Probleem met de VFR

MaartenGSXR

MF'er
17 feb 2010
150
0
Hallo MF'ers,


Het nieuwe jaar is nog niet goed op weg of ik heb al een probleem met mijn motor, een Honda VFR750F van 1991.

De motor is sinds deze week terug van een motorblok revisie en toen ik hem gisteravond wilde verplaatsen kreeg ik hem bijna niet vooruit of achteruit geduwd.

Ik heb de motor in Neutraal gezet en in 1ste versnelling, maar in geen van beide standen kan ik de motor gemakkelijk vooruit rollen of achteruit.

Een motorfiets is normaal toch gemakkelijk vooruit/achteruit te duwen?

De remblokken en remschijven zijn ook vervangen, zowel vooraan als achteraan.

Ik heb de dealer niet kunnen bereiken aangezien deze in verlof is.

Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe of waar het probleem zit? Ik ben een leek wat betreft motortechniek.

Alvast bedankt.

Maarten
 
Hoe oud is de remvloeistof?
Oudere remvloestof wil nog wel eens wat werken en duwt dan de blokken tegen de schijven.
Vaak is dit bij doorduwen met een knak weer een stuk minder en bij een paar keer remmen tijdens gebruik helemaal weg, dit komt vooral voor bij koud vochtig weer.
 
Allemaal bedankt voor de reacties.

Ik heb de motor even op zijn middenbok gezet en de beide wielen even rond gedraaid. Voorwiel was mooi vrij, achterwiel zat stroef. Heb de achterremklauw eraf gehaald, deze klemde een beetje aan de remschijf.

Nu, dat de remklauw eraf is viel mij op dat de cilinder niet helemaal terug op zijn plaats zat en dat zal druk gezet hebben op mijn remblok waardoor hij stroef liep. Heb hem nu volledig terug geduwd en ga hem morgen voorzien van nieuwe remvloeistof+ ontluchten.

Hoop dat het dan opgelost is. Toch vind ik het raar dat de mekanieker dit niet gezien heeft?

Maarten
 
Allemaal bedankt voor de reacties.

Ik heb de motor even op zijn middenbok gezet en de beide wielen even rond gedraaid. Voorwiel was mooi vrij, achterwiel zat stroef. Heb de achterremklauw eraf gehaald, deze klemde een beetje aan de remschijf.