Probleem met externe benzinepomp.(Pierburg)

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Ik ben bezig met aansluiting van een Pierburg benzinepomp op mijn eigenbouw gsx1100.
Alleen dit pompje blijft doordraaien,ook als de vlotterkamers vol zijn,ik had gedacht dat dat geen probleem is maar wel dus want hij drukt de benzine door de naalden heen en loopt over dus.
Iemand hier ervaring mee?Of weet iemand een oplossing?
B.V.D.
Gr.Gerard
 
De pomp hoort continu te draaien, hij stopt niet en het toerental is altijd gelijk.

Als ie de brandstof langs de vlotternaalden perst is of de druk van de pomp te hoog, dat ligt aan het type pomp; weet je zeker dat je het goede type hebt dat geschikt is voor carburateurs?
Of de afdichting van de naalden is niet optimaal...
 
Laatst bewerkt:
De pomp is geschikt voor carbs(type 7.21440.51.0)staat erop.
Hij drukt ook niet 1 carb over maar allemaal,dus lijkt me stug dat dat aan de naalden ligt dan.Hij werk bij jou goed?
 
Ik ben bezig met aansluiting van een Pierburg benzinepomp op mijn eigenbouw gsx1100.
Alleen dit pompje blijft doordraaien,ook als de vlotterkamers vol zijn,ik had gedacht dat dat geen probleem is maar wel dus want hij drukt de benzine door de naalden heen en loopt over dus.
Iemand hier ervaring mee?Of weet iemand een oplossing?
B.V.D.
Gr.Gerard

Moet er officieel dan geen drukregelaar + retoerleiding aanzitten dan :?
 
laatst een intruder voor iemand gemaakt en die pomp stopte gewoon met draaien na een tijdje.
ander soort pompje dan?
bij een intruder is er iig geen retour, maar dat hoeft denk ik ook niet als pompje af slaat bij bepaalde druk.

denk dat je zoals herr flick zegt een retourcircuitje moet hebben als je gebruik maakt van een pomp die continue draaid.
 
Ben ik ook bang voor dar er een retourleiding aan moet :( Word een beetje moeilijk om te fabriceren in mijn geval,is helemaal geen ruimte voor die flauwekul. :(

Heb jij dat ook Hybride?een retourleiding?
 
Laatst bewerkt:
laatst een intruder voor iemand gemaakt en die pomp stopte gewoon met draaien na een tijdje.
ander soort pompje dan?
bij een intruder is er iig geen retour, maar dat hoeft denk ik ook niet als pompje af slaat bij bepaalde druk.

denk dat je zoals herr flick zegt een retourcircuitje moet hebben als je gebruik maakt van een pomp die continue draaid.

Was ook zo met een fzr400 die ik een tijd geleden heb verbouwd,misschien een andere pomp ja.
 
Ben ik ook bang voor dar er een retourleiding aan moet :( Word een beetje moeilijk om te fabriceren in mijn geval,is helemaal geen ruimte voor die flauwekul. :(

Heb jij dat ook Hybride?een retourleiding?

Ik vrees het ook: www.msi-motor-service.com/ximages/PG_SI_0062_DE_WEB.pdf



full
 
Heb jij dat ook Hybride?een retourleiding?
Nee, ik heb de pomp net zo aangesloten als de originele, dus gewoon in serie in de toevoerleiding en het werkt prima; daarom heb ik je hem ook aangeraden.... Wel vervelend dat het bij jou niet werkt; ik baal er ook van...

Ik heb inderdaad ook wel eens gelezen van een truc van de omloopleiding om de druk te verlagen, maar het lijkt me geen optimale oplossing.

Je kunt het proberen maar het is natuurlijk niet meer dan een noodoplossing. Ik zou dit aankaarten bij de automaterialenzaak waar je hem gekocht hebt, als zij geen echte oplossing weten kan de pomp misschien nog retour...

Wel jammer, ik heb al zo vaak problemen gehad met het originele type Mitsubishi pomp dat ik juist heel blij ben met deze Pierburg...
 
Laatst bewerkt:
zijn de naalden zelf nog wel netjes?

het vlotterniveau staat wel goed afgesteld?

Denk het wel,normaal had ik daar ook geen problemen mee,hij kreeg na een tijdje gewoon gebrek aan benzine,vandaar dit idee met de pomp.Met de originele gsx1100 carbs had ik geen problemen maar met de gsx750w carbs is het nooit echt goed geweest.Deze staan wat schuiner,hoger dan de originele carbs en hij loopst sneller dus vraagt wat meer benzine.En de tank ligt nu maar een fractie hoger dan de vlotterkamers.
 
Denk het wel,normaal had ik daar ook geen problemen mee,hij kreeg na een tijdje gewoon gebrek aan benzine,vandaar dit idee met de pomp.Met de originele gsx1100 carbs had ik geen problemen maar met de gsx750w carbs is het nooit echt goed geweest.Deze staan wat schuiner,hoger dan de originele carbs en hij loopst sneller dus vraagt wat meer benzine.En de tank ligt nu maar een fractie hoger dan de vlotterkamers.

onder welke hoek staan die carbs bij een gsxr750w? als ik het goed heb een stuk horizontale toch?
 
Je hoeft er niet van te balen Hybride,het word hier allemaal goed bedoelt en we willen elkaar alleen maar helpen en dat is mooi.
Het is altijd afwachten met deze dingen en ik kon er wel een andere pomp opzetten van een andere fiets maar hij komt bij mij in het zicht en dit is visueel ook wel een netjes pompje en die anderen weer niet,vanaar.
Ik probeer een omloop lukt dat niet dan even bellen waar ik hem weg heb,misschien weten hun een oplossing.En anders kan die misschien retour.(Kost toch E90.-)
Gr.Gerard
 
onder welke hoek staan die carbs bij een gsxr750w? als ik het goed heb een stuk horizontale toch?

Staan bij een GSXR750W wel wat horizontaler ja,wil mij niet aan dat dat nu een probleem is.Heb ook wel eens een tijd gereden dat het wel goed was.
full


Kan bij mij ook niet horizontaler dan komen de filters(heb ik nu dus af)tegen de framebuizen aan.(Wat doe je ook met zo'n eigenbouwframe O-) )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de verpakking en het inbouwvoorschrift tevoorschijn gehaald; die zul jij ook hebben.

Er wordt hierin dus wel gesproken over een schema met een rerourleiding, zie figuur 5 onderaan... Je hebt daarmee een continu flow langs de carburateur waardoor er altijd genoeg toevoer is...

Misschien is het dus toch meer dan de noodoplossing zoals ik het noemde...
 
Ik heb de verpakking en het inbouwvoorschrift tevoorschijn gehaald; die zul jij ook hebben.

Er wordt hierin dus wel gesproken over een schema met een rerourleiding, zie figuur 5 onderaan... Je hebt daarmee een continu flow langs de carburateur waardoor er altijd genoeg toevoer is...

Misschien is het dus toch meer dan de noodoplossing zoals ik het noemde...

Klopt ja,die retour gaat alleen naar de tank,word bij mij moeilijk.Het mooiste was dan een bijpass om de pomp heen,weet alleen niet of je dan hetzelde berijkt?
Misschien gewoon proberen. :Y
 
Het is trouwens zeker gebrek aan benzine(en niet de carbs stand)want als die beroerd gong lopen kon je mooi aan het doorzichtige filter zien dat er geen benzine meet inzat.
(Bedenk ik net)
 
Laatst bewerkt:
Misschien is dit iets voor je:
7310-CH.jpg

Dit komt dan in plaats van je benzinekraan. Het ding heeft 1 uitlaat en 1 inlaat (pijpje).
Samen met zoiets:
Adapter-Plate---Male.jpg


Nadeel is alleen dat ie niet meer dicht kan. Maar met een paar snelkoppelingen voor in de benzineslang is dat denk ik ook geen groot probleem.
 
Laatst bewerkt:
Klopt ja,die retour gaat alleen naar de tank,word bij mij moeilijk.Het mooiste was dan een bijpass om de pomp heen, weet alleen niet of je dan hetzelde bereikt?
Misschien gewoon proberen. :Y
Ik kan me voorstellen dat de retourleiding wat langer moet zijn (of met een ingebouwde restriktor) om weerstand te genereren zodat je toch wat druk overhoudt....

Wat ook kan (even een losse gedachte voor ik naar het werk ga), maak een omloopleiding met een "T" stuk naar de carburateurs. Zorg dat het retourdeel van die leiding plaatselijk lichtelijk hoger loopt dan de aansluiting van de carburateur zodat je daarmee een weinig valdruk creeërt, daarmee zullen de vlotternaalden niet snel gaan lekken.
Ik vermoed dat dit alleen werkt als de retourleiding direct naar de tank gaat.
 
heel terecht prijzen winnen op de streetfighterdag *O*

het zou kunnen dat je een paar kleinere probleempjes hebt die er samen voor zorgen dat je carbs overlopen. dit was iig waar ik aan dacht, maar met een retourleiding los je natuurlijk alles op

Achja,daar doe je het(gedeeltelijk)voor! ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me voorstellen dat de retourleiding wat langer moet zijn (of met een ingebouwde restriktor) om weerstand te genereren zodat je toch wat druk overhoudt....

Wat ook kan (even een losse gedachte voor ik naar het werk ga), maak een omloopleiding met een "T" stuk naar de carburateurs. Zorg dat het retourdeel van die leiding plaatselijk lichtelijk hoger loopt dan de aansluiting van de carburateur zodat je daarmee een weinig valdruk creeërt, daarmee zullen de vlotternaalden niet snel gaan lekken.
Ik vermoed dat dit alleen werkt als de retourleiding direct naar de tank gaat.

Zal het effe bekijken,bedankt voor het meedenken,werkse! :W
 
Ik heb een bypass slang over het pompje gelegt en dit lijkt te werken,de carbs stromen niet meer over en hij krijgt genoeg benzine zo.Fiets alleen gestart op de heftafel en even laten lopen,misschien dat die rijdend anders reageert maar ik sluit het eerst zo maar aan en dan zien we wel.
Bedankt voor de input! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan