probleem i.v.m toeren

rs125

MF'er
3 mei 2004
33
0
begie
hallo ik heb een rs125. vanaf een paar dagen geleden geraak ik niet meer boven mijn 10.000 toeren dan begint hij te sputerren en wil hij niet meer door. ;( weet iemand raad voor mij?
 
Als het zo plotseling is gekomen (en niet langzaam erger wordend) dan zou ik 3 dingen eerst checken:

- bougie
- bougieKAPJE
- vlotterpennetje/naaldje heeft misschien een plastic puntje; onder vergrootglas bekijken en indien noemenswaardig vervormd/gesleten dan een nieuw pennetje inzetten.

Soms ligt iets aan een kleinigheid.
 
99% zeker je bougie. Die dingen hebben namelijk niet het eeuwige leven, en wat jij vertelt heb ik al 2x en een vriend van me ook al een keer meegemaakt. 3x de bougie. Kan dus eigenlijk niet missen.
 
Denk om het bougieKAPJE; kan raadselachtige storingen opleveren, lang niet altijd meetbaar (soms rottigheid onder invloed van temperatuur, en dan iets koeler schijnbaar weer goed).
 
weet je nog zo een goed idee!!i(

als het morgen niet beter is ga ik er bougie eens uithalen
hij heeft omgeveer een 2000km gereden nu met nieuwe cilinder erop nieuwe krukas en koppeling
een goede raad dat ik kan geven koop geen 2takt :}
Dan is dat spul iig nog wel in orde d8 ik zo. Tenzij je op de motor remt en je je olie in het aparte tankje hebt zitten....(niet doen hoor!).
 
het is helamaal in orde nu heb een nieuw bougieke gestoken en gaat nu lekker door tot zijn 12.500 toeren en begind dan pas te minderen :]
zou graag nu eens mijn top testen

LFT
dan ben ik nu niet zo goe bezig denk ik, ik rem bijna altijd op de motor en ik doe mijn 2takt olie in het bakje dat er voor diend (maar ik tank wal super98 is vetiger dan 95)
 
het is helamaal in orde nu heb een nieuw bougieke gestoken en gaat nu lekker door tot zijn 12.500 toeren en begind dan pas te minderen :]
zou graag nu eens mijn top testen

LFT
dan ben ik nu niet zo goe bezig denk ik, ik rem bijna altijd op de motor en ik doe mijn 2takt olie in het bakje dat er voor diend (maar ik tank wal super98 is vetiger dan 95)
Niet meer doen hoor, of mengsmering in je tank gooien.
Rede: je krijgt alleen olie mee als je gas geeft (kijk maar naar de gaskabel, die vertakt zich ook naar de olievoorziening). Als je dus remt op de motor en dus geen gas meer geeft krijgt ie veels te weinig olie (alleen de stationair voorziening dan) voor zulke 'hoge' toeren. Als je dit heel vaak herhaald heb je zo een vastloper te pakken '(
(mijn broer heeft een mito gehad, vandaar).

Mooi dat ie het weer doet, have fun :]
 
Als je olie bijmengt in de tank dan wordt toch je mengsel armer? (Olie is dikker dus de sproeier moet iets groter).
Maar misschien werkt dat, indien niet overdreven, juist de goede kant op want als ik vroeger in mijn brommers ipv 95 Duitse 91-er tankte moest ik altijd het mengsel een pietsie rijker stellen (luchtschroefje iets verder "vast") om zelfde kracht en toeren te houden.
Dus denk ik dat als je van 95 naar 98 gaat, het mengsel een fractie armer moet worden geregeld.
Houd wel je temperatuur in de gaten.
 
Ja, het kan zijn dat de extern geleverde olie idd in het spruitstuk naarbinnen gaat als ik het mij goed herrinner v/d mito. Dus niet door de carburateur maar juist erna 'erbij'. Het is natuurlijk de vraag wat de TS van plan is.
 
Als je olie bijmengt in de tank dan wordt toch je mengsel armer? (Olie is dikker dus de sproeier moet iets groter).
Maar misschien werkt dat, indien niet overdreven, juist de goede kant op want als ik vroeger in mijn brommers ipv 95 Duitse 91-er tankte moest ik altijd het mengsel een pietsie rijker stellen (luchtschroefje iets verder "vast") om zelfde kracht en toeren te houden.
Dus denk ik dat als je van 95 naar 98 gaat, het mengsel een fractie armer moet worden geregeld.
Houd wel je temperatuur in de gaten.


temperatuur in de gaten houden zal moelijk gaan die werkt niet helemaal goed die staat altijd in het rood. vanaf ik hem start staat die al op 120°c maar de motor staat nog zeker niet warm

had ik inderdaad niet aangedacht als ik remde op de motor dat ik dan geen olie meer krijg |( ik leer elke dag bij :}
 
temperatuur in de gaten houden zal moelijk gaan die werkt niet helemaal goed die staat altijd in het rood. vanaf ik hem start staat die al op 120°c maar de motor staat nog zeker niet warm
Kijk eens naar je contacten van de draden tussen de temperatuur sensor en je temperatuur meter. Kan zijn dat er iets los zit/gecorrodeerd is, en de meter dus meteen het volle pond aangeeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan