probleem ontkoppelen KLE500 2001

Kle 500

Rookie
13 apr 2020
7
5
  • Merk: Kawasaki
  • Type: Kle 500
  • Bouwjaar: 2001
  • Kmstand: 55000
  • Probleem: motor ontkoppelt niet vanuit zn vrij
  • Wanneer is het probleem onstaan: na lang stilstaan
  • Wat is er al aan gedaan: nog niks

Beste leden,

Nadat mijn kawasaki kle 500 bijna een jaar heeft stilgestaan is het volgende probleem ontstaan.
Starten gaat prima in zn vrij, als ik vervolgens naar de eerste versnelling schakel valt de motor uit alsof deze niet ontkoppelt.
Als ik de motor vanuit de 1e versnelling start kan ik na wat sputteren gewoon rijden en ook op schakelen en weer terug.
Als ik na het rijden afrem en de koppeling indruk valt deze in zn 1 weer uit. Wat kan dit zijn?

hoor graag wat jullie hier van denken.
 
  • Merk: Kawasaki
  • Type: Kle 500
  • Bouwjaar: 2001
  • Kmstand: 55000
  • Probleem: motor ontkoppelt niet vanuit zn vrij
  • Wanneer is het probleem onstaan: na lang stilstaan
  • Wat is er al aan gedaan: nog niks

Beste leden,

Nadat mijn kawasaki kle 500 bijna een jaar heeft stilgestaan is het volgende probleem ontstaan.
Starten gaat prima in zn vrij, als ik vervolgens naar de eerste versnelling schakel valt de motor uit alsof deze niet ontkoppelt.
Als ik de motor vanuit de 1e versnelling start kan ik na wat sputteren gewoon rijden en ook op schakelen en weer terug.
Als ik na het rijden afrem en de koppeling indruk valt deze in zn 1 weer uit. Wat kan dit zijn?

hoor graag wat jullie hier van denken.
ik denk dat je brutus moet doen. Rijden, in 5e versnelling, koppeling in, veel gas en koppeling los.
 
maar je kan ook alles netjes gaan demonteren en schoonmaken, pakking schrapen, nieuwe pakking plaatsen, olie vervangen en weer gaan rijden natuurlijk.
 
net geprobeerd wat zot voorstelde, wonder boven wonder kon ik hem opeens wel in zn 1 zetten vanuit vrij. Alleen vandaag kon ik er dan weer niet in wegrijden, elke keer als ik de koppeling op laat komen valt ie uit. Het enige wat lukte is de koppeling voor 10% op laten komen en heel veel gas geven, op die manier kan ik nu wel rijden. nu snap ik er echt niks meer van
 
net geprobeerd wat zot voorstelde, wonder boven wonder kon ik hem opeens wel in zn 1 zetten vanuit vrij. Alleen vandaag kon ik er dan weer niet in wegrijden, elke keer als ik de koppeling op laat komen valt ie uit. Het enige wat lukte is de koppeling voor 10% op laten komen en heel veel gas geven, op die manier kan ik nu wel rijden. nu snap ik er echt niks meer van
zijstandaard schakelaar controleren
 
Mischien een dom voorstel, maar als je hem in zijn1 zet ( motor uit) en dan koppeling inknijpen , kan je hem dan voor uit duwen? en als je de koppeling loslaat , koppelt hij dan?
 
Mischien een dom voorstel, maar als je hem in zijn1 zet ( motor uit) en dan koppeling inknijpen , kan je hem dan voor uit duwen? en als je de koppeling loslaat , koppelt hij dan?
gister kon ik hem niet in beweging krijgen in zn 1 met koppeling ingedrukt, dit kon vandaag opeens wel, en als hem loslaat koppelt deze idd ook.
 
zijstandaard schakelaar zou een aannemelijk reden zijn dat die uitvalt zonder koppeling idd, dus dit ga ik sws ff controleren. wel toevallig, dus heb ergens het idee dat deze 2 problemen iets met elkaar te maken hebben.
 
Dan lijkt het mij dat het toch blijft plakken, hetzij de kabel , hetzij de platen. Hoe ziet de kabel eruit? Kan je ze aan beide kanten loshalen en gangbaar maken? anders toch eens het kapje eraf en de platen bekijken.
 
zijstandaard schakelaar zou een aannemelijk reden zijn dat die uitvalt zonder koppeling idd, dus dit ga ik sws ff controleren. wel toevallig, dus heb ergens het idee dat deze 2 problemen iets met elkaar te maken hebben.
Voor het uit vallen ja, maar het niet vrij laten lopen in zijn 1 met koppeling in zie ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan