probleem motor

Legal125

Rookie
14 feb 2023
14
1
Goeienacht
Heb mij vandaag een straatlegale 125cc dirtbike aangeschaft :]
Nu heb ik de er geen motor bij gekregen maar zal me een 125 yx motor aankopen.

Staat dus nu als rolling frame met volledige kabelboom,batterij,.. in mijn garage!

Nu mijn vraag :
Is het "Normaal als de motor er van onder is deze gewoon op contact geen verlichting,claxon,... Werken ?

Alvast bedankt :-)
 
Goeienacht
Heb mij vandaag een straatlegale 125cc dirtbike aangeschaft :]
Nu heb ik de er geen motor bij gekregen maar zal me een 125 yx motor aankopen.

Staat dus nu als rolling frame met volledige kabelboom,batterij,.. in mijn garage!

Nu mijn vraag :
Is het "Normaal als de motor er van onder is deze gewoon op contact geen verlichting,claxon,... Werken ?

Alvast bedankt :-)
Dat hangt er vanaf of er een accu op zit. Als er een accu op zit en alleen het motorblok is verwijderd en verder niks anders, dan zou claxon, verlichting etc gewoon moeten werken.
Maar de accu kan leeg zijn, de accu kan verwijderd zijn, of het kan een motor zijn die normaal geen accu heeft. Dan moet de motor draaien om boordspanning te maken. Dat is voor een crosser niet vreemd.
Schrijf even welk merk en type motor je hebt gekocht. Dan krijg je hier vast betere antwoorden 😀
 
Nee ,
Alleen je knipperlichten en claxon zullen werken , ik heb een YX150cc , er zitten meerdere spoelen op , maar hij moet eerst lopen voordat hij licht heeft ivm lichtspoel . deze gaat niet via de accu .
 
Zelf deze doen het niet 😅 accu is opgeladen! Probleem dan eerder bij de Cdi zoeken?
Nee, CDI is niet nodig voor je knipperlicht. Ik zou het zoeken in een (hoofd)zekering, of in het andere uiteinde van je accu massa aansluiting.
Misschien zat de massa aansluiting op het motorblokje en hangt die nu ergens los.
 
Nee, CDI is niet nodig voor je knipperlicht. Ik zou het zoeken in een (hoofd)zekering, of in het andere uiteinde van je accu massa aansluiting.
Misschien zat de massa aansluiting op het motorblokje en hangt die nu ergens los.
Gevonden 😅 was niet de zekering maar een slecht contact aan de fiche ervan 😑 en toen was er licht 👌 bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan