Probleem snelheidsmeter zx6r 09

MayaGixxer

MF'er
14 sep 2011
91
0
Roermond
*O* Hey beste motorforumers!

Ik zit nu ineens met een probleem ik wou laatst gaan rijden op me Kawasaki zx6r 2009.
Maar bij het omdraaien van de sluiten zag ik ineens niks op me snelheids meter tijd/km ect
De toerenteller gaat ook niet meer helemaal omhoog en omlaag.
Het licht in de dashboard werkt gewoon evenals de Neutraal & Knipperlicht. Het starten van de motor gaat gewoon vlekkenloos zonder problemen.
Ik heb alle zekeringen nagekeken en die zijn goed.
Ik heb de kabel hoofdkabel uit de snelheidsmeter getrokken en die ziet er ook goed uit.
Nu is mijn vraag weet toevalig iemand misschien waar het probleem kan zijn?
Sinds de hoofkabel rechstreeks naar de achterkant van de motor gaat en verder geen andere connectors heeft.

Alvast bedankt voor alle tips!
Screenshot_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Meet de voedingsspanning en de massa door van het dashboard thv de multistekker die in het dashboard gaat (stekker lostrekken) (zie draadschema). V4 meting is het handigst maar laten we beginnen bij de basis. Als de voedingsspanning gelijk is aan de accuspanning en de massa in orde is, gok ik dat het display de geest heeft gegeven. Let op dat de meeste dashboards een contante en een geschakelde voeding hebben, beide controleren.
 
Dankje voor de reactie!
Ik heb het even na gemeten alle contacten spanningen zijn goed op 1 na.
Bij [14]Battery+ geeft hij tussen(schommelt) 2-4.7 Volt aan.
Dus ik weet dat de kabel in iedergeval niet stuk is.
index.jpg


Kan het zijn dat de Relay onder de achterzit kapot is? en hoe kan ik dat nakijken?

De kabel gaat naar de onderste relay(2 connectors) dus niet de bovenste met 3 connectors
IMG_20180507_160611.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan