probleem honda cb

beta_ia

Rookie
12 jul 2004
5
0
hoi ik heb een honda cb125t (2cilinder) als ik hem laat draaien op stationair dan gaat het goed maar als ik de gas volledig opentrek dan valt hij stil ook als ik wil vertrekken dan valt hij ook stil wat kan eraan zijn??
vriendelijke groeten davy.
 
welkom ridder te voet,eens zien of we je weer in het zadel kunnen krijgen.
zit je luchtfilter goed gemonteerd,accu goed gevuld met stroom,verse benzine erin,vlotterbakjes goed gevuld,lukt het met de choke erop ook niet om flink toeren te maken?
 
Stationair volgas geven is SLECHT.

Ik denk dat òf je tankventilatie niet deugt òf dat er vuil/ roest/ bladders in tank en/of benzine-leidingen en carburateur(s) zitten, misschien rubberachtige stolsels (lang stilgestaan?).

En als je je carburateur(s) toch openmaakt, controleer dan meteen met een vergrootglas of vlotter-pennetjes misschien een plastic sluit-puntje hebben dat bij slijtage/ vervorming vervelende effecten kan leveren.

Maar het is ook mogelijk dat je choke niet goed werkt.

Slaat-ie "vochtig" of "droog" af? Ruik je benzine?
 
hi, we hebben een Honda CB500 en die draait ook soepel als ie stationair draait, maar bij het wegrijden en schakelen blijft ie soms haperen :( vooral als de motor eindelijk warm gedraaid is.
aangezien het ook geen nieuwe is en we zelf nog maar een paar weken rijden weten we niet waar we op moeten letten. Iemand ervaring hiermee? :}
 
het is zo als ik hem in versnelling zet en wil vertrekken doet hij het niet dus als hijmoet trekken valt hij stil op zijn standaard kan ik wel schakelen dat lukt maar voor de rest gaat het niet zou hij mss ergens valse lucht zuigen ?
of wat kan het zijn?
 
Veel motoren hebben een rubberachtig verloopstuk tussen inlaat en carburateur. Als dit onzuiver gemonteerd zit heb je meteen valse lucht op de meest kritische plek. Ook willen ze na verloop van tijd wel eens (haar-)scheurtjes oplopen en ook dat gaat natuurlijk net zo fout.

Nieuw rubber monteren gaat soms erg stug; warm maken met een föhn helpt (niet te heet, gewone haarföhn is goed, GEEN verf-afbrander of zo).
 
Terug
Bovenaan Onderaan