probleem Suzuki GSX 400 F

rij22

Rookie
20 jun 2004
3
0
almere
Ik heb een probleem met mijn motor en ik ben zo tecnisch als een zee-egel, en doe het beestje waarschijnlijk nog te kort, onder het rijden deden mijn richting aanwijzers het opeens niet meer en ook het dimlicht ging uit. Ook wilde de motor niet meer starten toen ik even op een parkeerplaats stond. Later thuis deden de wijzers en het licht soms wel weer, maar de startmotor wilde niet meer genoeg rond draaien om te starten. WIE OH WIE weet wat dit is???? B.V.D. Walter

Ik heb een probleem met mijn motor en ik ben zo tecnisch als een zee-egel, en doe het beestje waarschijnlijk nog te kort, onder het rijden deden mijn richting aanwijzers het opeens niet meer en ook het dimlicht ging uit. Ook wilde de motor niet meer starten toen ik even op een parkeerplaats stond. Later thuis deden de wijzers en het licht soms wel weer, maar de startmotor wilde niet meer genoeg rond draaien om te starten. WIE OH WIE weet wat dit is???? B.V.D. Walter

Bouw je accu uit de motor. Let op: minpool het eerst demonteren, daarna de pluspool!

Controleer als eerste of je vloeistofniveau in orde is. Dit moet tussen de merktekens (max/min of upper/lower) staan. Heb je geen merktekens op je accu staan, of heb je geen vuldopjes, dan heb je een onderhoudsvrij type en kan je het vloeistofverhaal vergeten.

Vervolgens laadt je de accu volledig op. Gebruik hiervoor géén doorsnee autoacculader, tenzij de lader geschikt is voor lage capaciteiten van motor-accu's en "intelligent" is waardoor overladen van de accu uitgesloten is. Zoniet, dan pomp je de accu binnen de kortste tijd aan de kook en sloop je 'm daarmee nog voordat je 't door hebt. Heb je geen geschikte lader, schaf je dan een Optimate(achtige) lader aan.

Als de accu weer vol is, haal je 'm van de lader af en laat je de accu eens ruim een dag (of twee?) staan. Na die dag meet je de accuspanning op. Die spanning moet iig boven de 12V liggen. Bij een gezonde accu zelfs rond de 13V. Haalt ie de 12V niet meer, dan ben je aan een nieuwe accu toe.

Als je dit gedaan hebt, meldt je dan maar weer met de resultaten. Dan zien we wel weer verder ;) .

Succes!

Terug
Bovenaan Onderaan