probleem met accu opladen (srad)

magervent

Rookie
4 nov 2006
3
0
den haag
heren wie kan mij vertellen hoe ik dit moet oplossen? mijn srad 750 laad de accu niet genoeg op waardoor deze bij lange ritten met lichten aan enz. deze helemaal leeg loop en vervolgens slaat de motor af. en ik aantal voltage gemeten als ie aan staat met verlichting aan dan laad niet niet eens tot 11 volt. wie kan me vertellen hoe dit nou opgelost moet worden
 
Voor de zekerheid: als er een klassieke accu inzit met dopjes, redelijk regelmatig maar vooral nu na de erg warme zomer, VOCHTNIVEAU checken/herstellen. Te lang doormartelen met te weinig vocht maakt de accu dood.
 
Je zult eerst je probleem eens moeten bekijken door vast te stellen waar het zit. Is de accu overleden waardoor die geen spanning meer vasthoudt of wordt ie écht niet meer opgeladen? Kijk eerst naar de accu. Als het niet in de accu zit (opladen en doormeten) dan zit het probleem mogelijk in het laadsysteem of de bedrading. Een laatste oorzaak kan sluiting zijn (bedrading doorgesleten, verkeerde aansluiting, slecht contact oid.)
Als je een vraag stelt, probeer dan ook relevante informatie te geven. Niemand heeft er wat aan te weten dat het een Srad is.... Hoe oud is de accu, heb je net voor het probleem begon andere problemen gehad of zaken veranderd, dat soort dingen.
 
dynamo doormeten 0,5 ohm onderling is goed en niet doorgeven naar massa is ook goed. spanningsregelaar testen door te meten bij gasgeven moet de spanning oplopen tot 13 of 13.5volt ongeveer.
accu testen zal wel lukken denk ik? :)
 
bedank voor de vele tips. waarschijnlijk is mijn dynamo en regelaar kapot.weet nog niet zeker maar mijn accu's(2) zijn gewoon goed. ik ga komende zaterdag doorzoeken en laat het effe weten als ik hem gemaakt heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan