Probleem met Brembo, waar aankloppen voor garantie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prikkie

MF veteraan
24 okt 2001
2.637
38
Motor heeft beurt gehad en radiale RCS 16mm koppelingspomp blijkt defect na 6 maanden gebruik Rubber O-ring is kapot en het geval moet worden gereviceerd in Italië volgens importeur Hoco Parts! |( Voor een speciale O-ring !! Rest in nog 100% in orde en men levert geen losse onderdelen. Jezus, kan niet gekker zeg! :(
Mag 150 euro kosten de v**le kaffers ! Wat een arrogantie bij Brembo zeg!
Bah !
Ik denk dat ik hem maar terug breng en mijn geld terug eis !
Het gaat veel te goed met zulke bedrijven en de arrogantie straalt er vanaf. Ben er helemaal klaar mee en zo ga je het weekend in...........
:(
 
Laatst bewerkt:
Speciale V-vorm met een wanddikte van ongeveer 1.2 mm. Of ik moet hem ergens na kunnen laten maken. Rubber moet wel tegen remolie kunnen. Suggesties ?

De suggestie is dat jij terug gaat naar de verkoper waar jij hem zelf gekocht hebt, daar aanbiedt als garantiegeval en hen het dan lekker op laat lossen. Jij hebt gewoon 2 jaar garantie en een ringetje kan niet zomaar in stukken liggen in 6 maanden. Jij hebt verder ook niets te maken met Brembo, alleen met de persoon die jouw centjes heeft aangenomen.
 
De suggestie is dat jij terug gaat naar de verkoper waar jij hem zelf gekocht hebt, daar aanbiedt als garantiegeval en hen het dan lekker op laat lossen. Jij hebt gewoon 2 jaar garantie en een ringetje kan niet zomaar in stukken liggen in 6 maanden. Jij hebt verder ook niets te maken met Brembo, alleen met de persoon die jouw centjes heeft aangenomen.

Precies, en die mag het oplossen met Brembo.
 
De suggestie is dat jij terug gaat naar de verkoper waar jij hem zelf gekocht hebt, daar aanbiedt als garantiegeval en hen het dan lekker op laat lossen. Jij hebt gewoon 2 jaar garantie en een ringetje kan niet zomaar in stukken liggen in 6 maanden. Jij hebt verder ook niets te maken met Brembo, alleen met de persoon die jouw centjes heeft aangenomen.
Ik ben zelf technisch genoeg om zelf een nieuwe O-ring te monteren alleen die leveren ze niet los !
Meer wil ik niet maar polici in Italië is zo van stuur maar op en wij reviseren hem ff.
Spare parts zijn niet te krijgen om zogenaamde prutsers een hak te zetten en lekker te laten betalen.
Als het niet anders kan ben ik er heel snel klaar mee en eis ik mijn geld terug. Ik wens niet mee te werken met die maffia praktijken. Het frustreert me alleen maar dat men zo moeilijk doet en te beroert is om een O-ring naar Nederland te sturen.
 
Is met alle RCS pompen :X

Zal te maken hebben met de belangrijke taak die die krengen hebben. Worden veel op het circuit gebruikt en als ze falen op een cruciaal moment kan dat (bijna) dodelijk zijn... zullen uit voorzorg voor schadeclaims achteraf de boel zo dicht mogelijk bij huis houden. Welkom in 2013.

Ik zeg, terug naar Hoco. Hoco levert maar een vervangend exemplaar onder garantie, heb je recht op. En verder heb jij met die rooie jongens uit Bergamo niks van doen... simpel als dat :)
 
Laatst bewerkt:
Motor heeft beurt gehad en radiale RCS 16mm koppelingspomp blijkt defect na 6 maanden gebruik Rubber O-ring is kapot en het geval moet worden gereviceerd in Italië volgens importeur Hoco Parts! |( Voor een speciale O-ring !! Rest in nog 100% in orde en men levert geen losse onderdelen. Jezus, kan niet gekker zeg! :(
Mag 150 euro kosten de v**le kaffers ! Wat een arrogantie bij Brembo zeg!
Bah !
Ik denk dat ik hem maar terug breng en mijn geld terug eis !
Het gaat veel te goed met zulke bedrijven en de arrogantie straalt er vanaf. Ben er helemaal klaar mee en zo ga je het weekend in...........
:(

zoek eens contact met Rob Troost heeft veel mogelijkheden voor O-ringen.
 
ik weet niet of je fysiek naar hoco gaat maar gezien je reactie ben je al door gestuurd naar italie om het maar rechtstreeks te regelen.
vanaf nu alle contact via de mail en jouw eerste mail moet een opsomming worden van alle feiten en de huidige situatie. dus zeg maar type pomp: brembo dure rommel, aankoop datum, 01-7-2012... enz
vervolgens alles wat reeds besproken is in de mail zetten, alle gesprekken, van informatief voor de aankoop tot het aller laatste.
dan een stukje wet tekst waaruit blijkt dat je garantie hebt. als er geen garantie meer op zit vanuit de fabriek moet de leverancier ervoor opdraaien. in nederland is het zo dat er van bepaalden producten verwacht mag worden dat ze langer mee gaan dan de termein van de fabrieks garantie.
zie link
zo mag je ervanuit gaan dat een TV meer dan 2 jaar mee gaat, zelfs minstens 5 jaar... daarbinnen moet er enige vorm van garantie gelden.
nou lijkt het me dat een gemiddelde standaard rempomp op een gemiddelde motor nooit vervangen zal worden als het niet hoeft en dat een hoop exemplaren er vanuit fabriek nog op zitten.
en hoe oud is de gemiddelde fiets? meer dan 4 jaar toch.
zeker van een kwaliteit merk als brembo mag je verwachten dat het langer mee gaat dan 6 maand.
ik ga ervan uit dat je het rubber voor demontage nooit gezien hebt in de zin van ff klussen aan de remmen

als laatste in je mail zet je wat je vervolgens minimaal verwacht van een betrouwbare keet als hoco.

het hele gebeuren zo duidelijk mogelijk schrijven zonder onvriendelijk te worden

als je het echt goed wilt doen, stuur een brief aangetekend. er is een termijn voor wat betreft een reactie krijgen van hoco.
 
ik weet niet of je fysiek naar hoco gaat maar gezien je reactie ben je al door gestuurd naar italie om het maar rechtstreeks te regelen.
vanaf nu alle contact via de mail en jouw eerste mail moet een opsomming worden van alle feiten en de huidige situatie. dus zeg maar type pomp: brembo dure rommel, aankoop datum, 01-7-2012... enz
vervolgens alles wat reeds besproken is in de mail zetten, alle gesprekken, van informatief voor de aankoop tot het aller laatste.
dan een stukje wet tekst waaruit blijkt dat je garantie hebt. als er geen garantie meer op zit vanuit de fabriek moet de leverancier ervoor opdraaien. in nederland is het zo dat er van bepaalden producten verwacht mag worden dat ze langer mee gaan dan de termein van de fabrieks garantie.
zie link
zo mag je ervanuit gaan dat een TV meer dan 2 jaar mee gaat, zelfs minstens 5 jaar... daarbinnen moet er enige vorm van garantie gelden.
nou lijkt het me dat een gemiddelde standaard rempomp op een gemiddelde motor nooit vervangen zal worden als het niet hoeft en dat een hoop exemplaren er vanuit fabriek nog op zitten.
en hoe oud is de gemiddelde fiets? meer dan 4 jaar toch.
zeker van een kwaliteit merk als brembo mag je verwachten dat het langer mee gaat dan 6 maand.
ik ga ervan uit dat je het rubber voor demontage nooit gezien hebt in de zin van ff klussen aan de remmen

als laatste in je mail zet je wat je vervolgens minimaal verwacht van een betrouwbare keet als hoco.

het hele gebeuren zo duidelijk mogelijk schrijven zonder onvriendelijk te worden

als je het echt goed wilt doen, stuur een brief aangetekend. er is een termijn voor wat betreft een reactie krijgen van hoco.
Ik weet wat mijn rechten als consument zijn en laat me echt niet van het kastje naar de muur sturen. Ben benieuwd hoe reactie is van Hoco parts. Heb al mail verstuurd. Bellen kun je ze niet eens, wat zeker makkelijker praat.
Dit is de boosdoener. Ring is niet aangetast maar gewoon in stukken gescheurd!
DSC03349_zps85c662ae.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wat mijn rechten als consument zijn en laat me echt niet van het kastje naar de muur sturen. Ben benieuwd hoe reactie is van Hoco parts. Heb al mail verstuurd. Bellen kun je ze niet eens, wat zeker makkelijker praat.


kijk dat scheelt al weer een hoop

bellen zou ik nooit doen, of misschien met opname ervan.
ik heb een groot probleem gehad met een auto die ik net gekocht had...
na 4 maanden eindelijk al mijn geld terug gekregen gelukkig maar daar ging heel veel officieel mail verkeer aan vooraf om bewijs op te bouwen.

vandaar altijd mijn tip on te mailen en bij geen reactie aangetekend versturen

en de reden dat ik zeg dat je al het gezegde door de verkoper in de mail moet zetten, als hij in de eerste mail niet terug komt op dat deel ontkent hij het niet en mag het voor waar aangenomen worden
 
Ik weet wat mijn rechten als consument zijn en laat me echt niet van het kastje naar de muur sturen. Ben benieuwd hoe reactie is van Hoco parts. Heb al mail verstuurd. Bellen kun je ze niet eens, wat zeker makkelijker praat.
Dit is de boosdoener. Ring is niet aangetast maar gewoon in stukken gescheurd!
[afbeelding]

Uh,ik tik telefoonnummer Hocoparts in op google en hij staat gelijk voor mijn neus.
Heb ze al genoeg gebeld en ben altijd goed ten woord gestaan.Vraag eens naar Rico,hij
is de man van Brembo bij Hocoparts.
En als je de originele pomp nog heb dan zie ik het probleem niet zo.
 
Laatst bewerkt:
Is met alle RCS pompen :X

Zal te maken hebben met de belangrijke taak die die krengen hebben. Worden veel op het circuit gebruikt en als ze falen op een cruciaal moment kan dat (bijna) dodelijk zijn... zullen uit voorzorg voor schadeclaims achteraf de boel zo dicht mogelijk bij huis houden. Welkom in 2013.


Ik zeg, terug naar Hoco. Hoco levert maar een vervangend exemplaar onder garantie, heb je recht op. En verder heb jij met die rooie jongens uit Bergamo niks van doen... simpel als dat :)
:^
'K snap het standpunt van Brembo best goed en geef ze eerlijk gezegd nog gelijk ook.
En wees reeel, een foutje / minimale afwijking in een artikel die uit verschillende componenten bestaat kan altijd voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan