probleem K100

CB400F

de zwarte zwabberaar
Donateur
19 nov 2002
8.121
116
Velsen-Zuid
Hallo,

ik heb een probleem met mijn K100
Ik was vandaag aan het rijden (klein stukje kilometer of 4)
Starten was geen probleem maar na een kilometer begon de fiets te horten en te stootten. Begon te pingelen op het gas en dat hield niet op. Ook niet met Choke erbij of hoger in de toeren.
Stukje later viel de motor spontaan stil en ik kreeg hem niet meer gestart.
Ik heb de volgende zaken al even snel door gelopen:
- Zekeringen zijn goed.
- Brandstof pomp draaid (alleen niet de druk gemeten voor de injectoren)
- Startmoter gaat rond

Het vreemde is dat ik er gister nog gewoon zonder problemen 220km mee gereden heb.
Heeft iemand enig idee waar ik kan zoeken wat het is.
Dat horten en stooten lijkt mij zo te duiden op een brandstof probleem, maar ik heb geen idee waar het zit.
Harry Meyer gaf me aan de telefoon al aan dat ik moet kijken naar de pick-up unit voorop, want daar had hij laatst al meer storingen in gezien. Maar hoe moet ik die controleren?
Wie weet er raad voor me

Grtz.

ps. het gaat dus om een K100rt uit 1986 deze om precies te zijn ;)
DSCF0005.sized.jpg
 
Hmmm als dat zo is, moet ik morgen maar even een stukkie gaan rijden en kijken wat er gebeurd. Wat ik wel vreemd vind dan, is dat ie het vanmiddag dus wel deed, maar gister en eergister totaal geen sjoege gaf. Dat is toch vreemd, okay het was vandaag iets kouder dan gister maar ook weer niet zoveel. En ik heb vandaag voordat ik ook maar iets openschroefde ook een paar keer proberen te starten. Je wil immers toch zeker weten dat ie niets doet als je gaat zoeken

Het zijn de moeilijkste storingen, soms wel soms niet goed.Ik hoop voor je dat het probleem opgelost is. In geval van mijn bobine werd de storing in loop van het jaar van af en toe zomaar afslaan naar die 10sec (aldus de vorige eigenaar die zo ziek was van de storing dat ik er nu goed mee ben)
 
Hmmm ik ga wel eens even test rijden, nu heb ik een paar leuke ritjes op stapel staan, hoop dan niet dat ie me in de steek gaat laten.
[me]Cb gaat voor de zekerheid toch ook de CB400F maar weer van stal halen[/me]
 
zo nou ja het euvel is dus duidelijk, het was het brandstof filter. Was onderhand ook wel eens aan vervanging toe. die erin zat was de orginele uit 1985.
full

links de oude en rechts de nieuwe
 
als je zeker wilt weten of ie verstopt is, moet je hem ff met de ijzerzaag openzagen, heb het ook al gedaan verleden jaar toen de Beemer wat sputterde af en toe. kan nooit kwaad om dat ding te vervangen, zo'n typisch iets wat bij beurten niet gedaan of vergeten wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan