PROBLEEM MET ZUIGER !

16 aug 2006
21
0
nederweert
hoi
ik heb hier een montesa mh200.
de zuiger is kapot.

zuigerxb8.jpg

bij mijn zuiger is het rode op de foto een stukje tussen uit dat is 2.5cm.
en als je het rood gemankeerde weg haald dan kun je 3 zuigerveren in de glijf leggen dit past want ik heb het rood gemankeerde op gemeten en dit is even dik als 1 zuigerveer. zouw dit kunnen?

help mij even aub

alvast bedankt
 
Ik begrijp je vraag totaal niet.....

Je hebt een foto van 50cc.nl gehaald, een brommersite.

Kan zijn dat die motor die je aangeeft een 2T is, ken hem niet?

Als je het hebt over 3 zuigerveren dan mist er wellicht een olieschraapveer als je dat bedoeld? Die hele dikke veer dus. Bestaat nog wel eens uit 3 delen.

Maar 2,5 CM een gleuf in de zuiger? Lijkt me niet.

Kom er niet uit!!!

Als je een nieuwe zuiger moet, sloop je oude eruit en ga eens langs een zaak?
 
Ik begrijp je vraag totaal niet.....

Je hebt een foto van 50cc.nl gehaald, een brommersite.

Kan zijn dat die motor die je aangeeft een 2T is, ken hem niet?

Als je het hebt over 3 zuigerveren dan mist er wellicht een olieschraapveer als je dat bedoeld? Die hele dikke veer dus. Bestaat nog wel eens uit 3 delen.

Maar 2,5 CM een gleuf in de zuiger? Lijkt me niet.

Kom er niet uit!!!

Als je een nieuwe zuiger moet, sloop je oude eruit en ga eens langs een zaak?
het is gewoon een 2takt en de zuiger is nergens nieuw te krijgen. en de foto heb ik gewoon even als voorbeeld deze had ik nog in mijn pc staan drrm.
en ik bedoel wat ik rood heb gemaakt op de foto dat is 2.5 weg in de brede
 
Ik denk dat je bedoeld dat het gedeelte van de zuiger dat tussen de 2 veren zit er tussenuit is gebroken.
Er is dus een stuk aluminium uit de zuiger gebroken waardoor er nu 1 brede groef in de zuiger zit i.p.v. 2 en daardoor passen er nu 3 veren tegen elkaar in de brede groef.
Als dit is wat je bedoeld, ben je dan echt van plan dit uit te voeren?
 
Je gaat toch niet een kapotte zuiger terugplaatsen :? Al zou je er een zuigerveer tussen kunnen zetten, dan nog heb je te maken met warmte en wrijving en slijtage wat niet berekend is en dus niet kan... Lopen zal ie er best mee, de vraag is dan alleen wanneer hij kapotloopt en dan ben je verder van huis.
Wat kost een zuiger nou? Reken maar eens uit wat een vastloper kan gaan kosten.
 
Je gaat toch niet een kapotte zuiger terugplaatsen :? Al zou je er een zuigerveer tussen kunnen zetten, dan nog heb je te maken met warmte en wrijving en slijtage wat niet berekend is en dus niet kan... Lopen zal ie er best mee, de vraag is dan alleen wanneer hij kapotloopt en dan ben je verder van huis.
Wat kost een zuiger nou? Reken maar eens uit wat een vastloper kan gaan kosten.
Als je 14 bent wel ;)
 
Het is een "schoolier" die erbij crosst.

Nu begint het een beetje te dagen wat je allemaal bedoeld. Snapte er echt een donder van.

Je hebt gewoon een brok uit je zuiger gebroken en wilt dit opvullen ofzo.

Nou lijkt me een fout plan. Succes.
 
Ik begrijp je vraag totaal niet.....

Je hebt een foto van 50cc.nl gehaald, een brommersite.

Kan zijn dat die motor die je aangeeft een 2T is, ken hem niet?

Als je het hebt over 3 zuigerveren dan mist er wellicht een olieschraapveer als je dat bedoeld? Die hele dikke veer dus. Bestaat nog wel eens uit 3 delen.

Maar 2,5 CM een gleuf in de zuiger? Lijkt me niet.

Kom er niet uit!!!

Als je een nieuwe zuiger moet, sloop je oude eruit en ga eens langs een zaak?


2T heeft geen olieschraapveer omdat het geen oliebad heeft :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan