Probleem pulsegevers?

Bankman

Rookie
14 aug 2006
5
0
Ulft
Hallo

Ik heb honda shadow 700 vtc (import)
Ik heb het volgende probleem en tot nu heeft het zich alleen voorgedaan bij zeer warm weer (hiitegolf laatst). Ik ga rijden, en na een kilometer of 10/15 als de motor warm is valt bijna mijn hele vermogen weg (lijkt op 1 poot te gaan lopen)en mijn toerenteller valt dood (je zit dat hij nog iets reageert op toeren maar komt niet van de 0 af). Opvallend is dat ik hem gewoon kan starten (waarbij hij wel minder toeren stationair draait) en alles het gewoon doet voor de rest.

Nadat de motor een uurtje of iets langer stilgestaan heeft kan ik hem gewoon weer starten en loopt hij weer als een zonnetje maar na een paar kilometer doet zich het probleem weer voor. Meerdere sites bezocht motortechneuten (ook monteurs bij honda dealers) gesproken en overal krijg ik een verschillend antwoord. De meeste denken aan de pulsegevers of mijn cdi kast. Bij de motorzaak waar hij nu staat hebben ze er ook een 1100 vtc staan met hetzelfde euvel. Wie komt dit probleem bekend voor??? Help ik wil weer rijden!!! ;(
 
Had je buurman ook de klachten als de motor warm was en wat voor motor had je buurman. Ze zijn namelijk behoorlijk duur en niet meer aan te komen aangezien de motor 20 jaar oud en en import levert honda de onderdelen niet meer.
 
Ok, ga ik vanmiddag ff laten doen (ben zelf niet erg technisch met de motor) en de connectors bedoel van de pulsegevers neem ik aan?

Inderdaad, in je werkplaatshandboek wordt meestal wel een waarde voor de ohmse weerstand opgegeven. Eenvoudig met een multimeter na te meten. Connector moet schoon zijn en een goed contact maken.
 
M`n buurman had een VT750 shadow uit 1986 en had de pulsgever gekocht op de sloop.

idd eerst altijd alle connectoren die met je onsteking te maken hebben helemaal brandschoon maken.Er hoeft maar iets corrosie erop te zitten en bij warmte zet iets uit dan heb je kans dat deze net geen kontakt maakt.
 
Heel soms wordt nog wel eens de (rot)constructie toegepast met "aardpunt" van de ontsteking op een boutje-in-frame en daar bouwt zich na enige jaren gewoonlijk een rare overgangsweerstand op, tevens temperatuurgevoelig.
Als dat zo zit en je kunt er zelf bij, boutje losnemen en "ontsmetten" met contactreiniger, schroefgat idem dito en liefst nog nat heel stevig terugmonteren.

Klein kansje, maar toch weleens gezien.
 
laadspanning / laadstroom te laag ??

Kontroleer voor de zekerheid de laadspanning. deze moet zijn 14.1 tot 14.3 Volt.

Is het laadsysteem half defekt dan laad ie maar enkele tinde volt boven de accu spanning. En krijg je uitval van de ECU/Ontsteking/ dashbord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan