Probleem met voorvork Dragstar

Dragske

MF'er
25 jul 2006
189
0
Eindhoven
Mijn nieuwe Dragstar 650 Classic heeft nu ruim 6000 km. op de teller zitten.
Ik ging zaterdag (voor de buien begonnen) nog even een ritje maken en merkte ineens dat er een raar geluid in de voorvork zat als ik over drempels en ongelijk wegdek reed.
Toen ik thuiskwam heeft mijn man een paar keer de voorvork flink naar beneden geduwd en het stuur heen en weer gedraaid en er komt een soort van knakkend geluid uit. Ik heb het vermoeden dat het aan de schokbrekers ligt. Lijkt me wel sterk dat na 6000 km. schokbrekers niet meer goed zijn van een gloednieuwe motorfiets.

Help!!
 
Fijn naar de dealer, waar jij hem gekocht hebt. Is garantie!
Moeilijk om vanuit hier na te gaan wat het eventueel zou kunnen zijn. Zou het zelf moeten voelen.
 
Ben ik morgen uiteraard ook van plan, maar ik ben er toch niet blij mee. Het heeft een beetje met vertrouwen in de motor te maken. -O-
 
Ben ik morgen uiteraard ook van plan, maar ik ben er toch niet blij mee. Het heeft een beetje met vertrouwen in de motor te maken. -O-
Weet je, dat soort zaken kunnen wel eens gebeuren. Misschien is er ergens iets los getrild, in de vork. Eerst even dealer bellen en vragen wat het eventueel zou kunnen zijn en of jij hem nog veilig kan besturen (dit om de verantwoordelijkheid bij hun te leggen). Soms is het een bekend iets. Zo niet, dan halen ze hem maar op. In iedergeval geen zorgen maken, had ook iets in de motor zelf kunnen zijn. Zou ik persoonlijk minder vinden.
 
Kan vanavond mijn motor al brengen. Waarschijnlijk is het niets ernstigs zei de monteur toen mijn man het verhaal vertelde en de motor valt nog ruim binnen de garantie. Ik breng mijn motor bij een andere motorzaak (Groen motoren Eindhoven) dan waar ik 'm gekocht heb (SAFE), en aangezien Groen ook officiele Yamaha dealer is, is er voor hun geen probleem met het claimen van garantie bij de fabriek.
Ik ben benieuwd wat er precies aan de hand is.
 
Kan vanavond mijn motor al brengen. Waarschijnlijk is het niets ernstigs zei de monteur toen mijn man het verhaal vertelde en de motor valt nog ruim binnen de garantie. Ik breng mijn motor bij een andere motorzaak (Groen motoren Eindhoven) dan waar ik 'm gekocht heb (SAFE), en aangezien Groen ook officiele Yamaha dealer is, is er voor hun geen probleem met het claimen van garantie bij de fabriek.
Ik ben benieuwd wat er precies aan de hand is.
Ik ben ook benieuwd. In iedergeval mooi opgelost, met de garantie.
 
Heb gisteren mijn motor binnen gebracht (moest door de gietende regen rijden, grrr). Ze hebben er alvast even naar gekeken/geluisterd/gevoeld en het euvel zit in de "linkerpoot" van de voorvork. Het is hoogstwaarschijnlijk iets met de schokbreker.
Ze proberen het zo snel mogelijk te repareren, zodat ik niet te lang zonder motor zit. Ik vind dit een prima service, want in eerste instantie zou ik tot volgende week hebben moeten wachten. Ze zouden extra hun best doen.
Nou ja de weersverwachtingen zijn niet super, dus ik baal niet erg. :] 8-)
 
Heb je er valbeugels op laten zetten?

Neen, ik heb er geen valbeugels op laten zetten. Er heeft wel een windscherm opgezeten dat er naderhand weer is afgehaald, maar het lijkt me sterk dat dat er iets mee te maken heeft.
De monteur kon trouwens aan de buitenkant van de voorvork (er zitten van die bussen rond om de voorvork er vet te laten uitzien) voelen dat er iets zat te wringen.
 
Heb gisteren mijn motor weer opgehaald (weer in de striemende regen, grrrr.).
Het is ongelooflijk, maar waar: het had toch met het demonteren van de beugel van het windscherm te maken.
Ik wilde dit windscherm eigenlijk helemaal niet, maar de verkoper van SAFE wilde destijds het scherm niet van de rekening halen. Ben je jaren goede klant en ff een rekening aanpassen kan dan niet. Dus het scherm er toch maar op laten monteren. Na een paar weken zei ik tegen mijn man: haal dat ding er maar af, want ik wil zonder gaan rijden. Hij heeft in eerste instantie alleen het scherm eraf gehaald en niet de bevestigingsbeugel. Deze laatste heeft hij er pas 1 maandje geleden afgehaald. Daarvoor moesten de bouten die boven op de voorvork zitten ook worden losgemaakt. Blijkbaar heeft hij deze toen niet vast genoeg terug aangedraaid. Deze zijn enigszins losgetrild, waardoor er speling in de voorvork is gekomen en vandaar het knakkende geluid.
De bouten zijn nu super stevig aangedraaid en m'n dragske rijdt weer prima. :] 8-) *O*
 
Ik ken dat. Heb het zelf een keer meegemaakt. Was ook vergeten de bouten weer vast te draaien. Valt dit niet onder de categorie sleutelblunders of heeft ie ze ECHT aangedraaid.
 
Heb gisteren mijn motor weer opgehaald (weer in de striemende regen, grrrr.).
Het is ongelooflijk, maar waar: het had toch met het demonteren van de beugel van het windscherm te maken.
Ik wilde dit windscherm eigenlijk helemaal niet, maar de verkoper van SAFE wilde destijds het scherm niet van de rekening halen. Ben je jaren goede klant en ff een rekening aanpassen kan dan niet. Dus het scherm er toch maar op laten monteren. Na een paar weken zei ik tegen mijn man: haal dat ding er maar af, want ik wil zonder gaan rijden. Hij heeft in eerste instantie alleen het scherm eraf gehaald en niet de bevestigingsbeugel. Deze laatste heeft hij er pas 1 maandje geleden afgehaald. Daarvoor moesten de bouten die boven op de voorvork zitten ook worden losgemaakt. Blijkbaar heeft hij deze toen niet vast genoeg terug aangedraaid. Deze zijn enigszins losgetrild, waardoor er speling in de voorvork is gekomen en vandaar het knakkende geluid.
De bouten zijn nu super stevig aangedraaid en m'n dragske rijdt weer prima. :] 8-) *O*


daar hebben we Dragske weer... super dat hij weer goed rijdt, beetje jammer dat er geen topic is waarin je Safe nìet afkraakt, dat begint te vervelen :+
 
Ik ken dat. Heb het zelf een keer meegemaakt. Was ook vergeten de bouten weer vast te draaien. Valt dit niet onder de categorie sleutelblunders of heeft ie ze ECHT aangedraaid.

Hij was niet vergeten de bouten weer vast te draaien, maar hij wilde ze niet verder draaien omdat ze volgens hem begonnen te kraken (haha).
 
daar hebben we Dragske weer... super dat hij weer goed rijdt, beetje jammer dat er geen topic is waarin je Safe nìet afkraakt, dat begint te vervelen :+

Dit is volgens mij geen kwestie van Safe afkraken. Het is gewoon wat er is gebeurd en ik was daar destijds best heel pissig om.
Ik ben toch echt niet van plan om iedere keer als jullie weer vinden dat ik "die motorzaak" niet mag afkraken braaf te gehoorzamen. Ik heb de eerdere SAFE topics al heel lang met rust gelaten, dus hou maar gauw op met me op de vingers te tikken, want als je niet uitkijkt start ik een heel nieuw topic over hun. _O- *O* :] 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan