probleem pekelrijden

Zitten er voor de rest nog nadelen aan, behalve dat je het geregeld in moet spuiten.
En in het voorjaar kun je het er dus makkelijk afspoelen met water.
Het enige middel dat echt langdurig beschermt is tectyl. Nadeel: het is een heidens karwei om het er in de lente weer vanaf te krijgen.

Voorlopig hou ik het bij siliconenspray. Ook niet ideaal, want na een afspuitbeurt of een fikse regenbui moet er een nieuwe laag opgespoten worden. Twee winters verder kunnen we in ieder geval stellen dat het spul werkt, maar het blijft een hoop gedoe.
 
vaceline in spuitbusje,
toevallig laats in aanbieding bij aldi knape vooraand ingeslagen.
eerste keer dat ik t gebruikte, was in het hok naast het washok klaar met motor loop ik het washok in waar van dat vinijl op de vloer licht is spek en spekglad geworden van hoogstwarschijnlijk de dampen en gassen van de vaseline.
mijn ouders al kwaad wat heb jij hier op de grond gesmeerd.
nou nix O-)
dus voortaan even buiten doen.
maar werkt perfect en ziet alles er ook nog mooi blinkablinkauit!
 
Mijn grote vraag, bijt de siliconenspray nergens door de warmte in.
En spuit je het ook op de uitlaat.
Zitten er voor de rest nog nadelen aan, behalve dat je het geregeld in moet spuiten.
En in het voorjaar kun je het er dus makkelijk afspoelen met water.
 
In een spuitbus, te koop bij Halfords, Hema etc. Gewoon dik opspuiten (let op remschijven!) en daar heeft mijn motor het een hele winter goed op gedaan. Tijdens de eerste keer rijden stinkt het alleen een beetje ;)

Idd, vaselinespray is het beste tegen pekel. Stinkt de eerste keer als de ziekte, maar blijft ook lekker zitten bij regen enzo.

Ik heb mijn motor, in overleg met de dealer, ingespoten met vaseline spray. Wel eerst schoongemaakt. De spray bleef in klodders zitten, maar heb ik met een doek uitgesmeerd. De rest van de motor, kuip ed, heb ik de was gezet. Volgens de dealer moet ik er nu niets meer aan doen, dus ook niet afspuiten na een ritje in de pekel. We zullen zien.

Je moet tussendoor geregeld de spuitmond schoonmaken, anders krijg je idd klodders. Ook als je vooraf niet goed schud.

Na de winter krijg je het er makkelijk weer af met petroleum/diesel etc.
 
Het enige middel dat echt langdurig beschermt is tectyl. Nadeel: het is een heidens karwei om het er in de lente weer vanaf te krijgen.

Voorlopig hou ik het bij siliconenspray. Ook niet ideaal, want na een afspuitbeurt of een fikse regenbui moet er een nieuwe laag opgespoten worden. Twee winters verder kunnen we in ieder geval stellen dat het spul werkt, maar het blijft een hoop gedoe.


Gelukkig is Tectyl ook in een blanke variant te koop :)
Dan kan het best blijven zitten.
Let op: normaal is het spul zwart! Dus goed lezen voordat je wat koopt....
 
Kwam onlangs iemand naar me toe,...hoe krijg je WIT vet van je motorblok af?
Hij had zijn gehele blok, ingespoten met White Grease uit spuitbus...
dat spul is nu gaan kleven als gebrandde frituurvet aan een pan...
Zo vast en kleverig als dat spul geworden is..... :(
actie:
Motor buiten gezet/benzine én diesel stand-by in blikkie/afwasborstel...poetsen maar....
Stinkt ff ruig...maar heeft wel f-ect....
 
Terug
Bovenaan Onderaan