Probleem morgen?

Suyker

Die hard MF'er
22 apr 2007
580
0
Spijkenisse
vragie of probleem?

Ik heb dus mijn motor gekocht op 14-04-2007 en hij staat op mijn naam, maar is verzekerd op de naam van mijn schoonvader omdat ik nog geen rijbewijs had. Nou kom ik ernet waaarschijnlijk achter dat hij maar voor 3 maanden een verzekering had afgesloten dus tot 14-07, wat dus betekent dat hij al 1 en een halve maand niet verzekerd is.

Nou ga ik morgen de verzekering op mijn naam zetten. Gaat dat problemen opleveren???
 
nee, zal niet al te veel problemen opleveren. Er bestaat nog een kleine kans dat je een boete krijgt omdat je motor niet verzekerd is geweest. Maar verzekering technisch zal er wienig aan het handje zijn :)
 
Verzekering kan je idd in principe gewoon altijd veranderen, dus verzekeringstechnisch maakt het niks uit.

De RDW kan moeilijk gaan doen, maar een tijd geleden had ik een ongeschorste/onverzekerde bromfiets, en daar kreeg ik ook eerst keurig een waarschuwing voor. Volgens mij word dit niet zo heel streng gecontroleerd.
 
Klopt, wordt niet zo moeilijk over gedaan, boete zal je niet krijgen als je geen brief gehad hebt erover. Verzekeren van een motor kan overigens ook gewoon wanneer je nog geen rijbewijs hebt.
 
verzekeringen stellen het niet op prijs als je een gat laat vallen, o.a. om het feit dat jij die fiets beschadigt, en vervolgens het achteraf bij hun gaat claimen...

wat de consequenties daarvan zijn weet ik even niet *D
 
Ik heb ooit van 1 verzekering gehoord dat ze een fiets die uit de verzekering is geweest niet meer wilden verzekeren, inderdaad om de hierboven al genoemde reden wbt schades. Maar de meeste verzekeringen doen daar helemaal niet zo moeilijk over.
 
weet niet of bovenstaande reacties wel kloppen...

Ik heb ooit gehad dat ik m'n motor op ging halen en de dag ervoor met de verzekering gebeld had om hem te verzekeren. Kreeg ik 2,5 maand later een brief van de RDW dat m'n motor niet verzekerd was. verzekeringsmaatschappij had de papieren nooit opgestuurd dus ik niks ondertekend.
Gebeld met verzekering, kon motor niet meer bij hun verzekeren en ook niet bij andere maatschappijen behalve rialto.

Een voertuig moet binnen 24 uur na het op naam zetten verzekerd worden anders kun je hem nergens meer verzekeren. Rialto is een maatschappij die mensen een verzekering aanbied die nergens anders terecht kunnen door bv dit soort dingen of wanbetaling. Betaal je 3 x zoveel premie.

in mijn geval opgelost door motor tijdelijk op naam van een vriend te zetten en daarna weer op eigen naam.
 
Laatst bewerkt:
Die kennis van me die dit probleem had is gewoon overgestapt naar ik meen centraal beheer. Niet zijn eerste keus, dat niet, maar ik meen wel zonder al teveel problemen.
 
centraal beheer is een prima verzekeraar :) *O* niet duur (mede door collectiviteitskorting O-) ) service is snel en contact is goed. Gelukkig nog nooit schade gehad of het in de praktijk kunnen testen, maar voor zover ik het kan zien is tot nu toe alles soepel met hen verlopen en geven ook heel graag informatie :) :Y vrijblijvend!

dus ik zou zeggen: bel ze even op ;)
 
Over motorverzekeringen gesproken, wat betaalt een gemiddlede nederlander die in een middelgrote stad woont (100.000inw) voor een gemiddelde fiets (fazerke600?), met enkel maar schadevrije jaren, en die tevens eigenaar is van een gemiddelde auto per jaar aan verzekeringspremie? Enkel het wettelijk minimum (WA ?) dus zonder eigen schade, geen omnium, geen diefstal etc ... maw. hoe laag kun je gaan?
In Belgie: ~250E/jaar, mits meeverzekerd bij een auto (anders dubbel)
 
Over motorverzekeringen gesproken, wat betaalt een gemiddlede nederlander die in een middelgrote stad woont (100.000inw) voor een gemiddelde fiets (fazerke600?), met enkel maar schadevrije jaren, en die tevens eigenaar is van een gemiddelde auto per jaar aan verzekeringspremie? Enkel het wettelijk minimum (WA ?) dus zonder eigen schade, geen omnium, geen diefstal etc ... maw. hoe laag kun je gaan?
In Belgie: ~250E/jaar, mits meeverzekerd bij een auto (anders dubbel)
Ik betaal voor mijn goldwing 60 euro per jaar *O*
Auto heb ik als 32 jaar verzekerd bij die maatschappij en rij ook al 32 jaar schadevrij 8-)
 
Laatst bewerkt:
Over motorverzekeringen gesproken, wat betaalt een gemiddlede nederlander die in een middelgrote stad woont (100.000inw) voor een gemiddelde fiets (fazerke600?), met enkel maar schadevrije jaren, en die tevens eigenaar is van een gemiddelde auto per jaar aan verzekeringspremie? Enkel het wettelijk minimum (WA ?) dus zonder eigen schade, geen omnium, geen diefstal etc ... maw. hoe laag kun je gaan?
In Belgie: ~250E/jaar, mits meeverzekerd bij een auto (anders dubbel)

Hier, tussen amsterdam en haarlem....70.000 inwoners, kost de WA iets van 4 a 5 euro per maand.
Dit voor een Honda revere ntv650 uit 93.
Ik heb zelf 7 schadevrije jaren staan en m'n auto er ook bij staan.
Extra verzekeringen als inzittenden (opzittenden) en rechtsbijstand zijn voor zowel auto als motor,
dus kosten niet extra (had ze al).
WA+ (diefstal en brand) kost iets van 7 euro p.m. bovenop de WA
oh ook belangrijk, ik ben 28.
Dit is trouwens alleen het gedeelte voor de motor.....bedoelde je dat, of ook de auto erbij?

Dus das wel iets goedkoper als in belgie als ik het zo begrijp.....
 
Hier, tussen amsterdam en haarlem....70.000 inwoners, kost de WA iets van 4 a 5 euro per maand.
70.000 inwoners in Halfweg, dat had ik nooit gedacht.
Ik betaal in A'dam 200E per jaar: Fazer 600 uit 2000, incl. diefstal, 0 schadevrije jaren. België lijkt me idd wat duurder. (Verbaast me overigens niks.)
 
ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je geen waarschuwing krijgt :N

niet verzekerd is een boete van 320 euro!

kreeg een brief van de rdw waarin stond dat mn motor niet verzekerd was.
ik kon deze beschuldiging laten vallen als ik kwam met een wam brief of iets dergelijks, die moet je opvragen bij je verzekeringsmaatschappij.
aangezien ik niet verzekerd was kon ik m ook niet opvragen!

waarop een sanctie volgde van OVJ! 320 euro afgetikt!



hoop voor dat het niet zover komt!
 
Over motorverzekeringen gesproken, wat betaalt een gemiddlede nederlander die in een middelgrote stad woont (100.000inw) voor een gemiddelde fiets (fazerke600?), met enkel maar schadevrije jaren, en die tevens eigenaar is van een gemiddelde auto per jaar aan verzekeringspremie? Enkel het wettelijk minimum (WA ?) dus zonder eigen schade, geen omnium, geen diefstal etc ... maw. hoe laag kun je gaan?
In Belgie: ~250E/jaar, mits meeverzekerd bij een auto (anders dubbel)
Tsja....wat betaal je gemiddeld. Heb een bedrijfsauto met 75% no-claim en betaal daarvoor WA+ €267,00 per jaar. Heb een Ford Fiësta(privé) en betaal daarvoor met 75% no-claim en alleen maar WA iets van €170,00 per jaar. Vervolgens heb ik een BMW K100 met 75% no-claim enkel WA iets van €65, per jaar en een Yamaha XS1100 met "slechts" 45% no claim (nee, ondanks dat ik reeds 3 polissen had met de maximale no-claim heb, kreeg ik geen enkele extra no-claim korting op die laatste (tijdelijke geschorste) polis toen ik deze weer activeerde)en enkel WA ongeveer €54,-- per jaar(is goedkoper dan schorsen).

Maar om op je vraag terug te komen. Hoe gemiddeld is het om drie polissen met een maximale no-claim korting te hebben? Daarnaast is het dus vrij lastig om de ene auto/motor met de andere te vergelijken hiervoor. Zie de leeftijd, het gewicht, provincie, brandstof(met auto's), nieuwwaarde, leeftijd verzekeringnemer/bestuurder. Allemaal gegevens die stiekum meetellen voor de premie van een motorvoertuig. Daarnaast is ook de soort verzekering van belang. WA; WA+; All-Risk, die bepalen wat de premie wordt.

Kortom, een redelijk onmogelijk te beantwoorden vraag die je hier stelt dus. Ik denk dus dat je met dit soort vragen beter naar je verzekeringsdeskundige kunt gaan. Veel wijsheid en suc6 toegewenst.
 
Tsja....wat betaal je gemiddeld. Heb een bedrijfsauto met 75% no-claim en betaal daarvoor WA+ €267,00 per jaar. Heb een Ford Fiësta(privé) en betaal daarvoor met 75% no-claim en alleen maar WA iets van €170,00 per jaar. Vervolgens heb ik een BMW K100 met 75% no-claim enkel WA iets van €65, per jaar en een Yamaha XS1100 met "slechts" 45% no claim (nee, ondanks dat ik reeds 3 polissen had met de maximale no-claim heb, kreeg ik geen enkele extra no-claim korting op die laatste (tijdelijke geschorste) polis toen ik deze weer activeerde)en enkel WA ongeveer €54,-- per jaar(is goedkoper dan schorsen).

Maar om op je vraag terug te komen. Hoe gemiddeld is het om drie polissen met een maximale no-claim korting te hebben? Daarnaast is het dus vrij lastig om de ene auto/motor met de andere te vergelijken hiervoor. Zie de leeftijd, het gewicht, provincie, brandstof(met auto's), nieuwwaarde, leeftijd verzekeringnemer/bestuurder. Allemaal gegevens die stiekum meetellen voor de premie van een motorvoertuig. Daarnaast is ook de soort verzekering van belang. WA; WA+; All-Risk, die bepalen wat de premie wordt.

Kortom, een redelijk onmogelijk te beantwoorden vraag die je hier stelt dus. Ik denk dus dat je met dit soort vragen beter naar je verzekeringsdeskundige kunt gaan. Veel wijsheid en suc6 toegewenst.


Voor wat betreft die verzekering (en dan met name die 1½ maand geen verzekering) voor gevolgen heeft weet ik niet. Heb wel op een gegeven moment gemekker met een verzekering gehad omdat ik een voertuig wilde verzekeren welke NIET op mijn naam stond. Ik stapte met al mijn polissen over van de ene naar de andere verzekering, alleen die nieuwe maatschappij accepteerde dus niet dat ik een verzekering afsloot terwijl het kenteken op een anders naam stond. Temeer daar die ander geen A- rijbewijs had(was ff een belastingtechnische maatregel, die ik op dat moment niet terug kon draaien omdat een kopie deel 3 was zoekgeraakt). Nieuw kenteken aangevraagd en vervolgens het kenteken weer laten vernietigen(tsja...da schijnt nou eenmaal zo te moeten) door het RDW heeft echter geen verzekeringproblemen opgeleverd. Ook geen naheffing van datzelfde RDW of CJIB gehad over die ruim twee maanden dat die motor dus niet verzekerd was.
 
Het was stoerder geweest als je dat bericht om 6 uur smorgens ofzo had geplaatst :z
Maar ik ben ook wel benieuwd naar het resultaat ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan