Probleem met de radiateur

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Oke, vandaag lekker bezig geweest met de TL. Ik heb alle kappen e.d. er af gehaald om zo alle stekkers even in te kunnen spuiten met een vocht werende laag. Een goedje van Castrol.

full


Als je dan lekker bezig bent dan controleer je gelijk ook de rest van de fiets op rare dingen. Kom ik bij de radiateur, welke niet orgineel van de TL is, een ophang oog kwijt te zijn. Hierdoor krijgt de radiateur de mogelijkheid tot bewegen. Resultaat is dat er nu twee deukjes in mijn frame zitten. Niet schokkend ofzo maar wel zonde. Je ziet er ook niets van omdat er een kuip om zit. Ik kan er ook wel voorlopig ff mee rijden maar het moet t.z.t. wel gemaakt worden.

Oplossingen:

[*] Nieuwe TL radiateur.
[*] Beugeltje om deze met twee nieuwe ogen er op zodat ze weer perfect hangt. Het beugeltje gaat dan vierkant om de radiateur zodat ze "ingelijst" wordt.

Iemand enig idee wat een radiateur kost en of ze ook imitatie te koop zijn?

Is een radiateur eigenlijk te lassen? Dan kan ik er gewoon een oogje op laten zetten.

Bedankt.
 
een radiateur is te reviseren..
nieuwe zijn geloof ik aardig aan de prijs.

Denk wel dat als iemand goed kan lassen diegene een oogje eraan kan lassen. hooop voor je dat iemand hier er ervaring mee heeft.
 
Nieuwe radiateuren zijn erg duur, ook op de sloop, want meestal zijn ze stuk na een klapper.
Lassen is moeilijk, is namelijk dun materiaal, maar kan wel, maar ga je er en oog op lassen, dan gaat die misschien scheuren op de plek.
Als je er toch een oog op last, las dan eerst het oog op een plaatje metaal, en las die op de radiateur, gaat die scheuren, dan gaat niet je radiateur kapot, en door het grotere oppervlak van het plaatje heb je ook meer body, en dus minder kans op scheuren van je radiateur.

Ik zal er iig niet te lang mee blijven rijden, repareren moet je het toch, dan maar zo snel mogelijk voordat er meer schade ontstaat.

succes
 
Een radiateur is gewoon te lassen, ik doe het ook altijd als er eens weer wat is
Maar je moet het als volgt doen, want ze verkopen liever nieuwe, ca. 300 euro.

Sloop hem eraf.
Ga ermee naar een loodgieter
En dat heet geen lassen maar solderen daar er in een radiateur zilversoldeer zit.
Laat hem dat maken middels koudsoldeer
Dan weet hij genoeg
Is voor hem ca 5 min werk mits schoon aangeleverd

Benadruk wel koudsoldeer, anders smelt de rest, er zit verder veel lage resolutietin in en dat verloopt dan, maar door gebruik van een koudsoldeerlas aan laten leggen is dat te voorkomen
 
Een radiateur is gewoon te lassen, ik doe het ook altijd als er eens weer wat is
Maar je moet het als volgt doen, want ze verkopen liever nieuwe, ca. 300 euro.

Sloop hem eraf.
Ga ermee naar een loodgieter
En dat heet geen lassen maar solderen daar er in een radiateur zilversoldeer zit.
Laat hem dat maken middels koudsoldeer
Dan weet hij genoeg
Is voor hem ca 5 min werk mits schoon aangeleverd

Benadruk wel koudsoldeer, anders smelt de rest, er zit verder veel lage resolutietin in en dat verloopt dan, maar door gebruik van een koudsoldeerlas aan laten leggen is dat te voorkomen


Mag ik u en de rest danken voor deze gerust stellende woorden

*D *D *D *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan