Probleem met bar end spiegels plaatsen

bsmpower

Die hard MF'er
11 okt 2010
360
128
Utrecht
Voor mijn Triumph Street Triple 675 wil ik bar-end spiegels monteren. Het leek mij slim om de bestaande schroefdraad in het stuur te gebruiken. So far so good, maar ik krijg hem niet genoeg vastgedraaid. Nu ik er beter over nadenk gaat dit ook niet lukken want dan klem ik hem vast aan het handvat en die moet natuurlijk los van de spiegel kunnen bewegen...

Iemand een idee hoe ik hem er toch op krijg met de bestaande schroef verbinding?

Of moet ik het binnenwerk er volledig uit trekken en alsnog gebruik maken van de adapters die bij de spiegels zijn meegeleverd. Die kan ik nu niet gebruiken omdat hier nu geen ruimte voor is.

P.s. de handvatten zijn van Oxford (handvatverwarming) en weet niet of dat verder nog uitmaakt voor de oplossing?

20230507-164752.jpg

20230507-164848.jpg

20230507-164819.jpg
 
Hoort er geen stuurgewichtje aan het handvat te zitten?
En dan de spiegel?
 
Hoort er geen stuurgewichtje aan het handvat te zitten?
En dan de spiegel?
Zo komt ie uit de fabriek? Die staaf aan de binnenkant zorgt voor het nodige gewicht denk ik?

Bij mij ziet het er ook ong zo uit als op deze foto, een afdekplaatje die met een schroef vast zit. Voor de foto, om het binnenwerk te laten zien, heb ik dat afdekplaatje er even afgehaald. Als de bar-end spiegels er straks aan zitten is dat ook voldoende gewicht vermoed ik.

Screenshot-20230507-190059-Chrome.jpg
 
Heb laatst oxford handvatverwarming geinstalleerd en daarbij een stukje van het rubber handvat afgesneden.
Staat ook in de handleiding dat je tot een bepaald stuk mag afsnijden. Wellicht geeft dit voor jou al voldoende ruimte.
Bij mij was het nodig omdat het handvat ook te ver uitstak en het stuurgewicht in de weg zat.
 
De schuifmaat doet ook wonderen , stukkie pijp , ligt altijd wel ergens wat in de schuur.
Handvaat inkorten kan ook maar dan mis je dat ook weer en afwerking wordt er niet mooier op.
Michien een oud stuur met de pijpensnijder ?
gr
 
Kunnen de handvaten er gewoon niet verder op geschoven worden?
Gewichten monteren, en spiegel daarop, klaar.
Deze zou mijn voorkeur hebben, Oxford is aftermarket, misschien er niet ver genoeg opgezet door de vorige eigenaar om welke reden dan ook?
Kortom kijken of je ze kan opschuiven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan