Probleem met verlichting

Stefan91

MF'er
26 mrt 2011
82
0
Werkendam
Ik was vanavond aan het testrijden na mn ketting te hebben vervangen.. en opeens valt mn dimlicht uit en ik knipper met mn richtingaanwijzer en toen begon mn dimlicht weer mee te knipperen en ging het weer uit en weer aan enzovoort... Wat zou dit kunnen zijn want ik heb echt geen flauw idee... :? :?
 
Ik was vanavond aan het testrijden na mn ketting te hebben vervangen.. en opeens valt mn dimlicht uit en ik knipper met mn richtingaanwijzer en toen begon mn dimlicht weer mee te knipperen en ging het weer uit en weer aan enzovoort... Wat zou dit kunnen zijn want ik heb echt geen flauw idee... :? :?


je zekering van je dimlicht is doorgeslagen en je knipperlamp zoekt de massa [-] nu ook via je koplamp,

de knipper-stroom loopt nu [ook] door het wolfraam van die koplamp, naar massa. daarom knippert die mee.




zoiets. ;)




ff je zekering vervangen denk ik. :)
 
Laatst bewerkt:
je zekering van je dimlicht is doorgeslagen en je knipperlamp zoekt de massa [-] nu ook via je koplamp,

de knipper-stroom loopt nu [ook] door het wolfraam van die koplamp, naar massa. daarom knippert die mee.




zoiets. ;)




ff je zekering vervangen denk ik. :)

Maar hij bleef ook wel een tijdje weer branden..(10 seconden ofzo) Maar bedankt voor de tip, ik ga morgen even de zekering checken! ;)
 
je zekering van je dimlicht is doorgeslagen en je knipperlamp zoekt de massa [-] nu ook via je koplamp,

de knipper-stroom loopt nu [ook] door het wolfraam van die koplamp, naar massa. daarom knippert die mee.




zoiets. ;)




ff je zekering vervangen denk ik. :)


edit;, dit zie je ook vaak bij wat oudere auto's [renaults] [ford] bij het achterlicht,
bij richting aangeven knippert het remlicht bv zwak mee, dit noemen ze een vuile/slechte massa, de stroom kan dan niet goed naar massa lopen en gaat andere uitwegen zoeken.
 
edit;, dit zie je ook vaak bij wat oudere auto's [renaults] [ford] bij het achterlicht,
bij richting aangeven knippert het remlicht bv zwak mee, dit noemen ze een vuile/slechte massa, de stroom kan dan niet goed naar massa lopen en gaat andere uitwegen zoeken.

Maar in mijn geval ligt dat waarschijnlijk aan de zekering dan?

Maar het lijkt me dat als de zekering kapot is dat het dimlicht het toch helemaal niet zou doen...?
 
en daarna sloeg die helemaal uit? -O- misschien net voordat de zekering helemaal doorsloeg.


wat ik noem is een mogelijkheid maar geen zekerheid. ;)

Nee want als ik alleen het contact aan heb dan brand hij wel constant en dan knippert hij niet met de richtingaanwijzers mee.. Maar ik check morgen de zekering en dan kan ik dat uitsluiten in ieder geval..
 
Maar in mijn geval ligt dat waarschijnlijk aan de zekering dan?

Maar het lijkt me dat als de zekering kapot is dat het dimlicht het toch helemaal niet zou doen...?


als je dimlicht aan/uit gaat tijdens knipperen maar wel sterk brand als normaal dan is er wat anders aan de hand denk ik. :/



als je dimlicht flauw meeknippert is het een massa probleem ws.


ook als je dimlicht zekering stuk zou zijn kan de stroom via het wolfraam in de lamp teruglopen naar massa, in feite is een lamp gewoon bijna pure kortsluiting en licht geven, alleen omdat je weerstand hebt in de lamp wordt de stroom dan niet al te hoog en gaat het wolfraam licht geven.

Een gewone duplolamp zit aan massa [-] vast, en 2 plussen. Als er een zekering uitligt kan die lamp gaan dienen als bruggetje voor de stroom om naar [-] te lopen. [via dat wolfraam]

dat hangt ervanaf of de knippers ophetzelfde circuit zitten bv.



ik hoop dat ik het allemaal goed zeg. :+ O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan