Probleem met Honda Fireblade (2000 er SC44)

TNT

MF veteraan
10 nov 2004
1.576
0
Maasbracht
Ik heb sinds gisteren een probleem met de Fireblade.
Bij hard accelereren voel ik een soort "knoek" in de aandrijflijn.
Eerst dacht ik dat ik over een takje ofzo reed waardoor het achterwiel doorsloeg, maar daarna deed hij het nog 3x dus de takkentheorie kan de prullenbak in.

Daarna dacht ik aan de ketting (alsof deze over het tandwiel "schiet"), maar deze is niet versleten (evenals de tandwielen) en staat goed gespannen.

Voor een slippende koppeling duurt het (mijns inziens) te kort.

Enig idee wat hier aan de hand kan zijn (kan pas dinsdag bij de garage het probleem voorleggen)???

Kan er iets gebeuren in de bak??

:) TNT :)
 
lekker klusje met een sc44, omdat de achterbrug in het carter vast zit met het lager.
even kijken hoe je de motor ondersteund omdat de hele achterkant los is, maar carter splitsen is verders wel simpel.
 
lekker klusje met een sc44, omdat de achterbrug in het carter vast zit met het lager.
even kijken hoe je de motor ondersteund omdat de hele achterkant los is, maar carter splitsen is verders wel simpel.

-O- -O-

Jij weet de mens blij te maken....

Ik ga de blade optakelen aan het plafond (zit een motor van een oude zonne[n]hemel).

:) TNT :)
 
Rubbers in je tandwiel opnemer die in je achterwiel zit is waarschijnlijk verrot. Heb er gergeld last van, bij mij komt t door wheelies.
Oplossing: even een binnenband van een fiets afknippen in stukjes en de rubbers speling vrij opvullen.

Je ketting kan ook versleten zijn. check na het stellen van je ketting, of hij strak en weer slap gaat hangen.
 
De oorzaak is bekend:

Stukje uit de schakeltrommel gebroken:
020508motorrick020gv7.jpg


Schakelvork behoorlijk beschadigd:
020508motorrick021ay5.jpg


020508motorrick022lg7.jpg


Nu het blok eronder vandaan en de tandwielen bekijken.

:) TNT :)
 
TNT:
Trinitrotolueen, een explosieve stof die veel wordt gebruikt vanwege een grote explosieve kracht.

Hmm, vervelend dit. Ik wilde gaan opperen dat wellicht je koppelingkorf ingeslagen is waardoor hij met fors accellereren even blijft hangen op 90 procent aangrijp en vervolgens lostikt en dus een schok in de aandrijving geeft.

Maarja, als je die foto's ziet is het ook niet leuk.
 
Is inderdaad de schakelwals, had ik laatst ook vervangen bij een fzr 600.
De vorken zijn ook ver weg, ben benieuwd naar de tandwielen.
Wordt zo te zien een dure grap.

Marlboroman

Maandag hoop ik het blok eronderuit te halen. Zodra ik dat gedaan heb maak ik wel foto's van de tandwielen. Fingers crossed!

:) TNT :)

P.s. op andere fora heet ik TNT, maar die naam was al bezet... vandaar!
 
Laatst bewerkt:
Oke, de expert is het met ons eens dat de eerste 2 tandwielen vervangen moeten worden.

Deze dus:
050508motorrick038buy1.jpg


en deze:
060508tandwielenmotorriqn8.jpg


Van de rest zegt hij ook dat het verstandig is ze te vervangen nu alles toch open ligt. Maar ze kosten ongeveer 100 euri per stuk en dan zijn 4 extra tandwielen erg prijzig. Ze bevatten wel gebruikssporen, maar zijn ze nog acceptabel?

Wat vinden jullie van deze tandwielen:

060508tandwielenmotorrimq7.jpg


060508tandwielenmotorribf9.jpg


In dit overzicht zie je wat stuk is en welke mogelijk vervangen moeten worden:

motrep122docverglhondaclq6.jpg


Nrs 6 en 17 zijn verrot, de vraag is of 4, 15, 11 en 9 nog goed zijn.

Wie kan mij helpen?

:) TNT :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan