor was gerepareed maar binnen 50km precies het zelfde probleem motor houd weer in en trekt niet meer. Denk dat de cab weer vol staat, hoop geld voor betaald en nog niet opgelost. Nu is mijn vraag ik hoef hier toch niet weer opnieuw voor te betalen want het probleem zit ernog. Hoogstens een nieuwe naalden set maar montage uren toch niet opnieuw? Ga hem straks weer open schroeven om te kijken of het echt het zelfde probleem is (kan bijna niet anders) voordat ze er mee komen van ja het is dit en dat en dat ik dan wel ineens moet betalen.
 
al eens de bougies bekeken nu dat ie zo slecht loopt?

krijg je een beetje een indicatie wat er loos is...

als het vlotterniveau te hoog staat zou hij veel te rijk moeten lopen op die ene cilinder...

overigens die bakjes onder je carbs (vlotterkamers) hóren bijna vol te zitten met benzine... pas las ze gevuld zijn tot het juiste niveau, sluit de vlotternaald de flow af naar de vlotterkamer...

je kan het niveau op 2 manieren controleren... meten wat de stand is van de vlotter bij afsluiten... los in de werkbank dus , of het niveau meten in gemonteerde toestand, door een transparant slangetje te zetten op een van de overloopnippels en dan door de wet van communicerende vaten aflezen hoe hoog de benzine staat...

GroteFoto-3LHTA66W.jpg


Foto-UYJKX6VD.jpg


de exacte waardes zal je wel ff moeten weten, uit een wphb ofzo :)

ps dit was mijn naald uit ge gpz1000rx, die is dus duidelijk kapot zoals je kan zien
Foto-WMYUEBJF.jpg
 
Laatst bewerkt:
nou net gekeken maar de naald van de 3de cab bleeft open staan tik tegen gegeven en ging van zelf weer dicht. Ik denk dat hij nu gewoon vuil is ofzo (deze had hij wel schoon gemaakt zei die alleen toch moet er dan nog vuil zitten) daarbij kwam ik er achter dat ze 2 bouten zijn vergeten van me tank waarmee hij aan mijn kappen vast zit en een steun pin zodat me tank kan steunen op een ijzere stang onder me zadel heb maar effe een nood oplossing gezocht en ringen er onder geplaatst
(http://www.cmsnl.com/kawasaki-1995-f1-zx600_model12865/collar_921431515/ )
nog gebeld maar hij was niks tegen gekomen tijdens het opruimen maar toch waren ze weg.Bougies zijn meteen vervangen 2 weken geleden dus die zijn nieuw. gaat om de naald boven de kleppen die open gaat als je het gas open trekt. Net weer gestart en doet het weer alleen de vraag hoelang. Dus even zo'n flesje gehaald om alles te spoelen. morgenmaar even vol tanken en het spul erbij gooien en een stukje rijden.
 
Laatst bewerkt:
het ging me om de kleur van de bougies, de leeftijd is dan niet zo relevant :P

welke kleppen? de gasschuiven?

daar zit toch geen naald, tenzij je de gasnaald aan je gaschuif bedoeld, maar die regelt alleen je mengels tijden halfgas etc etc... dus dan zou je het verkeerde onderdeel voor ogen hebben...de vlotternaald zit namelijk echt onderin de vlotterbakjes, aan de vlotter vast

dat plaatje wat ik als laatste postte zorg ervoor dat je vlotterbakje niet overstroomd, en de zitting, of het rubberen tipje van dat naaldje is bij jou waarschijnlijk of vervuild, of versleten(zoals mijn naald) :P

bij vervuiling werkt ultrasoon reinigen toch echt het beste....
 
Laatst bewerkt:
Gelijk als je je lucht filter er afhaal zie je een rond klepje zitten deze gaat open als je gas geeft heet een vlinderklep ofzo en daar boven zit een schuif ding met een naald denk voor lucht benzine mengsel en die bleef hangen. Dus niet de naald onderaan. Je ziet hem meteen als je luchtfilter er af is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan