Probleem voorvork Lekt olie?

Hypertraxxx

MF veteraan
22 mei 2008
1.617
0
Dag allemaal,

ik ben nog relatief nieuw in de motorwereld en zag dat mijn voorvork olie lekt. Zie ook de video. Dit is bij mij weten veel meer dan normaal. Ook op remblok.. HELP '( Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen en een idee wat dit kosten gaat? Ben helaas wel een student. :/

Heeft iemand tips?

Zie flimpje voor duidelijek demonstratie...... :X (normaal word er nooit zo op de voorvork gedrukt alleen dit is even voor de demo :+ )

Ik heb en dubbele remschijf voor. Zou het mogelijk zijn eventueel naar de dealer te rijden? Een kant lijkt nog schoon, maar weet niet zeker, andere kant is helemaal ok.

View My Video
 
Laatst bewerkt:
Dag allemaal,

ik ben nog relatief nieuw in de motorwereld en zag dat mijn voorvork olie lekt. Zie ook de video. Dit is bij mij weten veel meer dan normaal. Ook op remblok.. HELP '( Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen en een idee wat dit kosten gaat? Ben helaas wel een student. :/

Heeft iemand tips?

Zie flimpje voor duidelijek demonstratie...... :X (normaal word er nooit zo op de voorvork gedrukt alleen dit is even voor de demo :+ )

Ik heb en dubbele remschijf voor. Zou het mogelijk zijn eventueel naar de dealer te rijden? Een kant lijkt nog schoon, maar weet niet zeker, andere kant is helemaal ok.

View My Video

je kan het ook zelf doen. setje oliekeerringen halen a 15,-
en een bok om je voorkant in de lucht te krijgen, vevolgens wiel en voorvork eruit. poten uit elkaar halen, nieuwe oliekeerring en weer inelkaar.
Staan meerdere How-To's op het forum. ff de search gebruiken..
Is goed zelf te doen ;)

Je kan er wel mee naar dealer rijden, ik heb zelfs een keer met 2 lekke keerringen gereden :X
gewoon rustig aan dan kan et wel :) (maar bij dealert kost het al gauw honderd euro)
 
Dag allemaal,

ik ben nog relatief nieuw in de motorwereld en zag dat mijn voorvork olie lekt. Zie ook de video. Dit is bij mij weten veel meer dan normaal. Ook op remblok.. HELP '( Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen en een idee wat dit kosten gaat? Ben helaas wel een student. :/

Heeft iemand tips?

Zie flimpje voor duidelijek demonstratie...... :X (normaal word er nooit zo op de voorvork gedrukt alleen dit is even voor de demo :+ )

Ik heb en dubbele remschijf voor. Zou het mogelijk zijn eventueel naar de dealer te rijden? Een kant lijkt nog schoon, maar weet niet zeker, andere kant is helemaal ok.

View My Video

Lekke voorvorkkeerring.

Er staat op M-F een complete how to hoe je dit kunt verhelpen, dan ben je een paar tientjes kwijt aan onderdelen en nieuwe voorvorkolie.

Vorkolie op je remschijf is niet cool.
Remwerking zal dan 0,0 zijn een die kant en je remblokken kun je weggooien of behoorlijk ver afschuren, anders blijven ze zo goed als niets doen.
 
Het lijkt er heel erg op dat je keerringen stuk zijn. Deze zorgen ervoor dat je loie in de vorkpoot blijft zitten als ze inveren. Vervangen is meestal niet zo duur.
En als je de motor ergens goed kunt stallen kun je overwegen om de vorkpoten eruit te halen en deze los naar de dealer te brengen. Scheelt je weer kosten van demontage en montage.
Maar wel snel laten vervangen. Erop rijden kan maar zou ik niet doen. Met olie op je remmen rem je nogal slecht. Je bent dan erg afhankelijk van je achterrem. Je zou, als het niet te ver is een doek of zo om je vorpoot kunnen wikkelen die de olie opvangt maar echt lekker is dat natuurlijk niet.

succes, Erik

(toen ik begon met typen waren er nog geen reacties en toen ik de post verstuurde was ik de vijfde of zo; snelle reacties dus.)
 
Laatst bewerkt:
als hij stil staat was er niks aan de hand, vandaag toen ik heb uit de schuur haalde om te poetsen en te starten.. Het word wat erger als iker veel op druk. verder geen last. Zit nog niet op de schijf en zorg ookw eldat het er niet op komt. Heel veel bedank voor alle snelle reacties.
 
Als je door een dealer wilt laten doen, tap dan voor het rijden de olie af.
Zo verkom je dat olie alsnog op de remblokken en schijven lekt.
Let wel op tijdens het rijden, je hebt veel minder wegligging en veerwerking als de poten leeg zijn...
 
Dat laatste lijkt me het slechtste advies dat je kan krijgen :X

:^

Psies neem dan een strook poetslap van 6 bij 40 cm en bind 1 helft strak om de binnenpoot en de andere helft strak om de buitenpoot. (wel zodat het deel wat om je binnenpoot zit beneden blijft ;) )
Dan hou je het nog een beetje binnen de perken.
Helemaal geen olie geeft het effect of je een skippybal in je vork hebt hangen i.p.v. een wiel :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan