- 20 jun 2007
- 10.834
- 10.445
Hallo allen,
Ik heb voor mijn 2003 Aprilia Tuono een Oberon koppeling cilinder gekocht, de originele slave cilinder was versleten en ik had goede verhalen gelezen over de Oberon.
Echter, ik heb al een keer of 10 geprobeerd de boel goed te ontluchten, zonder resultaat.
Met koppeling in en in versnelling komt de koppeling niet goed vrij en achterwiel " blokkeert ". Ik kan hem hier wel doorheen duwen.
Ik heb het systeem zowel via de bovenkant gevuld met vacuüm pompje, als met een flinke injectiespuit via de onderkant, allemaal met hetzelfde resultaat.
Ik heb vaker remmen ontlucht en dat ging altijd prima.
Vraag me af wat ik fout doe.
Ontluchten doe ik door of de hendel steeds in te knijpen en dan nippel een slag draaien tot er remvloeistof uit komt, of met vacuüm en dan idem met nippel draaien .
Diameter van het slangetje is echter zodanig dat ik niet goed kan zien of er enkel vloeistof uitkomt of ook luchtbelletjes..
Als ik het probleem Google dan lees ik er niets over, maar de Oberon cilinder heeft een groter oppervlak dan de standaard, kan dit er toch iets mee te maken hebben?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb voor mijn 2003 Aprilia Tuono een Oberon koppeling cilinder gekocht, de originele slave cilinder was versleten en ik had goede verhalen gelezen over de Oberon.
Echter, ik heb al een keer of 10 geprobeerd de boel goed te ontluchten, zonder resultaat.
Met koppeling in en in versnelling komt de koppeling niet goed vrij en achterwiel " blokkeert ". Ik kan hem hier wel doorheen duwen.
Ik heb het systeem zowel via de bovenkant gevuld met vacuüm pompje, als met een flinke injectiespuit via de onderkant, allemaal met hetzelfde resultaat.
Ik heb vaker remmen ontlucht en dat ging altijd prima.
Vraag me af wat ik fout doe.
Ontluchten doe ik door of de hendel steeds in te knijpen en dan nippel een slag draaien tot er remvloeistof uit komt, of met vacuüm en dan idem met nippel draaien .
Diameter van het slangetje is echter zodanig dat ik niet goed kan zien of er enkel vloeistof uitkomt of ook luchtbelletjes..
Als ik het probleem Google dan lees ik er niets over, maar de Oberon cilinder heeft een groter oppervlak dan de standaard, kan dit er toch iets mee te maken hebben?
Alvast bedankt voor het meedenken!