probleem met bezonken benzine

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
Ik heb mijn motor 4 weken laten staan, en nu wil ie niet meer starten. de accu is nog goed en de startmotor draait maar hij wil niet starten. volgens mij komt dat door bezonken vuil oid?

toen we hem na veel moeite eindelijk aan de praat hadden liep hij goed stationair, dus toen hij goed warm was dacht ik: nou ff wat rijden om die rotzooi eruit te krijgen, maar ik was de straat nog niet uit en hij sloeg al weer af. nu krijg ik hem weer niet gestart.

als ik hem nu aan de praat krijg heeft het dan zin om hem een tijd stationair te laten lopen of lost het vuil daar niet door op?

ik ben zo technisch als een baksteen, dus "even" de carbs schoonmaken e.d. zit er niet in, dan moet ik een werkplaats handboek kopen en dagen sleutelen, dus dat wil ik alleen als laatste redmiddel gebruiken.
 
Die van mij heeft 5 weken stil gestaan in mijn garage. Daarvoor ook nog 1 maand, maar in die tussentijd heeft ie een halve minuut gelopen. Omdat ik bij de aankoop van de motor perse de motor wilde horen lopen ondanks de lekke radiateur.
Nu ben ik af en toe wat aan het testdraaien/genieten van het geluid. Met nog steeds dezelfde benzine in de tank...
Dat benzine kan verouderen geloof ik zeker wel, maar ik denk ook dat het van meer factoren afhangt. Wellicht van de constructie van de vlotterkamer of het gebruikte materiaal?
Ik weet het niet... maar wat ik wel weet is dat mijn zxr na 5 weken stil staan gewoon probleemloos loopt.
 
erhmm hoe tap je dan vlotters af...

:? :X :o

Baka
als het goed is zit er aan de onderkant van elke carb een boutje die kan je los draaien en daarmee de bezine aftappen.
ik weet het is niet leukste klusje maar met een beetje geduld lukt het jouw ook wel,de 2 binnenste carbs zijn wat lastiger te bereiken maar als je de tank eraf haald zal het een stuk makkelijker gaan O-)

greets xeneos
 
ik ga vandaag een werklpaats handboek kopen, ik wil dit en ander soort klusjes toch zelf kunnen uitvoeren en niet telkens naar de dealer moeten.

thnx voor de hulp. mischien lezen jullie hier strax een bericht : "help mijn hele motor ligt uitelkaar en ik krijg hem niet meer in elkaar" of help ik hou onderdelen over"maar ik denk dat eht wel gaat lukken.

*D
 
ok update. de enige motorzaak die op maandag open was is tegenwoordig dicht op maandag, dus ik he zo 1 2 3 geen handboek. maar emt wat informatie van www.buykawasaki.com en jullie tips heb ik de vlotterkamers leeg laten lopen, maar de benzine die daar uit kwam was kristal helder. kan je het zien als benzine dermate vervuild is dat hij er in stikt?
 
Gumvorming is NIET vuil in de benzine....dat komt door oxidatie van benzine...hiervoor voegen ze ook een toevoeging toe "anti-oxidant" dit gaat de meeste oxydatie tegen.

in princiepe kan je benzine echt wel 6 Mnd behouden, alleen met zo min mogelijk lucht erbij.
Nu is een halflege tank echt niet gevuld met lucht dit is voornamelijk benzine damp...hoe langer je het laat staan des te minder Lichte delen er overblijven en dus je dampdruk omlaag gaat....

al met al kan je gerust een Volle tank een jaar laten staan.

Carbs idd wel ff afdrainen ivm eventueel gecondenseerd water wat zich onder je sproeier verzameld.
 
ok alles is gefixed, heb de vlotters leeg laten lopen, nieuwe benzine erin en wat van dat carbschoonmaak spul en hijngaat weer als vanouds.

thx voor de hulp.

full
toppie!
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan