Hoi mensen,
Een drietal weken geleden heb ik een Kawasaki ZXR-750R uit 1991 gekocht, met 13000km's (hopelijk echte) op de klok. De motorfiets ziet er nog heel goed uit.
Bij de aankoop wist ik dat de fiets wat olie verloor aan de uitgaande as naar het tandwiel, kwestie van een oliekeerring te vervangen en het probleem was opgelost.
Ondertussen heb ik ook de oliekeerringen van de schakelas en de ontkoppelingsas vervangen, alsook de papieren dichting van de carterplaat aan die kant.
De eerstvolgende rit is de motorfiets jammergenoeg op z'n rechterkant gevallen, terwijl hij stilstond maar de motor draaide wel nog.
Vanaf toen is het me beginnen opvallen dat de motorfiets vooruit schiet bij het schakelen naar z'n 1 vanuit stilstand.
Ik heb de fiets op z'n paddock stand gezet en geprobeerd het achterwiel rond te draaien terwijl hij in z'n eerste versnelling staat, met de koppeling ingetrokken.
Dit gebeurd erg moeizaam! Bij hogere versnellingen draait het wiel wat makkelijker rond, maar toch nog steeds niet goed genoeg.
Ik dacht onmiddelijk dat de fiets niet goed ontkoppelt en heb dan ook de hydraulische koppeling bekeken, deze verloor een klein beetje olie, onmiddelijk gereviseerd en de dichting vervangen, werkt terug perfect, maar probleem blijft hetzelfde .
M'n logisch verstand zegt me dat de fiets niet goed ontkoppelt, terwijl ik dan ook weer denk dat het iets anders kan zijn vermits ik in hogere versnellingen wat makkelijker het achterwiel rond krijg...
Ik probeer nu het koppelings-carterdeksel los te krijgen om eens naar de koppeling te kijken, maar ik krijg het (nog) niet los.
Ondertussen stel ik hier even m'n probleem voor en hoop dat iemand een idee heeft wat er aan de hand zou zijn met m'n motor .
Een drietal weken geleden heb ik een Kawasaki ZXR-750R uit 1991 gekocht, met 13000km's (hopelijk echte) op de klok. De motorfiets ziet er nog heel goed uit.
Bij de aankoop wist ik dat de fiets wat olie verloor aan de uitgaande as naar het tandwiel, kwestie van een oliekeerring te vervangen en het probleem was opgelost.
Ondertussen heb ik ook de oliekeerringen van de schakelas en de ontkoppelingsas vervangen, alsook de papieren dichting van de carterplaat aan die kant.
De eerstvolgende rit is de motorfiets jammergenoeg op z'n rechterkant gevallen, terwijl hij stilstond maar de motor draaide wel nog.
Vanaf toen is het me beginnen opvallen dat de motorfiets vooruit schiet bij het schakelen naar z'n 1 vanuit stilstand.
Ik heb de fiets op z'n paddock stand gezet en geprobeerd het achterwiel rond te draaien terwijl hij in z'n eerste versnelling staat, met de koppeling ingetrokken.
Dit gebeurd erg moeizaam! Bij hogere versnellingen draait het wiel wat makkelijker rond, maar toch nog steeds niet goed genoeg.
Ik dacht onmiddelijk dat de fiets niet goed ontkoppelt en heb dan ook de hydraulische koppeling bekeken, deze verloor een klein beetje olie, onmiddelijk gereviseerd en de dichting vervangen, werkt terug perfect, maar probleem blijft hetzelfde .
M'n logisch verstand zegt me dat de fiets niet goed ontkoppelt, terwijl ik dan ook weer denk dat het iets anders kan zijn vermits ik in hogere versnellingen wat makkelijker het achterwiel rond krijg...
Ik probeer nu het koppelings-carterdeksel los te krijgen om eens naar de koppeling te kijken, maar ik krijg het (nog) niet los.
Ondertussen stel ik hier even m'n probleem voor en hoop dat iemand een idee heeft wat er aan de hand zou zijn met m'n motor .