Probleem koppeling

zedmotor

Die hard MF'er
23 nov 2011
317
0
Ik heb een beetje lopen zoeken maar kon niet echt het probleem vinden die ik nu heb.
Sinds kort als ik mij koppelingshendel indrukt en weer laat losschieten naar voren spant ie niet helemaal terug, ik moet hem zeg maar naar voren drukken wil die terug in de voorste stand staan.

Het lijkt erop alsof de spanning eraf is ofzo hij schiet dus gewoon niet terug. Het is dus een kleine 2cm wat ik dus naar voren moet drukken zodat die koppeling weer in de voorstand staat.
Ook als ik me koppeling indruk komt ie tegen me handvat. Ik heb een beetje lopen draaien aan dat draai mechanisme maar dat helpt niet echt..

Iemand enig idee?

Gr
 
Ja gister nog even gereden, hij ontkoppelt nog wel. Ik heb ook even voor de zekerheid wat WD-40 erin gespoten kijken of de kabels wat soepeler werden, maar dit hielp niet echt.

Hoe kan ik trouwens controleren of ik een originele bout in me nevel heb? Heb je misschien daar een foto van? Het kan trouwens best zijn dat mij kabel is beschadigd of gewoon aan vervanging toe is.

Ik rij ook af en toe met slippende koppeling. Trouwens is het een baan om die kabel te vervangen of koppelingshevel eruit te halen?

Gr
 
Laatst bewerkt:
Hoezo waarom waardoor ....?
Ja misschien was dat de reden...Maar heb geen flauw idee. Ik had gister even gekeken maar het schijnt dat ie nu weer een beetje tyerug springt in de voorste stand. Ik denk zelf dat ik teveel met slippende koppeling heb gereden.

Maar weet 1 van jullie hoe ik me koppelinghevel bout kan controleren of die origineel is of fake?

gr
 
Ben het met Blackbonkie eens.
Probleem komt vaker voor en wordt nog al eens veroorzaakt door gebrek aan smering in de kabel en/of dat er water bij gekomen is.

Kabel ophangen, slang over het uiteinde, slangeklem er op, dikke olie er in, en perslucht met lage druk er op waardoor de olie door de kabel perst.
Vorige week nog gedaan en ging perfect.
 
Wat voor soort olie moet ik halen om er over heen te gooien? kan je zo slangeklem bij de gamma halen? Ik had ook wat gehoord dat ik de koppelingshevel moest open draaien om schoon te maken of dat daar misschien het probleem kan liggen maar dat is dus niet zo?

En dan nog een vraag je hoe haal ik die koppelingskabel los van dat motorblok? is dat gewoon met een steeksleutel?

Bedankt in ieder geval!
 
Wat voor soort olie moet ik halen om er over heen te gooien?

Ik gebruikte wat olie uit een cardan, W90 geloof ik, beetje dik in ieder geval.
Het is een beetje "MC Gyver'en" geloof niet dat hier een setje voor bestaat.
Ligt ook een beetje aan de dikte van de kabel, begin aan het deel waar het tonnetje klein is, meestal de onderkant.
Daar past makkelijk een slang omheen.
Ik gebruikte een tuinslang, maar om het een beetje passend te maken moest er ook een aantal slagen teflon tape omheen.
Compressor er op met 0,5 bar en van af de andere kant de kabel in en uit schuiven.
Was zo gepiept, en werkt weer als vanouds.
 
Terug
Bovenaan Onderaan