Probleem met GSX R1100 '91

Sky_High

Rookie
19 jun 2004
8
0
Stone City
Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik een 2e hands GSX R 1100 '91 gekocht... ik ben er best tevreden mee maar hij loopt niet helemaal lekker. Soms doet 1 cilinder onder de ongv. 5000rpm niet goed mee. Zolang je lekker door kunt jakkeren is ie dan wel okay maar zodra het ff wat rustiger moet dan gaat het niet meer van harte. Vorig jaar heb ik al wel de carbs laten schoonmaken en ook zitten er nieuwe bougie's in. De uitlaat is van Devil. Soms heeft ie ook een tijdje geen kuren.
Heeft iemand van jullie misschien een idee voor een oplossing? Het klinkt misschien raar maar het lijkt ook wel of het weertype invloed heeft... als het behoorlijk warm is dan heb ik er last van. De motor heeft nu 30.000 km gelopen.
Vanmiddag heeft ie nog ff gelopen en leek er iets aan de hand.
Alvast bedankt.

Moderne vlotterpennetjes hebben vaak een plastic puntje (vergrootglas nodig om te bekijken); als zo'n puntje vervormd/ versleten raakt kan het op allerlei momenten de benzinetoevoer verstoren door blijven kleven en/of niet goed afsluiten, soms afwisselend.

Een bougie-KAPJE kan ook de fout in gaan en ongeveer dezelfde storingen veroorzaken die een bougie ook "verzint"; zo'n fout is niet altijd meetbaar.

Nog: het schijnt toch nog wel eens bij machines voor te komen dat het aardpunt van een ontstekings-unit een boutje in het frame is; daarop kan zich na verloop van tijd oxide/ overgangsweerstand opbouwen die bovendien temperatuurgevoelig reageert. Indien zo'n zeldzaam boutje-geval, boutje losnemen en nat maken met speciale contactreiniger, ook een snuif in het boutgat, nat weer vastsleutelen.

Kijk uit met plastic in de omgeving, sommige plastics zijn overgevoelig voor sommige chemicaliën en er worden er steeds meer uitgevonden.

Laatst bewerkt:
mischien kun je even controleren of je bougie kabels nog heel zijn boven aan bij de bobine. het linkt namelijk of je een probleem met vocht hebt

"het lijkt ook wel of het weertype invloed heeft... als het behoorlijk warm is dan heb ik er last van"

wat ook kan is vaporlock ( heb ik 1 keer op men gs500e gehad)
dan bevriezen op 1 of andere manier de vacuumkamers van je caburators.

m.v.g.
Gixxer_Superbike

De carburateurs van deze gixxers zijn nogal gevoelig voor afstellingen.hetzelfde type carbs zitten ook op de gs en gsxf serie van suzuki met dezelfde bouwjaren en deze hebben dezelfde problemen.
Laat alles nogeens controleren en synchroniseren, maar laat er niet aan prutsen, want dat maakt het alleen maar erger!
Ikzelf (gsxr 1100 uit 1990) heb er ook weleens last van gehad dat de motor om onverklaarbare wijze ging sputteren, wat na een poosje wel overging. Het enige wat ik toen kon bedenken, is dat de motor enkele uren erg scheef op zijn jiffy had gestaan en 1 keer na een trage stadsrit met 30+ graden.

Terug
Bovenaan Onderaan