probleem met de olie ?

23 aug 2008
5
0
hallo allemaal ik ben marinus

ik heb vandaag een xv 920 gekocht en denk even de olie naarkijken !
er zat veel te veel in en het was helemaal vermenkt met benzine !!!!!!!!

nu is mijn vraag .... hoe is dat nu mogelijk ???? naar mijn weten kan dit niet
heb ik dat even mis

wie o wie kan mij hier wat over vertellen wat er mis is ik snap hier niets van ???????
de afstelling van de carbarateurs is niet wat het zijn moet daar is wel wat mis mee !!!

ik hoor graaaag wat meer hier over !!
 
Dat er te veel in zit komt doordat er Benzine bij is gekomen vermoed ik. Ik heb wel eens vaker verhalen gehoord van Benzine in de Olie, maar ik of kennisen van me hebben het nog niet meegemaakt.

Wat ik op het net lees is dat het vaak door de benzine pomp komt maar die zit volgens mij niet op de XV920, mischien je zuigerveren, of idd de carb ?
 
Controleer eerst eens de stand van beide benzinekraantjes, staat er misschien ééntje op pri? Of ze zijn gewoon stuk.

Wat er is gebeurd is dat bij stilstaande motor er benzine in de carburateurs is blijven lopen. De carburateurs zijn overgelopen en de benzine is via de inlaatkleppen de cilinder ingelekt en vervolgens langs de zuigerveren het carter in. Eerst moet je dus het probleem van de benzinelekkage oplossen en tegelijk de olie+filter van het blok verversen.
 
Ja, dat is goed mogelijk, maar geen reden tot paniek.
Oorzaak is een lek in het vacuum deel van de carb's of juist een verstopping.
Gezien het type motor, raadt ik je aan gewoon de carb's te reviseren wat betreft membraan en sproeiers, kost de kop niet, is zelf wel te doen, maar kost veel tijd. Meestal is de oorzaak een lek membraam, wat het vacuum geheel ontregeld en de benzine de verkeerde kant op stuwt.
 
Dat er te veel in zit komt doordat er Benzine bij is gekomen vermoed ik. Ik heb wel eens vaker verhalen gehoord van Benzine in de Olie, maar ik of kennisen van me hebben het nog niet meegemaakt.

Wat ik op het net lees is dat het vaak door de benzine pomp komt maar die zit volgens mij niet op de XV920, mischien je zuigerveren, of idd de carb ?
_O- Die opmerking is echt goud waard _O-.
 
Laatst bewerkt:
Dat probleem heb ik met diverse XV920 en TR1 modellen nog niet gezien.

Lange stilstand gehad (zie ook ideën hierboven)?

Of iets is 'lek' (lekker algemeen, weet ik).
 
Dat er te veel in zit komt doordat er Benzine bij is gekomen vermoed ik. Ik heb wel eens vaker verhalen gehoord van Benzine in de Olie, maar ik of kennisen van me hebben het nog niet meegemaakt.
Dus? :')
Wat ik op het net lees is dat het vaak door de benzine pomp komt maar die zit volgens mij niet op de XV920, mischien je zuigerveren, of idd de carb ?
Weinig wol. _O-
Ja, dat is goed mogelijk, maar geen reden tot paniek.
Oorzaak is een lek in het vacuum deel van de carb's of juist een verstopping.
Gezien het type motor, raadt ik je aan gewoon de carb's te reviseren wat betreft membraan en sproeiers, kost de kop niet, is zelf wel te doen, maar kost veel tijd. Meestal is de oorzaak een lek membraam, wat het vacuum geheel ontregeld en de benzine de verkeerde kant op stuwt.
Vlotter vermoed ik sterk. Niets meer, niet minder.

Vacuüm op mijn Triumph werkt al jaren niet, maar ze loopt niet over. :N :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan