Probleem met benzinemeter

nomko

Experienced banned user
25 feb 2019
574
416
Ik ben erachter gekomen dat de benzinemeter op de dashboard niet de juiste niveau aangeeft. Ik ben erachter gekomen nadat ik met een kwart volle tank naar de benzinepomp reed bij mij in de buurt (Shell Te Werve, Rijswijk) op weg naar werk. Bij het stoplicht bij de kruisig met de Van Vredenburchweg begon te motor te pruttelen en te stotteren en op de laatste dampen de benzinepomp gehaald (iets van 100 meter). Erg merkwaardig daar de meter op de cockpit nog aangaf dat de tank voor een kwart vol zit.

Nu heb ik hier en daar op het internet gelezen dat het te maken kan hebben met een zgn. meetlint. Waar zit dat ding precies? Is het eenvoudig het zelf te repareren? En als je het laat doen, wat zouden de kosten kunnen zijn? Iemand die hier ervaring mee heeft en mij hier wat meer over kan inlichten?

Nu is het geen vreselijk erg probleem, alleen kan ik de benzinemeter niet meer 100% vertrouwen. Ik tank meestal 1x in de week en dat blijf ik ook doen, alleen had ik die keer ff geen zin in en gezien de stand van de meter kon ik rustig nog een keer Den Haag - Botlek op en neer rijden.

Als er iemand is met dezelfde ervaring en hier wat meer kennis over heeft dan hoor ik dit graag!
Bedankt alvast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan