probleem met R1?

Raul

Die hard MF'er
5 jun 2001
840
1
Nieuw-Vennep
Elke keer als ik heb gereden en mijn motor is heet geworden komt er een plasje koelvloeistof uit |(

Vandaag dus twee keer gebeurd. heb naar het reservoir gekeken maar zit nog genoeg in....

Wat is er aan de hand????
 
Laat de motor even stationair draaien, de fan moet dan vanzelf aanslaan. Dan weet je dat in ieder geval.

Maar er zit ook een temperatuur meter op, deze geeft ook aan als hij te heet is. Als hij niet te heet wordt dan is het zoals John zei dat er lucht in het system zit, of het zit gewoon (te) vol.

En na een stevige rit even rustig rijden, en niet gelijk stoppen of zelfs de motor uit zetten. (?)

Zoals het toen eruit zag was het gewoon uit de overloop. Anders even de kuip eraf rechts en controleren waar het precies vandaan komt. Misschien ziet er een slang niet goed (meer) of is hij lek en komt er bij hoge druk wat uit.

Succes!
 
Toevallig heeft een vriend van me hetzelfde probleem sinds kort, zowel tijdens KicXstartdag Zolder als vandaag tijdens TT, als die heet wordt , is ongeveer 100-110 graden, dan slaat fan wel aan, temp zakt ook, maar hij gooit er wel koelvloeistof uit, systeem is niet te vol. Het borrelt in zijn expansievat. Maar dat zal dus wel lucht zijn wat uit het slangetje komt.
Alles werkt verder goed, en gebeurd dus alleen als die heet wordt, bij mij dezelfde temps, echter zonder problemen.

Oorzaak, geen idee.
 
Op zaterdag 29 juni 2002 22:37 schreef Gizzmo13 het volgende:
Toevallig heeft een vriend van me hetzelfde probleem sinds kort, zowel tijdens KicXstartdag Zolder als vandaag tijdens TT, als die heet wordt , is ongeveer 100-110 graden, dan slaat fan wel aan, temp zakt ook, maar hij gooit er wel koelvloeistof uit, systeem is niet te vol. Het borrelt in zijn expansievat. Maar dat zal dus wel lucht zijn wat uit het slangetje komt.
Alles werkt verder goed, en gebeurd dus alleen als die heet wordt, bij mij dezelfde temps, echter zonder problemen.

Oorzaak, geen idee.

bij mij dus ook alleen al bij 90 graden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan